Bukefalos 28 år!

Enzo

Trådstartare
Hejsan. Idag fick min valp något som för mig såg ut som yrsel. Han låg i soffan ute vid kanten och skulle ändra position såg det ut som och råkade då ramla ner från soffan. Det såg ut som att han typ rullade ner från kanten och väl nere på golvet så ställde han sig upp fort men då gick han i cirklar och tappade balansen om och om igen typ som att han var "full". Vad är det som kan ha hänt? Han är bara 5 månader gammal och jag är såklart orolig, det gick över väldigt fort på kanske någon sekund. Han är en staffordshire bullterrier om det hjälper.
 
Var han vaken när han ramlade ner?
Han låg alltså inte och sov eller så och ramlade ur soffan i en dröm och fick en känga i skallen?
 
Nej han hade precis lagt sig ner och ändrade väl position för att göra sig bekväm
Han slog inte i huvudet på nått sätt bara eller blev lite paff och förvirrad över vad som hände?
 
Han slog inte i huvudet på nått sätt bara eller blev lite paff och förvirrad över vad som hände?
Jag såg inte om han slog i huvudet men det kan han ha gjort. Det var definitivt mer än förvirring av vad som hände.
Hur var han efter yrseln släppte?
Jag fick panik och plockade upp honom i famnen och han verkade orolig men lugnade sig snabbt i min famn och efteråt så har han inte varit yrslig eller något sådant.
 
Tror inte du behöver vara orolig. Valpar är grymt klumpiga (och lite korkade) :p
 
Jag såg inte om han slog i huvudet men det kan han ha gjort. Det var definitivt mer än förvirring av vad som hände.

Jag fick panik och plockade upp honom i famnen och han verkade orolig men lugnade sig snabbt i min famn och efteråt så har han inte varit yrslig eller något sådant.

Jag hade nog i första hand ringt uppfödare och veterinär för möjliga förklaringar, och sen hållit andan och satt hökögon på hunden för att se om något nytt skulle hända - och hoppats som attan att det var en engångshändelse.

Hanka runt i cirklar och tippa omkull hade fått mig att tänka epilepsi, men jag håller tummarna för att det bara var förvirrad valp istället. :)
(Jag är en supernojig hundägare, så jag säger icke att det är en sannolik förklaring. ;))
 
Troligtvis slog han i huvudet under fallet men med tanke på hur snabbt han blev normal var det med största sannolikhet inget farligt.
Valpar är klumpiga och alla mina har ramlat ur soffan, ner från sängen etc.

Men självklart ska du observera så att det inte händer igen.
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 332
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 342
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 359
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp