I

indianen

Hej!:)
När ni använt zinkabandage, har ni lyckats undvika att det bränner håret under?
Har svarta fina ben och vill inte få vita partier där. Har hört att det är lätt att få "brännskador"?????
 
Sv: Zinkaband

Jag har bara använt elastisk zinklinda, virad runt underarmen på ena frambenet där min häst hade en sparkskada. Jag fick inga problem, och när jag köpte den på ATG-klinik så varnade de inte för att den kunde bränna?
 
Sv: Zinkaband

Jag har använt icke elastiskt zinkaband utan problem. Vid ett tillfälle fick hon lite skav, men inga vita hår.
 
Sv: Zinkaband

Jag har heller aldrig haft problem med brännsår efter zinklindor, däremot lite-lite skav någon gång.
 
Sv: Zinkaband

:)TTack för era svar. Men får jag då fråga: hur länge satt era zinkalindor på? fått rekomendationen 4-5 dagar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 510
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 308
Senast: Vitsippan
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 794
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 509
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp