Zebra Zebroid Tråden

Sv: Zebra Zebroid Tråden

Nä, det verkar inte vara så vanligt ;)

Verkligen INGEN med zebra ? Ingen som VET någon som har heller ?
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Jo, men visst får ni se en bild på min randiga vän.

Jag och forum !!?

Hm, länkar till bilden eftersom jag inte lyckas ladda upp den direkt.

zampano.JPG
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Vad fränt!

Får man fråga vad andra hästar om du har några på gården sa när dem såg denna? :D

(min hade nog skitit ner sig..som är rädd för shettisar..)
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Vad fränt!

Får man fråga vad andra hästar om du har några på gården sa när dem såg denna? :D

(min hade nog skitit ner sig..som är rädd för shettisar..)


Först var de nyfikna och ville komma och titta och hälsa, om än något
reserverade. Men sen... när han gjorde ett riktigt zebra ljud (låter inte häst),
då sprang hela flocken lååångt bort och vågade sig inte till stallet på flera dagar ;)
Vi har lösdrift kanske jag ska nämna....
Men sen fattade de att främlingen inte var speciellt farlig.

Man ser lite av en mini shettis på bilden, de har blivit bästisar :)
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Häftigt! Är din en Zebra eller en zebrakorsning? Och hur i hela friden får man tag i en sådan? :) Använder/ska du använda din till något?
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Spännande! Gissar att du inte bor i Sverige? För här gäller väl speciella djurparktillstånd för djur som inte räknas som tamboskap?
Berätta gärna mer!:)
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Jag vet en tjej som har en åsna/zebrakorsning som dom köpte från en djurpark. Har för mig den var till salu för ett tag sedan så är osäker på om dom har kvar den. Ska se om jag har en bild någonstans.
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Jag vill lära mej så mycket som möjligt om hästdjurens mentalitet. Och hanteringen av ett vilt hästdjur.

Och så är det ju ett supertrevligt "husdjur" :)
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Men varför länka till hemsida istället för att berätta här? :)
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Och i samband med den frågan så vill jag även påpeka att man inte får länka, eller tipsa om, sina egna hemsidor här på bukefalos, så det inlägget är raderat.

//lizan, moderator
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Jag vill också veta mer!
Vilken ras är den korsad med?
Vad använder du den till?
Vart har du köpt den?:)
 
Sv: Zebra Zebroid Tråden

Jag vill också veta mer!
Vilken ras är den korsad med?
Vad använder du den till?
Vart har du köpt den?:)

Han är inte korsad med något, han är en 100% zebra.
Vad jag använder honom till? Tja, han är ett djur på gården som får lata sig och ha det bra bara. Jag vill se om det är så omöjligt att ha en vildhäst som alla säger. Och nä, det är det inte, bara man vet hur man ska förhålla sig mot dem. Det är INTE bara en randig häst, även om det mest ser ut så på en bild. Han är starkare än en häst både fysiskt och mentalt. Det är just det som är intressant, att få lära sig mer om hästdjuret.

Köpt i Tyskland, efter flera års letande.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 187
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
56 113
Senast: Wingates
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 473
Senast: alazzi
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp