Yoga är hos veterinären

MissFideli

Trådstartare
För några dagar sen började hon bli tröttare och åt och drack sämre. Matte sin vana trogen har varit ett vandrande nervvrak. Efter ett totalt meltdown (mitt sammanbrott, inte Yogas) i tisdags blev det så ett samtal till veterinären och vi fick tid idag.
Bonuspappa fick följa med som moraliskt stöd, jag var helt hundra på att jag inte skulle få med mig Yoga hem. Vilket jag förvisso inte fick heller, men som tur var inte av den anledningen jag trodde.
Yoga är ju Yoga och stor varning var inlagd i journalen. Veterinären med sköterska var SÅ duktiga och lyckades ta blodprov utan att söva tanten :love: :bow:
Yoga, väl inlindad i en handduk, låg och funderade på sitt beteende medan vi väntade på svaret, jag å andra sidan satt på golvet och trodde jag skulle svimma.
Svaret kom: Toppvärden!! :bump: För 2 år sen hade hon marginellt förhöjda njurvärden, nu var dom jättefina :banana:
Däremot var hon uttorkad, så dom sövde henne ändå och har kopplat henne till dropp samt att dom ska passa på att röntga munnen på henne nu när hon ändå sover.
Förhoppningsvis får droppet fart på henne igen, skulle hon visa sig ha forl så får vi väl ta det också.
Huvudsaken är att jag får behålla henne ett tag till :love: :love: :love:

P7290012_zpsa9112d60.jpg
 
Sv: Yoga är hos veterinären

Jättefina tänder!! Yttepyttelite tandsten bortskrapat längst bak, men inga tecken på forl eller andra problem.
 
Sv: Yoga är hos veterinären

Jätteskönt! Hon är ändå 12 år, så det är klart man börjar vara orolig.
 
Sv: Yoga är hos veterinären

Oj, jag hade aldrig gissat att hon var så gammal! Hon ser väldigt fräsch ut måste jag säga. :)
 
Sv: Yoga är hos veterinären

Skönt att det gick bra och hoppas hon är hemma nu igen och blir bortskämd!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Han är fortfarande lite omtöcknad så han ligger utslagen i våran säng och sover. Det värker ju i mammahjärtat att se honom så groggy så...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Aningsfull
·
A
Övr. Hund Jag undrar vad ni har för erfarenhet av veterinärerna i era områden. En sak som hände för två och en halv vecka sen fick mig att börja...
Svar
10
· Visningar
4 928
Senast: Stoppard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp