Bukefalos 28 år!

Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Sv: Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Ang Bocelli har ju ingen av hans avkommor sett ut som om de haft korta framben utan varit mkt bra i modellen så om han skulle vara sådan själv lär han ju inte nedärva det. Då ska du nog räkna bort Don Romantic med eftersom han verkligen har korta framben enligt "de som vet"

Jag hade varit osäker på Damino eftersom Amiral-hästarna många gånger varit små, eller har jag bara träffat måndagsexemplar? :)

Roosevelt betäcker ju som bekant bara på sin station pga dålig dräktighet men verkar vara en riktig pärla! Lite grov tycker en del men jag gillar hästar med massa så länge de inte påminner om elefanter!

Svårt, svårt...
Om det inte vore för att du vill ha en "snäll" avkomma hade jag nog samgt Camaro M efetrsom han präglar typen och storleken bra, men de är inte så roliga att tas med eftersom de är rätt känsliga och kan vara svåra... Millegarne har ju den nya, Obelisk också som jag tycker verkar fin...

I sista ändan tror jag att man ska gå på första känslan, du som äger stoet vet nog vad som känns rätt så prova du twilight och hoppas att den håller storleken du vill ha!

Lycka till!
 
Sv: Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Tsarevitj har jag också funderat på men är rädd att han är lite het, och har lite mycket tryck, är annars en i stort sett perfekt modell till stoet. Men hon har som sagt också massor av tryck och är lite rädd att det blir övertryck.

/Camilla
 
Sv: Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Jo Amiral har gett lite smått men Damino själv är en välväxt herre så vi får väl se som sagt funderar själv på honom då han kompletterar mitt sto mkt bra.
Och om jag inte minns fel så ville TS inte ha en för stor hingst till sitt sto och en med gott temp och samarbetsvilja allt detta har Damino och ett bra framparti.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Och om jag inte minns fel så ville TS inte ha en för stor hingst till sitt sto och en med gott temp och samarbetsvilja allt detta har Damino och ett bra framparti.

Du vände på det :)

Jag vill egetligen inte ha en för liten häst är rädd att stoet kan ge smått eftersom hon har ganska smått bakom sig i stolinjen.
Enda jag är tveksam till twilight för att han är ganska liten, men dom avkommor som varit bedömda hittills verkar inte vara små i alla fall.
Har i stort sett bestämt mig för twilight men den som annars gör mig tveksam är just Damino.

/Camilla
 
Senast ändrad:
Sv: Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Roligt att höra att du tyckt om vad du sett gällande Twilight! Har själv ett sto e.Amiral-Krevad-Pontus som väntar föl efter honom i dagarna. Är själv lite frågande till hans temperament, men han kompletterar mitt sto väldigt bra och blev rekommenderad att använda honom av personer i min omgivning. Så jag får väl förhoppningsvis träffa resultatet snart. (Vill bara tillägga att jag mer än en gång fått frågan om mitt stos temperament när folk får höra stammen... Hon har mkt hög ridbarhet men är rätt skeptisk mot andra hästar i stallet.)
 
Sv: Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Som det sägs här så ligger Bocelli mycket högt vid fölvisnigar. Vet inte hur avkommorna är i huvudet men de är väldigt snygga och rörliga som föl.
Du har inte tittat på Hohenstaufen, bruksprovsvinnaren för detta året. Men du vill kanske ha en mer prövad hingst som gått i avlen några år så man vet lite vad som väntas....
 
Sv: Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Roligt att höra att du tyckt om vad du sett gällande Twilight! Har själv ett sto e.Amiral-Krevad-Pontus som väntar föl efter honom i dagarna. Är själv lite frågande till hans temperament, men han kompletterar mitt sto väldigt bra och blev rekommenderad att använda honom av personer i min omgivning. Så jag får väl förhoppningsvis träffa resultatet snart. (Vill bara tillägga att jag mer än en gång fått frågan om mitt stos temperament när folk får höra stammen... Hon har mkt hög ridbarhet men är rätt skeptisk mot andra hästar i stallet.)

Skulle tro att det skeptiska draget hos ditt sto kommer från Krevad, för min är precis likandan.
Men hon har i oh för sig en del gemnsamt med ditt sto med både krevad i andra led sedan kommer hon från samma stofamilj som Pontus, men tror inte det kommer därifrån alls för har bara träffat och hört talas om väldigt lugna och trygga Pontus-avkommor.

/Camilla
 
Sv: Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Som det sägs här så ligger Bocelli mycket högt vid fölvisnigar. Vet inte hur avkommorna är i huvudet men de är väldigt snygga och rörliga som föl.
Du har inte tittat på Hohenstaufen, bruksprovsvinnaren för detta året. Men du vill kanske ha en mer prövad hingst som gått i avlen några år så man vet lite vad som väntas....

Var inte alls så speciellt förtjust när jag såg honom på web-tv från bruksprovet. Fast han har en väldigt snygg modell.
Bocelli kan vara intressant för framtiden, om det här med twilight går bra, så lär hon få fler föl.

/Camilla
 
Sv: Ytterligare en som behöver hjälp ;)

Förresten, vad heter ditt stos mamma? Tycker jag känner igen stammen

Måste på något sätt missat ditt inlägg tidigare, för såg det inte förrän nu fast jag läst inläggen efter :confused:

Mitt stos mamma heter Kreta.

/Camilla
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok. Det här tar emot något otroligt att skriva men jag vet varken ut eller in längre. Börjar känna mig smått desperat. Jag funderar...
Svar
9
· Visningar
1 274
Senast: MiniLi
·
Trädgård & Växter Vi har en sommarstuga i zon 2 med en stor trädgård (ca 5000 kvadratmeter) som vi har varit nöjda med länge. Men trädgården börjar bli...
Svar
3
· Visningar
1 540
Senast: Asa_S
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
712
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 067
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp