Yrke som passar mig?

Sasse

Trådstartare
Jag funderar på vad det finns för jobb som skulle kunna passa mig. Hittills har jag arbetat på kontor, till främsta del med stillasittande arbetsuppgifter som att göra utskrifter. Det har fungerat bra i alla år, men min rygg vill inte mer. Eftersom det är en ganska stor del av mitt arbete idag, känner jag att jag behöver se mig om efter något annat.

Jobb som kräver tunga lyft eller på annat sätt kan vara mycket slitsamt går bort av samma anledning som ovan, men i övrigt är jag rätt öppen. Det jag vill ha är ett relativt rörligt jobb, där det även ska vara rätt lätt att få jobb. Ensamt eller socialt spelar mindre roll. Har inget emot att studera, men dessvärre går alla utbildningar som kräver mer än Matte B bort...

Tar tacksamt emot alla tips jag kan få.
 
Jag funderar på vad det finns för jobb som skulle kunna passa mig. Hittills har jag arbetat på kontor, till främsta del med stillasittande arbetsuppgifter som att göra utskrifter. Det har fungerat bra i alla år, men min rygg vill inte mer. Eftersom det är en ganska stor del av mitt arbete idag, känner jag att jag behöver se mig om efter något annat.

Jobb som kräver tunga lyft eller på annat sätt kan vara mycket slitsamt går bort av samma anledning som ovan, men i övrigt är jag rätt öppen. Det jag vill ha är ett relativt rörligt jobb, där det även ska vara rätt lätt att få jobb. Ensamt eller socialt spelar mindre roll. Har inget emot att studera, men dessvärre går alla utbildningar som kräver mer än Matte B bort...

Tar tacksamt emot alla tips jag kan få.
Har du ett höjbart skrivbord? Stå istället för sitta brukar vara bra för ryggen.
 
Tänkte också säga höj och sänkbart bord. Gärna med mjukt underlag för att slippa ont i fötter/knän och ländrygg.

Själv sitter jag på antingen en hård stol (så jag inte sitter så mycket) eller på en boll - så kan jag jobba balans och lite rörlighet fast jag vilar fötterna.
 
Har du ett höjbart skrivbord? Stå istället för sitta brukar vara bra för ryggen.
Det har jag och jag står upp så ofta jag kan, men jag behöver sitta ner och skriva eftersom jag använder en fotpedal till att spela upp/backa diverse ljudfiler jag lyssnar på. Då får jag direkt ont i ryggen... Har testat att stå upp, men då står jag mer eller mindre bara på ett ben eftersom jag använder andra benet till fotpedalen. Och det funkar inte heller.

@Lavinia Vad är det för typ av boll du använder?
 
Det har jag och jag står upp så ofta jag kan, men jag behöver sitta ner och skriva eftersom jag använder en fotpedal till att spela upp/backa diverse ljudfiler jag lyssnar på. Då får jag direkt ont i ryggen... Har testat att stå upp, men då står jag mer eller mindre bara på ett ben eftersom jag använder andra benet till fotpedalen. Och det funkar inte heller.

@Lavinia Vad är det för typ av boll du använder?
Använd tangentbordet till att stanna och backa ljudfilerna?
 
Det har jag och jag står upp så ofta jag kan, men jag behöver sitta ner och skriva eftersom jag använder en fotpedal till att spela upp/backa diverse ljudfiler jag lyssnar på. Då får jag direkt ont i ryggen... Har testat att stå upp, men då står jag mer eller mindre bara på ett ben eftersom jag använder andra benet till fotpedalen. Och det funkar inte heller.

@Lavinia Vad är det för typ av boll du använder?
Skaffa en lagom hög barstol, kan du ta stöd av den när du använder fotpedal, tycker man får en helt annan hållning när man kan halvstå.
Vad tycker du är kul? :) Vad har du själv för funderingar?
Vill du utbilda dig? Vad vill du ha i lön?
 
Det har jag och jag står upp så ofta jag kan, men jag behöver sitta ner och skriva eftersom jag använder en fotpedal till att spela upp/backa diverse ljudfiler jag lyssnar på. Då får jag direkt ont i ryggen... Har testat att stå upp, men då står jag mer eller mindre bara på ett ben eftersom jag använder andra benet till fotpedalen. Och det funkar inte heller.

@Lavinia Vad är det för typ av boll du använder?

En vanlig pilatesboll. Köpte den på rusta så lågprisvarianten. Vid behov lägger jag in lite träning på den också - typ stretching och så :-).
 
Finns det något annat sätt att hantera ljudfilen än att använda en fotpedal? Komando på tangentbordet? Din röst? Musen? Du kanske kan variera hur du styr detta och på så sätt kunna avbelasta din kropp.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har någon gång för länge sedan gjort ett test hos arbetsförmedlingen om vilken typ av jobb som kan passa mig. Jag råkade få syn på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 603
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
3
· Visningar
80
Senast: linnsan
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 341
Senast: MiaMia
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp