Sv: Zerberus

Såg Sissel Godiva i tisdags då hon vann sitt kval i uppfödningslöpningen.
 
Sv: Zerberus

Fajersson :P

Jo, Zerberus startar i ett montélopp idag på Vincennes. Väntar med spänning på hur det ska gå. Stallet har förövrigt 9 avkommor efter honom.
 
Sv: Zerberus

Vad spännande! Vet du om han kommer att stå till avelstjänst nästa år med transportsperma? Hur är avkommorna i temperamentet och extriört? De nio som ni har.
 
Sv: Zerberus

Tyvärr var Zerberus struken i går. Jag hjälper till hos Catrin Fajersson, det är därför vi har så många avkommor efter honom. Det är lugna och goa, jag har aldrig kört dem, men jag pysslar med dem i stallet och där är det jättesnälla och härliga hästar. Sissel Godiva kan vara lite stressad vid tävling, men det är nog från mamman mest. Annars i stallet är hon jättelugn.

Som sagt, en del kan vara lite heta/stressade vid tävling, men det är vekligen hur snälla som helst att hålla på med.
 
Sv: Zerberus

kl

Enligt uppgift kommer han att kosta "någonstans runt 20 000 kr".

Hur är det med hans avkommor, är de lite skarpa i humöret?
 
Sv: Zerberus

Men det kan jag väl inte låta mig hindras av? Märrarna som jag funderar på att boka hos honom är helt normala. Eller i vart fall nästan helt normala... Klarabella slog ju förstås sönder ett par vagnar och Maui har ju 3 X Hoot Mon i stamtavlan och påstås ha varit "överambitiös" i träning... Hrm.
 
Sv: Zerberus

Vi överväger att betäcka någon/några märrar med honom nästa år. Har alltid varit förtjusta i honom, men vi har varit lite rädda att det inte skulle gå att sälja för några vidare pengar, eftersom hans tävlingskarriär fortsatte längre än vad den nog skulle ha gjort..
Nu har ju dock avkommorna visat vad de går för, och läget är förhoppningsvis ett annat.
 
Sv: Zerberus

Stor och snygg. Hyfsat lätt i kroppen till sin storlek. Bra manke, lite inåttåad.
 
Sv: Zerberus

Jag lägger in en bild!!!
zerberus1.jpg

Zerberus
 
Sv: Zerberus

Du har ju en till i Bearberus ( info inte tillgänglig) som också har gått jäkligt bra med sugarcane som moffa
Han är bror till vår Bear Viking...
 
Sv: Zerberus

Och haserna? Jag kan leta upp några bilder, tänkte bara om du har sett honom.

Det var så länge sedan jag såg honom, så haserna kan jag inte uttala mig om.
Men apropå haser: Jag tittade på en annons med reklam för Center Field. Det var blider på flera fölungar efter honom, och ALLA var krokhasiga. Är det någon som har sett CF avkommor IRL, som sett detta?
(Ursäkta trådkapning.)
 
Sv: Zerberus

Har inte sett någon efter CF, men tycker att detta verkar vara ett fenomen som starkt nedärvs från Valley Victory. Vet inte om han själv var krokhasig eller vinklad men många av hans avkommor är det och som i sin tur verkar lämna krokhasar.
 

Liknande trådar

Samhälle ... bedriva vård enligt LVM, LPT och LRV? Jag trodde att det endast är staten och regionerna som får bedriva tvångsvård men råkade se...
2
Svar
27
· Visningar
1 793
Senast: eldunarí
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Hur vet man vilken del av vården man skall kontakta? Går man alltid via VC? Har två (icke-akuta) ärenden jag behöver ta upp med vården...
Svar
4
· Visningar
504
Senast: pepp
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp