Evergreen

Trådstartare
jag skulle gärna vilja ha lite fakta om den hingsten!
vad brukar han nedärva? finns det någonting som är typiskt Zeppelin-avkommor?
 
Sv: Zeppelin?

zeppelin.jpg


Född 1981, 171 cm / Mörkbrun

Zeppelin representerar rent holsteinerblod på fädernet via farfar Ramiro. Fadern Saluut tävlade framgångsrikt i GP-hoppning m Johan Heinz. Han är även morfar till den i KWPN godkände dressyrhingsten Kennedy. Modern Olanda var keur preferent.Zeppelin har placeringar och vinster i såväl nat.som int.GP-hoppn. Han var placerad-94 i Spruce Medows.Drygt 20% av Zeppelins totalt födda avkommor har kvalat till BT och Scand.Op, varav ett flertal varit högt placerade i finalerna.Flertalet avkommor har placeringar och vinster tom svår hoppning.Zeppelins mest framgångsrika avkomman idag är dottern Spit Fire Equus- som var placerad i 1,60 hoppning redan som 9åring med sin uppfödare Li Kroog.Spit Fire tävlas idag med den äran av dottern Kim Kroog.

Zeppelin är även godkänd för avel i KWPN.

Taget från http://www.horsebreeding.se/hingstar.html
 
Sv: Zeppelin?

tack så mycket :bow:
jag har en häst här hemma för tillfället e: zeppelin - mowgli, hon är mycket lik honom men har inte ärvt hans goda temperament :cool:
 
Sv: Zeppelin?

Japp! hon är helt underbar här hemma :love:, inte alls sådär bitchig och jävlig som hon kunde vara på skolan ibland.
 
Sv: Zeppelin?

jaså, vad trevligt:D Inga tvärnitar och öronen bakåt då? :p

Åhh, jag hade oxå velat ha en pålle hos mig nu :cry:
 
Sv: Zeppelin?

Nej! eller, det har väl hänt :angel: men inte alls i samma omfattning som på skolan... inga problem att få fram henne eller något sådant.
Åh, det förstår jag! så otroligt synd att Calle blev halt! har du hört något mer om hur det är med honom?
 
Sv: Zeppelin?

Gud, han är så snygg där, liten Zeppe! :love:

Jag har inte betäckt med honom själv, men jobbat med honom, och hans avkommor.
Mycket trevlig herre, och likaså avkommor :)
 
Sv: Zeppelin?

Mmm, sån jäkla otur! :( Nej, jag vet ju bara att han ska vila hela sommaren, sen får vi hoppas på det bästa!

Du har inte tänkt att tävla henne nått i sommar då?
 
Sv: Zeppelin?

Mm, bara han blir bra så...
men du har andra hästar att rida i sommar eller?

Nja, jag har ingen pejl på vart det är tävlingar eller när, är inte medlem i någon klubb heller (fast man kanske får tävla iaf?)

jag hoppas på att jag kommer få tävla henne lite i höst när skolan har börjat igen istället.

Cronis:
Vad kul att du har träffat Zeppelin själv! Z stoet jag har hemma är otroligt trevlig att rida och mycket känslig. Exakt samma färg som Z och lite lik honom på huvudet. Helt okej gångarter för att vara hoppstammad, en hel del swung!

Lisa.jpg

Lisa2.jpg

badpicture.jpg
 
Sv: Zeppelin?

Ja, det får vi hoppas på!! Joda, jag har 2 andra så man är inte hästlös..Men det är ju inte riktigt samma sak.. Och jag hade tänkt debutera LA med Calle i sommar :( Men så blir det inte!

Passa på att tävla så mycket som möjligt i höst, jag ångrar att jag inte gav mig ut tidigare! Man lär sig och utveckals massor av det... Jag ångrar att jag inte började på hösten, utan jag väntade ju ända till våren..Dumt! Men men...gjort är gjort!

Du får träna massor så du och Lisa kan knipa skolmästerskapet nu...!! Ettorna, blivande tvåorna får ni spöa nu!!!:banana: Jag hade gärna hjälpt till men...:(

Lisa är döläcker!! :love: den ökade traven kan man inte klaga på heller :love:
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 357
Senast: Lea88
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
489
Senast: Robina
·
  • Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
226
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 482
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp