yoga för barn?

emma74

Trådstartare
Sonen 9,5 år har tjatat i ett halvårs tid om att han vill prova yoga (ända sen hans pappa provade att träna det)... och ikväll så visade jag hur man gjorde solhälsningen (obs - jag är total nybörjare :D) och han tyckte det var jättekul och även dottern (4 år) hakade på (och var suverän på stående hund)... finns det några enkla övningar som lämpar sig för barn? bara för att de tycker det är kul såklart men även för att sonen som sitter mycket vid datorn och tycker yoga verkar vara kul kan få lite motivation att göra något fysiskt som är lätt att göra hemma och inomhus...
 
Sv: yoga för barn?

Nu vet jag inte om ni har det men Nintendo Wii är ju helt suveränt, vi ha Wii Fit och det är ju fullproppat med roliga yoga övningar och annat skoj. Mycket informativt och bra tycker jag!
Annars finns det ju mängder med DVD-filmer!
Dom där barnen har ju en annan flexibillitet än oss gamla kylskåp!
 
Sv: yoga för barn?

Wii fit:s yoga är sjukt kul! Enkelt och roligt att följa och så är resten av sakerna man kan göra (step, jogging, rocka rockring, åka snowboard etc) ruggigt roliga!!
 
Sv: yoga för barn?

Nu vet jag inte om ni har det men Nintendo Wii är ju helt suveränt, vi ha Wii Fit och det är ju fullproppat med roliga yoga övningar och annat skoj. Mycket informativt och bra tycker jag!
Annars finns det ju mängder med DVD-filmer!
Dom där barnen har ju en annan flexibillitet än oss gamla kylskåp!

Tyvärr ryms inte sådant i min budget :)
 
Sv: yoga för barn?

borde det inte börja finnas begagnat snart, det har ju funnits på marknaden ett tag nu. om du har intresse såklart, annars är det ju ingen idé.

jag tror yoga är skitbra, min stela sambo blev fri från sin 3 år gamla knäskada när han började med poweryoga som äntligen gav han kropp lite flexibillitet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar