Bukefalos 28 år!

zaldi eller hööks?

hast_galen

Trådstartare
Hej!
jag har beslut ångest, över två sadlar den första är en zaldi Classic dressyr med singel kåpa som jag har hittat dock vet jag inte om den kommer passa, men verkar vara en bra sadel, dock är jag lite misstänk som med detta med singel kåpa vad tycker ni om det?
eller ska jag köpa hööks billiga? den vet jag att den passar då jag har allrond sadeln men hur är kvaliten på den kommer man åt med skänklen? och hur långe håller den och är den värt pengarana?

Vad tycker ni? vad säger ni om sadlarna jag har svårt och bestämma mig, och zaldi sadeln har jag inte chans at prova, och då det mycket pengar att kasta i sjön,

jobbigt läge tycker jag någon som har några tankar eller åsikter om det
 
Zaldi är väldigt sköna sadlar. Singelkåpa är toppen (tycker jag). Bara för att Hööks allroundsadel passar, så är det ju inte säkert att deras dressyrsadel gör det. Men om du känner dig väldigt osäker och inte vill chansa; köp en sadel som du kan prova först.
 
är alltid bäst att prova sadlar innan köp. bättre att slänga iväg en 500kr på att åka till en utprovare och kolla igenom hela deras sortiment och sen ha 500kr mindre att handla sadeln för, än att köpa sadel på sadel som inte passar och försöka sälja vidare dem.

tro mig, jag gjorde det senare då jag letade dressyrsadel ;). vissa sadlar tjänade jag iofs på och ngn gick jag back på.
men nu när jag ska ha en ny hoppsadel så åker jag till en sadelmakare/ sadelutprovare. är enklast så. och då jag redan har en dressyr att rida i så är det ingen fara om jag behöver spara ihop några tusen till för att få råd med just den sadeln som passade men var utanför budgeten.
 
Har haft Zaldi dressyrsadel var nöjd med den inte bästa jag haft på långa vägar men bra budget sadel. Fast passar den inte på hästen så blir det ju inte så mkt budget :down: Köp ingen sadel u att prova om det inte är så pass billigt att du direkt kan sälja vidare och garantera få pengarna tillbaka direkt
 
I och med att du inte riktigt vet vad du ska leta efter så hade jag inte köpt någon sadel utan möjligheten att prova den ordentligt både från backen och uppsuttet. Det är så mycket mer som ska stämma förutom bomvidden.
 
Inget budget märke som H**ks (får man nämna ett företag?). Jag skulle hellre köpa en bra begagnad sadel till bra pris som redan är insutten :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 835
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har letat och letat men hittar verkligen ingenstans i Sverige där man kan köpa vettiga sadlar till shettisar. I England verkar utbudet...
Svar
13
· Visningar
2 735
Senast: ylvalill
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig tidigare råkat ut för någon ridolycka på det här sättet som jag gjorde nu, och jag är smärtsamt medveten om att jag inte...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp