lilian

Trådstartare
hej,
Har precis fått låna en arabkille som idag är 17 år, för att jag behöver rida mer än vad Raz el Had bör gå. Zemindar var hingst tills han var 6 år och har avkommor. Finns det någon inom distansvärlden som har honom i sin stamtavla? Det vor roligt att veta.
 
Sv: Zemindar

Zemindar har 7st avkommor.
Arabian Flame sto
Excellense hingst
Nabozna sto som har 1st avkomma Nadonja sto
Nabrowna sto
Palermo valack
Caesarea sto
Sa Magic valack

// Linda
 
Sv: Zemindar

Oh vad roligt, hur kunde du ta reda på det? Tack så jättemycket, vet du om någon av dem finns inom distansvärlden?
 
Sv: Zemindar

Hej igen, var inne på distanslistan och hittade att Arabian flame gick en CR år 2000. Tror du att Excellense är samma som Excellent ox? Detta var kul, jag brukar inte vara så intresserad av avelsfrågor, min egen Raz el Had har ju Raz Ama Naz som far och några släktingar har han ute på banan, men jag har inte funderat så mycket på det förr. Vi får se om vi kommer ut på någon liten ritt Zemindar och jag. Han har gått mycket skogsmulle-långritter förr men inte de senaste åren, men man kan inte tro att det är en 17-åring man sitter på. Då framstår min Raz som en sävlig herre.
Tack för din hjälp. Jag blev verkligen glad.
 
Sv: Zemindar

Hej igen, var inne på distanslistan och hittade att Arabian flame gick en CR år 2000. Tror du att Excellense är samma som Excellent ox? Detta var kul, jag brukar inte vara så intresserad av avelsfrågor, min egen Raz el Had har ju Raz Ama Naz som far och några släktingar har han ute på banan, men jag har inte funderat så mycket på det förr. Vi får se om vi kommer ut på någon liten ritt Zemindar och jag. Han har gått mycket skogsmulle-långritter förr men inte de senaste åren, men man kan inte tro att det är en 17-åring man sitter på. Då framstår min Raz som en sävlig herre.
Tack för din hjälp. Jag blev verkligen glad.


Gammal tråd, men om jag tror att den Arabian Flame ni nämner är en valack? http://www.sahf.se/ARAB_registratur/Stamtavla/main1.asp?Nr=16475
Länk till den Arabian Flame som jag tror att det är, http://arabianflame.blogg.se/

/Camilla
 
Sv: Zemindar

Hej, jag är ägaren av Arabian flame.
Han har endast startat någa få distans ritter eftersom han inte orkade med sina ben.
Han är en valack:)
mvh emilia
 
Sv: Zemindar

Hej

Jag har en helsyster till Zemindar. Alltså e. Kismet u. Zamora.
Hon är 16 år nu. Vi har ridit distans sedan hon var 11. (mellannivå, inga 12-milsritter).

Var någonstans finns ni? Det är alltid lika intressant med släktingar ...

//Ulrika
 
Sv: Zemindar

Hej,
Detta var roligt. Vi finns i Herrljunga kommun, 4 mil norr om Borås, 4 mil söder om Falköping, 3 mil nordväst om Ulricehamn och 3 mil österut från Alingsås. Alltså väldigt centralt! hihi Mitt inne i skogen. Var bor ni och vad heter hans syrra?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: warg
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 275
Senast: nexxa
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 064
Senast: MiaMia
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
823
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp