Bukefalos 28 år!

youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Jag vet inte ad jag ska tycka. Första reaktionen blir ju :rofl:. Men sedan tycker jag synd om djuret. Och det verkar ju som åsnan har varit med om detta förr, med tanke på reaktionerna.

Då har ni aldrig träffat en åsna. De tar det mesta med ro. Och funkar det inte att slå sig loss vid första försöket så accepterar den läget.

Ang. att köra in på två dagar så kom vi lika långt med Tamsin på två dagar och två personer. Dock så bar vi oss inte lika klumpigt åt och på fjärde turen med vagnen så syntes det inte att han var nybörjare utan alla trodde att det var Nelly (körd i ett halvår) jag kom med.

Folket såg ju inte direkt ut att vara speciellt rädda om varken häst eller utrustning. Men fruktansvärt snäll häst som går med på dumheterna.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Då har ni aldrig träffat en åsna. De tar det mesta med ro. Och funkar det inte att slå sig loss vid första försöket så accepterar den läget.

Jag tänkte mer på hur den så fint parerade när den kom ner. Jag höll andan när de plockade av säckarna och såg en inre syn hur åsnan damp ned på baken. Men den letade så fint efter backen med bakbenen. Och det var det, jag mest syftade på. Fö tror jag att de flesta hästar hade reagerat liknande.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Även om man kan ifrågasätta mycket så ser det ju iaf ut att gå vägen för dem. Vilket kan tyda på att det finns mer än ett sätt att köra in hästar på.

Skygglappar eller inte, tycker jag är egalt.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Jag menar väl inget, filmen talar sitt tydliga språk!

Brist på ironi idag ??? :) :) :)


jag vill gäran se den dära videon som länken inte funkade till. Vad ska man söka på?

Jo, jag var väl inte på topp när jag kollade på inkörningen... :crazy:
Jag "fegar" oxå när jag kör in, det är så svårt att reparera misstag... och onödigt att utsätta både sig själv, hästen och utrustningen för det.
Hoppas länken fungerar nu, jag skrattar massor när jag kollar... även fast jag är sur! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YQ4F7CvTVrs
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

men guuud!! putte lite åsna..fasen va läskigt.. !!
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Men arma lilla djur. Vad hemskt for den.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Jo, jag var väl inte på topp när jag kollade på inkörningen... :crazy:
Jag "fegar" oxå när jag kör in, det är så svårt att reparera misstag... och onödigt att utsätta både sig själv, hästen och utrustningen för det.
Hoppas länken fungerar nu, jag skrattar massor när jag kollar... även fast jag är sur! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YQ4F7CvTVrs

Inte bara reparera hästen förtroende, tänker på skadorna som blir av en häst i panik med vagn bakom sig. Både på häst och omgivning. Hua mig.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Travet gör ju ofta såhär

Hur? Kör in hästar på 2 dagar?
Måste faktiskt säga att jag aldrig träffat en enda tränare som skulle ge sig på en sån dum idé. Alla de tränare jag hjälpt till hos låter det ta den tid det tar, normalt är de i vagn efter ca 2-3 veckor.

Ang. hästen i filmen kan jag bara undra 2 saker;
1. Tror personerna i filmen att det är en leksak de håller på med? För de verkar inte ha en aning om vad de gör...
2. När sker olyckan? Som ju är oundviklig med en häst som inte litar på matte/kusk, är stressad och inte känner någon trygghet med vagnen.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Haha den va ganska kul. Synd bara att hästen verkar sönder stressad.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Jag lovar att jag ska sluta med exporter dit ner.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)


Usch jag klarar inte såna här filmer, tårarna börjar rinna. Djur som har "gett upp" är ju det värsta att se, människans sätt att utnyttja dem till den gränsen. Helt psycho...
*ledsen*

Första filmerna - det enda jag undrar när jag ser såna filmer är ju, har de ingen som helst självinsikt? De visar ju upp filmerna för hela världen och verkar till och med stolta... Märkligt. Men att det går till så på många ställen även i Sverige är ju inte en nyhet, jag har sett samma variant gjord på travhästar massor av gånger.
 
Sv: youtube länk om hur man kör in en häst på två dagar :)

Nu är jag töntig som berättar skräckversioner av travträning, men jag har beskådat föl på 7 månader bli inkörda i stallgången, sen ut, vid 9 månader var det dags att sko för den kunde inte gå pga nedslitna fölhovar... Vilken tur du har haft som hamnat hos bra travtränare, själv har jag hamnat hos sveriges bottenskikt tydligen, men vinner på V75 gör dem. Usch, jag ska inte ge mig in i travdebatten! det räcker att jag kör kallbodstravare :)
 

Liknande trådar

Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej Hur har ni lagt upp schema för in/utsläpp, vatten i hagen mm..? Vi är nu två stycken som har hästar på box. Har fram tills nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 592
Senast: Habina
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 275
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp