Yrväder väcker yrvaken...

Det var Fredrik som skulle komma, för tvätt och städ idag. Men Fredrik blev till Lena... Hon öppnade dörren först och ringde på sen... :D Klockan var 9 och jag brukar vara uppe då, men pga värknatt så sov jag gott, sedan klockan 6. Strumpor på o så drog jag ut i kokvrån medan L bäddade säng.

Tvätten var ihopplockad sen igår, men eftersom klockan inte var tio än började L städa lite smått och sängen bäddades rent, så det blev mer tvätt ändå. När jag satte mig vid frukostbordet, drog L ner till tvättstugan med tvätten och sedan var det dammsugardags. Då hade förra hemtjänstaren inte talat om att dammsugaren farit isär ännu mer. Men McGyverLena fixade det med en gummihandske, så nästa stopp för mig blir Clas Ohlsson för silvertejp eller liknande... :p

Lägenheten dammsugen och torkad och då drog L iväg till tvättstugan och behöll nyckeln över sin lunch, så kommer hon tillbaka med tvätten strax efter ett och gör slutfinishen på städningen.

Undrar var jag ska få plats med all ren tvätt... Nu har jag tömt en kasse till, som mor o far tvättat under min sjukhusvistelse. Jag hade ju samlat ihop två sopsäckar med kläder o annat som skulle slängas/lämnas in på något lämpligt ställe. Men de hade tagit hem allt, tvättat och lagt in i garderoben igen så det är Status Quo där...

Nu en lugn stund, med lite datorspel, till dess att L kommer tillbaka. Jag fick lite ändan ur vagnen i alla fall, med mer sortering, disk och annat. Samt en stunds prat om ditten och datten. Det är ju sånt man saknar, när det är social distansering.
 

Lena o jag hjälptes åt att vika, lägga in/hänga in den rena tvätten, så nu är det fix o färdigt i fjorton dagar till, då ny tvättid är bokad. Sopor, kartong och lite blandat till pappersåtervinningen är också utburet.

Jag vet inte om det håller på att "ljusna" ute, men funderar på att ta en tur i alla fall.
 
Så där då då... Nu har kvällshemtjänsten varit här och jag tog en extra värktablett för en stund sedan. För i natt behöver jag få sova... inte bara vila kroppen. Även om det var en hyfsat bra dag idag. Jag vågade faktiskt gå nästan 10 steg från arbetsstolen till rullatorn och tog bara ett snabbt stöd, med vänster pekfinger i skrivbordsskivan. Så det ska nog bli folk av mig igen... om det någonsin har varit det...

Södermalm.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Uppe före tuppen efter att ha somnat cirka 3.15. Men jag gjorde inte så mkt förrän runt halv nio då jag började plocka ihop tvättkassar...
Svar
4
· Visningar
363
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp