Yay! Ny intervju igen

Får se om administratörsjobbet är något att ha. Det dök upp en röd flagga när jag blev uppringd. Men 75% vore bra att jobba. Det är liksom det jag letar efter.
Min magkänsla var tydligen rätt. Har fått lite info nu om företaget. Men skulle jag få det så lär jag vara tvungen att tacka ja ändå. Och får jag det inte så är det ingen förlust.
 
Min magkänsla var tydligen rätt. Har fått lite info nu om företaget. Men skulle jag få det så lär jag vara tvungen att tacka ja ändå. Och får jag det inte så är det ingen förlust.
varför skulle du vara tvungen att tacka ja?

Jag var på en oerhört märklig intervju för ett par år sedan. En liten lokal prylbutik som de sökte personal till. Det var flera märkligheter där, bland annat var det ganska många anställda och kändes ganska oklart hur det finansierades. Sen skulle personalen vara som en familj och laga mat och äta lunch tillsammans. Det var mer än så, men ett oerhört märkligt ställe....
Jag höll god min medan jag var där, sen skrev jag ett mejl när jag kom hem att jag inte trodde att det var rätt jobb för mig...
 
varför skulle du vara tvungen att tacka ja?

Jag var på en oerhört märklig intervju för ett par år sedan. En liten lokal prylbutik som de sökte personal till. Det var flera märkligheter där, bland annat var det ganska många anställda och kändes ganska oklart hur det finansierades. Sen skulle personalen vara som en familj och laga mat och äta lunch tillsammans. Det var mer än så, men ett oerhört märkligt ställe....
Jag höll god min medan jag var där, sen skrev jag ett mejl när jag kom hem att jag inte trodde att det var rätt jobb för mig...
Som arbetslös och inskriven i a-kassa får du inte tacka nej till jobb om du vill ha fortsatt ersättning, har jag för mig.
 
varför skulle du vara tvungen att tacka ja?

Jag var på en oerhört märklig intervju för ett par år sedan. En liten lokal prylbutik som de sökte personal till. Det var flera märkligheter där, bland annat var det ganska många anställda och kändes ganska oklart hur det finansierades. Sen skulle personalen vara som en familj och laga mat och äta lunch tillsammans. Det var mer än så, men ett oerhört märkligt ställe....
Jag höll god min medan jag var där, sen skrev jag ett mejl när jag kom hem att jag inte trodde att det var rätt jobb för mig...
Jag är i väldigt stort behov av pengar.
 
Som arbetslös och inskriven i a-kassa får du inte tacka nej till jobb om du vill ha fortsatt ersättning, har jag för mig.
Jag har inte ens fått frågan om jag blivit erbjuden jobb. Men det är ju rimligt att man inte får tacka nej.
 
Screenshot_20230223_112847_Samsung Internet.jpg
 
Förstår till viss del att man inte får tacka nej.. Men samtidigt måste det ju finnas förståelse för att ibland måste man det. Tänker på min mor som blev erbjuden ett jobb på ett ställe som inte ens i närheten levde upp till livsmedelsreglerna, och hon fick egentligen inte tacka nej. Nu löste det sig då hon blev erbjuden ett annat jobb typ dagen efter, men ändå!
 
Förstår till viss del att man inte får tacka nej.. Men samtidigt måste det ju finnas förståelse för att ibland måste man det. Tänker på min mor som blev erbjuden ett jobb på ett ställe som inte ens i närheten levde upp till livsmedelsreglerna, och hon fick egentligen inte tacka nej. Nu löste det sig då hon blev erbjuden ett annat jobb typ dagen efter, men ändå!
Jag hoppas jag inte får administratörsjobbet, men om jag skulle få det så hoppas jag få ett annat jobb som jag kan ta i stället. För ett ställe med dålig psykosocial arbetsmiljö vill jag inte vara på. Så jäkla synd för jobbet hade passat annars.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har blivit kallad till en ny intervju! Det är på en kyrkogård. Jag checkade alla skall-krav i annonsen utom en. Det jag saknar är...
2
Svar
29
· Visningar
4 218
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Arbetsförmedlingens kvarn mal. De säger att jag kan få anpassningar på jobb på si och så sätt, men inget är klart än. Efter några...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp