Zincaband?!?!

mnementh

Trådstartare
Zincaband har tydligen utgått i sortimentet hos apoteket. :eek: Någon som vet något bra alternativ?!?

Finns tydligen en produkt som heter Zipzoc, en strumpa impregnerad med zinkoxid-salva. Men frågan hur lätt det är att aplicera den på ett hästben. :crazy:
 
Jag har povat Zip Zoc på min häst och det fungerar helt ok, man får bara ta lite gasbinda utanpå och sedan vanliga lindor och pad för annars glider det ner. De är inte så himla elastiska. Men det fungerar!
 
Oki, tackar!! Hmmm... På apotekets hemsida säljer de bara i frp om 10st för över 500kr hoppas de säljer styckvis i butik... :crazy:
 
Jo, det är 10-pack som gäller! kostar 590:- eller nåt!
Men försök att hitta någon/några att dela en låda med.
Eller fråga på ATG-klinik för det finns en annan återförsäljare på Zinkaband, kommer bara inte ihåg vad företaget heter... jag fick namnet av min Veterinär.
 
Har också upptäckt att zinkaband utgått. Jag fick veta att det endast gick att köpa i 10-pack, altså inte styckvis. Sen håller dom inte hur län ge som helst så jag beslöt mig för att inte köpa dom alls, istället kör jag med wetflex (som förövrigt bytt namn till Powerflex) och lindar väldigt stadigt
 
Oj, att få tag på den återförsäljaren vore underbart!! Får ringa min distriktare om du nu inte lyckas komma på det? :)
 
Det finns ett alternativ till Zincaband som jag inte alls kommer ihåg namnet på, men det är oxå ett zinkförband och fungerar på samma sätt. Finns normalt på "vanliga" hästinriktade apotek, typ Arninge om du befinner dig i Stockholmsområdet. Kanske någon annan kan komma på vad det heter? Kostar i varje fall 45:- /förpackning, säljs styckvis.
 
Finns även på Ultunaapotoket i Uppsala. Kostar 45:- st och sälj styckesvis. Heter något på V :confused:
Min pålle har dubbelt zincabandage + stallbandage pga griffelbensfraktur hb den 9/9. :cry:
Byter efter ca 7-10 dagar, beroende på hur det sitter.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 246
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 213
Senast: Bri
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: Castellini
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 424
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp