Bukefalos 28 år!

Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

D

Dream_0n

Då jag ( med låååånga uppehåll ) nyss spelat klart Twilight Princess så har jag införskaffat mig det nya Skyward Sword. Är ni många som spelar detta? Jag har fastnat på fienden Skulltula ( spindeln man först stöter på i Skyview Temple ). Jag vet att det gäller att komma åt magen, frågan är bara HUR? Jag blir tokig på den :D
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Dom är hemska de där spindlarna! Är det en av de som sitter i ett nät eller hänger den i en tråd från taket?
De som sitter i nätet ska man hitta en väg runt så man kommer åt dem från baksidan. Finns en lian att svinga sig över på andra sidan har jag för mig :D (var ett tag sedan jag var på skyviewtemple :D )
Är de dem som hänger i en tråd från taket så är dem klurigare för man måste slå på dem så de snurrar runt dig och där skall du pricka in att "stabba" dem i magen.
Jag brukar föredra att använda beetlen och "klippa" av tråden när man fått tag på beetlen längre fram i spelet. Tycker det är lättare att slåss med spindlarna på marken än ha dem snurrandes runt sig :P
Men det GÅR för jag har kommit förbi dem :D


Förövrigt så gillar jag verkligen skyward sword :love:
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Jag köpte på mig limited edition men har skamligt nog knappt spelat sedan nån månad efter att det släpptes:o Har dock blivit väldigt sugen på att spela igen men så ska man ju helst komma ihåg hur man gör oxå :D Funderar på att köpa på mig twilight princess med minns det som ett riktigt bra spel. Båda har ju sånna riktiga klurigheter att man faktiskt inte kan bara slå sig igenom det hela vilket känns riktigt kul (om än frustrerande när man inte lyckas komma vidare):p
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Dom är hemska de där spindlarna! Är det en av de som sitter i ett nät eller hänger den i en tråd från taket?
De som sitter i nätet ska man hitta en väg runt så man kommer åt dem från baksidan. Finns en lian att svinga sig över på andra sidan har jag för mig :D (var ett tag sedan jag var på skyviewtemple :D )
Är de dem som hänger i en tråd från taket så är dem klurigare för man måste slå på dem så de snurrar runt dig och där skall du pricka in att "stabba" dem i magen.
Jag brukar föredra att använda beetlen och "klippa" av tråden när man fått tag på beetlen längre fram i spelet. Tycker det är lättare att slåss med spindlarna på marken än ha dem snurrandes runt sig :P
Men det GÅR för jag har kommit förbi dem :D


Förövrigt så gillar jag verkligen skyward sword :love:

Det är dem som hänger ner från taket. Dem i nätet har jag lyckats överlista :). Beetlen har jag ingen kläm på vad det är? Låter som om det hade hjälpt, jag blir tokig när insekten snurrar runt mig, jag gör ju inget annat än att dör :d

Ja det verkar ju bra, har ju som sagt inte kommit så långt, men hittills super nöjd :love:
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Jag köpte på mig limited edition men har skamligt nog knappt spelat sedan nån månad efter att det släpptes:o Har dock blivit väldigt sugen på att spela igen men så ska man ju helst komma ihåg hur man gör oxå :D Funderar på att köpa på mig twilight princess med minns det som ett riktigt bra spel. Båda har ju sånna riktiga klurigheter att man faktiskt inte kan bara slå sig igenom det hela vilket känns riktigt kul (om än frustrerande när man inte lyckas komma vidare):p

Ja twilight har jag ju som sagt nyss spelat klart. Det gjorde mig sysselsatt i över 50 timmar. Är helnöjd med allt, att det är klurigt och tar lite tid gör ju att man blir sporrad att bara fortsätta å fortsätta :) Man får hoppas att sambon inte ledsnar på att man sitter bänkad framför ett tv spel :D Tack å lov gillar han spelet han också ( om än inte lika mycket som jag :angel: )
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Beetle är en skalbagge pryl som man får senare som flyger iväg som man kan styra och plocka upp saker med och klippa av såna spindelsnören och lianer och andra saker. Väldigt bra att ha och en av mina favoriter bland alla prylar! :)

Ja de i snörena är supersvåra tycker jag. Har för mig att om man slog iväg dem med ett slag åt sidan så de snurrade runt dig åt samma håll och så använder du skölden och parerar om den kommer för nära. Man måste vara kvick! Tillslut så snurrar den så magen är mot dig och då är det bara att vara framme med svärdet och sticka det rakt fram i spindeln.
Jag tycker dessutom inte alls om spindlar så jag satt med hjärtat i halsgropen när jag var tvungen att ha ihjäl dem för de var rätt otäcka :P Dog rätt många gånger där också innan jag fick kläm på hur jag skulle göra...
Tror jag får damma av spelet och testa lite nu när sambon inte är hemma på 4 dagar :D
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Jag läste om Beetlen på zeldadungeon.net nyss :) Längtar tills jag slår mina klor i den, vilket jag inte kommer att göra förens jag haft ihjäl de där envisa krypen tydligen. Skölden jag hade gick ju sönder när jag parerade :( Måste upp i himlen och laga den innan jag kan fortsätta
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Andrea, har du spelat twilight princess också?
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Jadå, har nött sönder alla zelda spelen :P
Ja skölden måste du ha annars kommer det bli jobbigt för dig, man får hålla koll på sköldmätaren så den inte sticker iväg. Det finns potions som man kan köpa som "healar" skölden och ger dig hjärtan, tror den är rosa (?) den bunkrade jag upp med. Bättre att laga skölden än att åka upp och köpa en ny hela tiden... (vilket man får göra några gånger :P )
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Haha, jag förstår dig :) Mm jag hade 1 sådan potion men den förbrukades ju fort :P. Man kan ju reparera i Bazzaren också men då måste man som sagt upp igen vilket är lite trist. Har du någon koll på när nästa sköld dyker upp i spelet?
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Köp på dig några såna potions innan du åker ner. Har för mig att om man samlar ihop vissa föremål så kan man uppgradera den skölden man har till en med ett järnband runt i kring. Har jag inte helt fel så får man de olika föremålen när man är uppe i skyloft och går runt där på natten och dödar fladdermöss och jellyblobs.
Tror man får leta nått av dem föremålen när man är nere i skogs-landet, om det var amber-relicen kanske.
(tror verkligen jag får damma av spelet nu :P mitt minne är rätt dåligt)

Annars så kan man köpa en ironshield när det är dags att bege sig ner till lava-landet. För där brinner träskölden upp av värmen.
Men det är ett tag tills dess :P
 
Senast ändrad:
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Ja det måste jag absolut göra. Ja uppgradera det har du rätt i tror jag, har för mig att jag läst det :) Kanske till och med hos han som reparerar i Bazaaren :) Måste slå en glutt och ev. leta föremål. Tycker du var inne på något bra där när du sa att du skulle passa på då sambo var utflugen :P
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Ja man gör det hos samma gubbe som reparerar. Tror man behöver klorna från en fladdermus och en blob från en jellyblob, och en relic nerifrån skogslandet för att kunna uppgradera skölden första gången. Men när man gjort det så är det ännu viktigare att inte låta skölden gå sönder, för då måste man köpa en ny och uppgradera den och det är lite oekonomiskt.
Haha ja jag funderar på det faktiskt, dock så är jag väldigt mycket längre fram och har kört fast lite och så var det längesedan jag spelade så är så ringrostig på kontrollerna och få till rätt "flow" i fighterna och nu är bossarna väldigt svåra så känns lite svårt :P får gå tillbaka och öva lite tror jag :)
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Då vet jag vart jag skall styra när jag bänkar mig imorgon. Uppehållen vart jätte långa när jag spelade twilight men jag tycker det gick relativt lätt att komma in i det igen. Det är lite som att cykla: Har man en gång lärt sig så........ ja du vet :)
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Ja man vet ju hur man skall göra, men man är ändå lite ringrostig tycker jag med att få till slagen och pareringarna precis rätt som man får när man spelat ett tag :P
Men jag spelade väldigt mkt i början och kom väldigt långt så då blev man rätt grym på att slåss tillslut :D
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Ja lite stöddig blir man allt när man bemästrar slagen och pareringar galant :D Tycker däremot att det var grymt knepigt att rida hästen efter Ganondorf på slutet i twilight. Über lycklig när jag väl fick honom av hästen och lyckligt ovetande om att jag skulle tampas med honom tills svetten sprutade sedan :b Hoppas verkligen att Skyward är lika prisvärt
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Ja jag gillar skyward ännu mer, även om jag gillade just hästbiten mer med twilight :P Fågeln (eller vad det nu är) i skyward är inte lika skoj! Men skyward spelet känns större och svårare tycker jag. Och det är roligare också.
Men där jag är nu och har kört fast så ska man klara om alla bossarna igen för att få nått bra :P
Och det är svåååårt! :D
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Ooh vad skoj att höra. Vart sitter du fast nu?
 
Sv: Zelda Skyward Sword, Nintendo Wii

Jag har fastnat på där man ska få tag på hylianshielden av the thunder dragon. Han har en "tävling" där man ska klara 8 bossar i rad för att få skölden. Och det är lite random bossar, vissa är superenkla med andra får man spunk på :P
Men det är efter man fått tag på the song of the hero, alldeles innan sista slutstriden tror jag bestämt :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp