Bukefalos 28 år!

ytterligare en hundfoderfråga

Sv: ytterligare en hundfoderfråga

Färskfodret eller något av deras torrfodersorter?

Jag har inte provat torrfodret och skulle inte göra det heller eftersom det verkar innehålla mycket spannmål av alla olika sorter dessutom.
Nu får min hund pyttelite av deras färskfoder, för jag fick en korv för 10kr förut och nu blandar jag den med rent lamm (som min hund inte gillar, än) och kan väl inte säga mer än att hon gillar det. Å andra sidan äter hon allt (förutom lamm) och hon får så liten mängd Halla att det inte lär påverka henne alls.

Oavsett om man vill ge torrfoder eller färskfoder så tycker jag att det verkar vara lätt att hitta foder med trevligare innehållsförteckning.
 
Sv: ytterligare en hundfoderfråga

Jag har ingen erfarenhet av hur hunden mår om den äter det, men det är tveklöst det mest illaluktande foder jag någonsin stött på.
 
Sv: ytterligare en hundfoderfråga

Jag har utfodrat mina tre hundar med det i fyra- fem år och det har funkat ypperligt. Är hur nöjd som helst. Inga problem med magarna (men det kan ju bero på att de har fri tillgång på hästbajs ....), jättefina i pälsarna, fina i hullet. Har även fött upp en valpkull på det fodret.
 
Sv: ytterligare en hundfoderfråga

Varken du eller #3 skriver om ni avser deras färsk eller torrfoder, det gör iofs inte TS heller.

kl
En bekant använde Halla aktiv torrisar som komplement till BARF åt sin ena väktarschäfer. Leon fick ärva en öppnad säck, kom väl till pass under en period när han hade svårt att hålla hullet. Luktade bra o fungerade dito på mitt benrangel.
 
Sv: ytterligare en hundfoderfråga

Det var torrfodret jag hade i tankarna men är iofs intresserade av färskfodret också.
 
Sv: ytterligare en hundfoderfråga

Vi testade Halla torrfoder på vår äldre hund för några år sedan, jag har aldrig haft en hund med så torr och mjällig hud och dålig mage varken för eller efter tyvärr! Jag hade gärna gynnat ett för mej lokalt företag annars.
 
Sv: ytterligare en hundfoderfråga

Det låter ju inte så roligt. Tror inte jag ska testa det.

Det är så svårt att veta, det som fungerar på en hund, passar inte en annan (och tvärtom). En riktig djungel det här med hundfoder.

Har testat många olika sorter under alla mina år som hundägare, både billigare (som man ser som "skitfoder") o mer kvalitetsfoder. Mina hundar har nått hög ålder o varit friska med gott hull o fina pälsar.
Jag har väl haft tur, tack o lov!

Krattan
 

Liknande trådar

Hundhälsa Det gäller fodret SMAAK, som bl a säljs genom VetZoo och ArkenZoo. https://svenska.yle.fi/a/7-10044849...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
15 843
Senast: hastflicka
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
694
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 433
Hundhälsa Var lär jag mig om hundfoder och vad som är det bästa för min hund? Har alltid haft häst och räknat fosterstater, men slutat med häst...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp