Bukefalos 28 år!

Zebra skäck?

Sv: Zebra skäck?

Hur gör man på djurparker för att visitera zebrorna då?
Söver dem?

För de måste ju med åka på skador.

Jag vet inte hur resterande djurparker gör men Kolmården visiterar inte sina zebror. De hanterar de inte heller som vi gör med hästarna. En gick dock att klappa på.

Sövning är nog ett alternativ när de ska behandla djuren ja.
 
Sv: Zebra skäck?

Vet inte riktigt vad jag ska tro. När jag tittar på bilden tycker jag att det ser ut som om någon har "klippt" ihop bilder av ett föl och en zebra. Huvudet tillexempel ser mycket mindre ut än vad jag skulle anse vara normalt för den hästformen.

Min åsikt är att någon har suttit med photoshop och sedan försökt ta reda på hur folk reagerar..

Även om det är en artikel skriven i en "seriös" tidning ska man alltid vara kritisk till sådana här artiklar. :mad:

Tro vad ni vill. :smirk:

/Chronicle

Jasså??

Tycker det ser ut som ett helt vanligt föl. Tycker inte att huvudet är litet, snarare tvärtom.

Denna korsning är vida känd och har stått om den i flertalet seriösa tidningar
 
Sv: Zebra skäck?

Den är äkta. För att dom vita fälten i en zebrarandning skall visas sig kräver det två anlag av detta randiga anlag.
Para en åsnehingst med ett skäcksto så viola och du får detta resultat. Det som normalt sätt i det vita blir brunt då jag har för mig att zebror helt enkelt är bruna i grunden för det mesta med två anlag för randighet och någon modifierarare för hur dom skall uppträda.
Resultatet är om jag minns rätt sterilt men är lika genomförbart som att korsa åsna med häst.
 

Liknande trådar

Dressyr Undrar om detta bettet är okej att tävla dressyr med (PONNY)...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: Anyo
·
E
Utrustning Undrar vad nypriset på ett Mylers Toklat-bett är?! Någon som vet? Bettet jag pratar om är detta:
Svar
11
· Visningar
1 543
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Jag postar några bilder så får någon vänlig själ gärna namnge :D Skämt o sido, det är ofta väldigt svårt att prata insektsskydd härinne...
2
Svar
29
· Visningar
4 972
Senast: iNHALE
·
L
Utrustning Vad heter modellen på Penelope Leprevost GPA kavaj? Har dragkedja och specialsydda armbågar.
Svar
0
· Visningar
1 314
Senast: lisah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp