Yes Yes Yes

Cita

Trådstartare
Nu har jag äntligen fått tummen ur å bestämt mig för att köpa en montsegur :love: :love: :love: Tänk att äntligen få en specialsydd för :devil:-ponnyn :rofl:
Blir nog trappeuren tror jag, men ska provrida longdistancen oxå.

Ni som köpt montsegursadel:
gjorde ni ändringar, la till tog bort något?
Hur lång tid fick ni vänta innan den var klar?
Vad kostade den?

Å så vill jag se BILDBEVIS :D :D :D

Jag e så glá :banana:
 
Sv: Yes Yes Yes

Du kommer INTE att bli besviken!! Väntar på att min andra häst ska muskla sig färdigt så jag kan beställa ytterligare en Montsegur. Tycker Trappeur är överlägset snyggast, om du jämför hur sätena är sydda. Bra läderkvalité också. Känns exklusiv när man känner på den.

Jag fick vänta ca två veckor på min. Behövde inte göra några ändringar- den passade perfekt. Men jag tog för säkerhets skull hjälp av en riktig sadelutprovare som ritade själva ryggmallen (Sonja Pålsson).

Har ingen höjdarbild på sadeln, men här ser man den i bakgrunden:
druva0507e.jpeg
 
Sv: Yes Yes Yes

hur mkt kostar en sådan måttbeställd sadel?
 
Sv: Yes Yes Yes

Hej!
Självaste Ann som äger detta ska komma hem till mig å mäta ryggen. Min ponny har ett träligt sadeläge.
Tror jag skulle klara av att göra mallarna själv, men för att vara på den säkra sidan så får hon komma och jag får dessutom provrida alla modeller :banana: sadeln är ju såpass dyr att man vill att allt ska bli perfa :D

Sellan: ca 16000kr(inräknat utprovning, måttagning mm)
 
Sv: Yes Yes Yes

Har du ingen bättre bild föresten?
Vill ju se hela :D
Är de naturfärgen eller den röda du har?
 
Sv: Yes Yes Yes

men det var ju inte så farligt! en i stallet har beställt en dressyrsadel (måttbeställd) för 30.000kr.. :crazy:
 
Sv: Yes Yes Yes

Det är den naturfärgade jag har. Men den blir ganska snabbt mörk efter att man oljat in den, nu är den mera åt det röd-bruna hållet. Har bättre bilder på datorn hemma, ska kolla :p

Några 16 000 kostade inte min :o. Utprovning 500 kr, sadel 12 500.
 
Sv: Yes Yes Yes

Då har den nog gått upp i pris.
Står på sidan att trappeuren kostar 15300kr+ ca 500 för utprovning
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Knäfraktur, 7 veckor och ingen ordning på allting Mitt i det skulle jag börjat jobba och de nya releaserna för LesMills släpptes. Nu är...
Svar
2
· Visningar
720
Western Tog med hästen till en w-affär i eskilstuna, å hittade på första försöket en sadel som passar. Det har varit jättesvårt att hitta sadel...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Cita
·
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp