Ytterligare en höst med barnlängtan

N

Nasen

Finns det någon speciell "graviditets/barngen" som aktiveras så här till hösten? Förra hösten vid den här tiden kom första attacken av barnlängtan och den är fruktansvärt jobbig för jag vill ju bli gravid NU, nyss, IGÅR!

Förra hösten var vi vid den här tiden mitt uppe i en budgivning på vårt nuvarande och första hus. I samma veva var en mycket nära vän höggravid. Jag skyllde det mesta på henne. ;) Men hela vinter gick jag runt med en grym barnlängtan som nästan var outhärdlig. Vid varje mens blev jag besviken över att den kom TROTS att jag äter p-piller och att vi absolut inte försökt. Jag läste gravidsidor på nätet och tittade avundsjukt på gravidmagar. :o Sambon var inte riktigt "framme" ännu i barntänket, men han var inte helt oävet inställd. Vi beslöt gemensamt att det nog är bäst att vänta. Jag ville tävla en säsong till med hästen till exempel.

Sen kom våren och tävlingssäsongen drog igång och barnlängtan minskade även om den inte dog helt.
Nu har den alltså eldat fart IGEN!!! Jag kan inte tänka på något annat än att få barn och bilda familj! Samtidigt så har jag sån fruktansvärd ångest för jag inser att jag mycket troligt måste skiljas från min underbara häst då. Jag tror varken att jag kommer att ha tid eller pengar (eller lust) att ha henne kvar. Mycket ev har jag redan hittat en som vill låna henne.... Det gäller att vara ute god tid.
Jag drömmer att jag är gravid ofta, jag bara längtar tills jag ska kasta p-pillren! Jag tänker inte på något annat, dag som natt! SAMBON har vid enstaka tillfällen drömt att jag är gravid! :eek::love:

Vi har sagt att vi ska vänta tills jag får besked om jobbet blir kvar efter nyår eller hur det blir. Lite dåliga tider rent ekonomiskt nu! Det är inte säkert att jag har jobb efter nyår, men samtidigt så vet jag inte om jag ORKAR vänta! Känns som att jag ska gå sönder av längtan!!! :o

Men det konstiga är; På HÖSTEN??? :eek: Borde inte dessa känslor komma när våren spirar och blommor och bin vaknar? Nej, för mig innebär höst och vinter barnlängtan! :D

Tack för att ni läste....jag behövde skriva av mig lite....
 
Sv: Ytterligare en höst med barnlängtan

Liten oviktig uppdatering...

Nu slänger jag p-pillren åt skogen! :D I måndags tog jag sista hormonpillret och idag, enlig klockan, kom "mensen". På tisdag nästa vecka börjar vår "resa" då kroppen får en chans att starta sin biologiska cykel. Ska bli såååå spännande!

Lycklig Nasen
 
Sv: Ytterligare en höst med barnlängtan

Tack! :love:

Känslorna är så blandade mellan fullständig lycka och rädsla! Vi ger oss in på helt främmande mark, men ändå känns det så himla rätt. :love:
 
Sv: Ytterligare en höst med barnlängtan

Känner igen det där tankarna som kommer krypande om hösten.... Önskar dig lycka till!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 149
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 867
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 908
Senast: Yrsel
·
Småbarn Har en son på knappa 4 år som har varit under utredning för magont. Började förra hösten, blev värre och värre med tiden på våren...
Svar
6
· Visningar
1 458
Senast: Sunshine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp