Bukefalos 28 år!

youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Jag har inga som helst erfarenheter från inkörning. Men det går väl inte till så här i de bra fallen?

Slutet på första filmen såg när hon tappade tömmarna :eek: Så i film två, ja då binder vi upp hästen så slipper vi tappa den igen.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

:confused:
Förstår faktiskt inte vad du menar eller tänker nu...
Hästen är inte redo att sättas för vagn och saknar till viss del förtroende och respekt för sin matte vilket hon tyvärr inte lägger märke till.
Vad är din tanke med att lägga ut länken?
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Usch, jag blir stressad när jag ser denna filmen, allt vandrande runt runt vagnen i början, allt fumlande med tömmar och vagn..nee..Jag hade INTE gått tillväga så..Blir ju en stressupplevelse för hästen..
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Eeh.. okej. Jag har aldrig kört in någon häst, med det där känns väl inte som det mest ultimata systemet - varför har dom skygglappar på den till exempel? Det var ju bra mycket lugnare i film två när den slapp dom... Och är det verkligen helt säkert att bara sätta fast en vagn sådär och liksom hoppas på att hästen inte panikar när den märker att den inte kommer loss? :crazy:
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Tänkte också på det med skygglapparna, i del tre så verkar det mkt som den vill se vad som är bakom den, men skygglapparna hindrar...
:crazy: usch.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Så folk kan bara sig åt....:eek:
Men jag blev väldigt förtjust i vagnen!
Förstår att det är ett hemabygge, men Åh vad jag skulle vilja ha en sådan....
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Gud så nervös jag blev när jag såg det där.. känns ju inte som ulitimat inkörning.. kan ju hoppas att de gjort MKT som inte filmats! Och HUR kan man ens överväga att bara hålla tömmarna i en hand då hästen går för vagn första gången? Suck..
Håller på att "tömköra in" min häst inför tömkörning nu, och så där vill jag iaf inte att "sättandet" för vagn ska ske.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Jag menar väl inget, filmen talar sitt tydliga språk!

Brist på ironi idag ??? :) :) :)

Men en tanke...håller man sig inom inhägnat stort område, så skulle jag kunna tänka mig att det funkar alldeles utmärkt med UNGA hästar. Det finns ju en hel drös okunniga som gör såhär med sina shettisar, tänk då om man har en kunnig som gör det då skulle det ju inte behöva vara så komplicerat?
Känner själv att JAG stannat av lite o fegar ur och vill egentligen att hästen ska vara inkörd innan den är inkörd, om ni förstår. Jag skulle behöva en liten spark i rumpan ibland så hästarna kommer i skakeln fortare.

Travet gör ju ofta såhär, och det blir oftast trevliga körhästar om de kommer i rätta skolkörningshänder eller en duktig amatörtränare i sinom tid. Men jag tror det gäller att köra in dem unga.

jag vill gäran se den dära videon som länken inte funkade till. Vad ska man söka på?
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

ojojoj
:crazy: :cry:

Nog för att jag är helt grön på körning, med det där :crazy: herregud.
Men jag antar att det är olika vad man prioriterar,.. lugn avslappnad häst, harmoni redan från början.. eller stress, och bråttom.

:crazy:
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Jag menar väl inget, filmen talar sitt tydliga språk!

Brist på ironi idag ??? :) :) :)

Men en tanke...håller man sig inom inhägnat stort område, så skulle jag kunna tänka mig att det funkar alldeles utmärkt med UNGA hästar. Det finns ju en hel drös okunniga som gör såhär med sina shettisar, tänk då om man har en kunnig som gör det då skulle det ju inte behöva vara så komplicerat?
Känner själv att JAG stannat av lite o fegar ur och vill egentligen att hästen ska vara inkörd innan den är inkörd, om ni förstår. Jag skulle behöva en liten spark i rumpan ibland så hästarna kommer i skakeln fortare.

Travet gör ju ofta såhär, och det blir oftast trevliga körhästar om de kommer i rätta skolkörningshänder eller en duktig amatörtränare i sinom tid. Men jag tror det gäller att köra in dem unga.

jag vill gäran se den dära videon som länken inte funkade till. Vad ska man söka på?
Tror det var denna. http://www.youtube.com/watch?v=_L2E7jl5WGs
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

:eek: hoppas verkligen att den inte var på riktigt...
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Men lilla söta åsnan :(
Den bara hänger..


Jag vet inte ad jag ska tycka. Första reaktionen blir ju :rofl:. Men sedan tycker jag synd om djuret. Och det verkar ju som åsnan har varit med om detta förr, med tanke på reaktionerna.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Stackars åsna :eek::eek::eek::eek:
Något säger mig att den har varit med om det där innan, annars hade den inte varit så pass lugn.

Mvh
Emma
 
Senast ändrad:
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Ja, vist ser det ut som om den har det. Den hänger där som en flagga typ.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: Rosett
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 374
Senast: Oknytt
·
Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: Sel
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
950
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp