ytliga böjsenan ömmar - vad göra?

Sv: ytliga böjsenan ömmar - vad göra?

Jätte bra :bow:

Berätta hur det går sedan..Hoppas det inte är nått allvarligt fel med din häst ..*håller tummarna*

klart jag gör!!!
tror ni skulle engagera er utan att berätta hur det går? *dålig buke-anda* ;)
 
Sv: ytliga böjsenan ömmar - vad göra?

uppdate:

VET ute igår, absolut ATG till veckan! ömmar kraftigt på båda bak. ultraljud där. inte rida, men lugna promenader för att förbättra ärrvävnadens och den friska vävnadens ihopbyggnad. fortsatt arnika och ny kur med naprosyn 500 (8 st två gånger om dan). (vilket jag lämpligt nog hade 86 tabletter hemma :D ) och kusen står i sjukhage för att minimera kraftiga rörelser. (hoppar över bäcken i hagen = inte bra.)

lessen learnd: aldrig mer lita på 100 % på ET, kolla upp med VET vid minsta reaktion. och vid minsta oklarhet om vart felet sitter, ATG.

Till er alla: :bow::bow::bow: för att ni fick in mig på rätta tankar.
 
Sv: ytliga böjsenan ömmar - vad göra?

Jag tycker det är jätte bra att du faktiskt lyssnade på oss.Det är inte lätt att veta vad man ska tro när folk som man litar på i sin närhet faktiskt har fel.Det är dock männskligt att fela.Jätte tråkigt för hästarna dock med tanke på vad din ET gjorde.För det kanske finns fler hästar där ute som skulle behöva åka till vet.Men ägarna litar på ET. :(
Jag hoppas att du kan sprida din historia för att få stopp på sånt här.
Lycka till med din häst.Hoppas det bara är nått litet så att ni snart är tillbaka och kan rida och har roligt tillsammans igen.
MVH/Q
 
Sv: ytliga böjsenan ömmar - vad göra?

uppdate:

VET ute igår, absolut ATG till veckan! ömmar kraftigt på båda bak. ultraljud där. inte rida, men lugna promenader för att förbättra ärrvävnadens och den friska vävnadens ihopbyggnad. fortsatt arnika och ny kur med naprosyn 500 (8 st två gånger om dan). (vilket jag lämpligt nog hade 86 tabletter hemma :D ) och kusen står i sjukhage för att minimera kraftiga rörelser. (hoppar över bäcken i hagen = inte bra.)

lessen learnd: aldrig mer lita på 100 % på ET, kolla upp med VET vid minsta reaktion. och vid minsta oklarhet om vart felet sitter, ATG.

Till er alla: :bow::bow::bow: för att ni fick in mig på rätta tankar.

:bow: Till dig som lyssnade och gjorde det rätta! Hoppas det går bra med kusen nu.
 
Sv: ytliga böjsenan ömmar - vad göra?

Jätte tråkigt för hästarna dock med tanke på vad din ET gjorde.För det kanske finns fler hästar där ute som skulle behöva åka till vet.Men ägarna litar på ET. :(
MVH/Q

Ja tyvärr är det ju så. Jag var medryttare till en sån häst en gång. Ägaren trodde inte på att veterinärer kunde nåt utan anlitade jämt samma ET istället. Hästen hade en gammal fläkningsskada som började spöka igen. Jag ställde kravet (tillsammans med två kursare som också red hästen) att antingen tas veterinär ut eller så får hon hittade andra som vill rida hästen. Sen dess har jag inte sett hästen mer men vet att han igen ska lånas ut.

Hur seriös den ET verkar vara vill jag inte ens tänka på.
 
så gick det!!!

vi var inne i fredags och vad hände? INGENTING! inte en antydan till att vara varken halt eller öm någonstans. huuur märkligt som helst. men vi är iallafall igång och rider igen.. :love:

även henrik (VET) trodde det berodde på hagen och att det hade gått tillbaka av sig själv under tien hon stod i sjukhagen och fick naprosyn.

för om det hade varit en skada, skulle den inte hunnit läka ihop på en vecka, så han brydde sig inte om att ta ultraljud på henne. men jag ska hålla ett öga på henne under denna månad som vi ska rida igång...

så det är bara att hoppas på att det var något tillfälligt! :banana:
 
Sv: ytliga böjsenan ömmar - vad göra?

En eloge till dej! Verkligen.
Vilka utskällningar du fått i tråden, men du har verkligen behållt lugnet och tagit till dej och svalt stoltheten.

Din häst är nog glad att ha dej till matte :laugh:

:bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 194
Senast: Liten
·
Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 314
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp