Bukefalos 28 år!

gul_zebra

Trådstartare
Diva och Lolita har ju inte velat acceptera Cacharel, så därför fick ju Kattmat och tarja, Lolitas bebbar, flytta in till henne.
Men igår, några månader senare, så gjorde jag ett halvdant försök. Tjoffade in de i en bur, en del tjafs men inget allvarligt. Så tjoffade jag in lite av cacharel o c/os grejer. Lite mindre tjafs.

Till slut flyttade jag på grabbarna i parakitburen och stoppade in tjejerna där, tänkte att om de bor ihop får de bo där och eftersom grabbarna nyss har varit där så luktar det ju en del och kanske kan de bli för upptagna för att bråka. Sen har ju ingen av de nånsin varit där, så för de blir det ju neutral plats också.

Nu? Nu ligger alla och sussar i hängmattan tillsammans :love:

Så nu måste bara nya buren bli färdig (stor för 10 råttor, där ska alla 5 tjejerna bo så får grabbarna flytta tillbaka i parakitburen), så slipper Rex och Reno sitta och fräsa i buren bredvid grabbarnas :smirk:
 
Sv: Yes!

Amania skrev:
men det e juh bra får du juh en bur över


Nä, för den buren ska få stå ovanför Rex och Renos bur så deras blir större :p
Däremot är det ju enormt bra för då behöver inte den av Diva eller Lolita som dör först bli ensamråtta sen, och så får ju alla råttorna mer tid var nu när de inte behöver springa i 4 vändor utan i tre istället :)
 
Sv: Yes!

jo det e juh oxå bra jag int så bra på att tänka idag jag
 
Sv: Yes!

det blir ju smidigt. vet hur jobbigt det är när man har t. ex. fyra hamstrar som ska ut var och en :crazy: . Jämfört med undisarna som kan vara ute alla fyra på en gång :)
 
Sv: Yes!

Donalds skrev:
det blir ju smidigt. vet hur jobbigt det är när man har t. ex. fyra hamstrar som ska ut var och en :crazy: . Jämfört med undisarna som kan vara ute alla fyra på en gång :)


Jo precis. och mycket bättre för råttorna blir det ju, de får ju mer utetid nu, samtidigt som jag har möjligheten att få liiite mer tid utan de utan dåligt samvete. Fast de får typ samma tid nu ändå iofs :-)
Fast speciellt bra för Diva och Lolita... Eftersom de bara var två så skulle ju nån garanterat bli ensam sen när den ena dör. Är därför jag försöker ha minst 3 råttor i varje bur, så minskar risken väldigt mycket att någon ska behöva vara ensam. Nu är det bara gammelgubbarna som är två, men de får fortsätta så. Rex är för dominant, får "hoppas" det blir han som stryker med först av de två... Då kan ju Reno flytta in till de andra grabbarna... Blir det däremot tvärtom så blir ju Rex ensamråtta resten av livet eftersom han inte accepterar andra än Reno och på honom syns det ju dessutom att han är enormt fäst vid honom. Skulle definitivt inte må bra ensam...
 

Liknande trådar

Övr. Djur Zebra behöver lite nya idéer så in med bilder på era burar! :) Själv har jag en Laura Super (Gabber, 95*51*74 cm) där 4 råttjejer...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: MaLu
·
Övr. Djur ...att ni visar upp era små kräk med kort pres :) :D Mina: Rex, ag ir X, 1 år och 10 mån, e:? u:? Reno, ba ro, 1 år och 10 mån...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 819
Senast: Zuzzi
·
Övr. Djur Få se en bild/djur ni har nu! :) Sivert Lolita Diva Cacharel Reno Gudrun Frasse Rex Cartman Grogg Kattmat Nemo Soli Tarja Toumas...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: Wrak
·
Övr. Katt Mor å far har tre missar, de två honorna (bägge kastrerade) har aldrig kommit överens (på 5 år) utan den ena jagar den andra som blir...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp