Bukefalos 28 år!

Zaldi- sätesstorlek

E

eiwo

Hur är Zaldisadlarna i sätet? Är de större eller mindre än normalt? Har hittat två beg. som jag ev ska köpa, den ena är 16" och den andra 16,5". Själv har jag storlek 34 i byxor ungefär, har haft en 16" (Wintec Wide) men tyckte den var på gränsen för för liten. Hur är Zaldi jämfört med Wintec i sitsstorlek?
 
Sv: Zaldi- sätesstorlek

Beror på vilken Zaldimodell du tänker på. Vissa dressyrmodeller känns större. Men generellt är de hyfsat små i sitsen. Är du osäker, ta den större.
 
Sv: Zaldi- sätesstorlek

Det står mellan en Zaldi Star och en Confort. Tror jag kör på den som är lite större (Star), den vet jag dessutom helt säkert att den passar hästen (utprovad, den andra har jag bara provat själv.)
 
Sv: Zaldi- sätesstorlek

Förresten, är det någon som vet om det är någon 'bomskillnad' på conforten och staren? På bild ser conforten ut att vara mer svängd...
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 288
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 427
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 647
Senast: LaMagia
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp