mydia

Trådstartare
Är det någon här som vet mer om hingsten Zorro e.Clinton-Cavalier som skall stå på Eklunda i år. Vet ju att många här har kontakter runt om i Europa och kanske någon här har sett hingsten eller hört något om honom. Någon som vet något om han hans bruksprov. Har läst vad som finns på eklundas sida och sett filmen på honom. Tycker bara det kunde vara intressant vad andra här vet och tycker om hingsten. Sir Oldenburg har man ju hört talas om innan så han är ju inte riktigt så okänd som den här Zorro.
 
Sv: Zorro

Jag vet inte mer än dig men hänger med på frågan, eftersom jag tycker det verkar vara en spännande hingst!
 
Sv: Zorro

Visst är det en spännande hingst därför vore det roligt om någon kunde tänka sig ha någon information.I vilket fall kanske det finns någon som har någon åsikt överhuvudtaget om hingsten.Det brukar ju drälla av folk här som har åsikter om allt möjligt annars eller så är hingsten så ny att ingen vet något eller hört talas om den förräns nu. Jag har då aldrig hört talas om den förrän nu.
 
Sv: Zorro

Jag håller med om att stammen är intressant med tanke på att hans mamma är syster med mitt stos mamma :d
fast jag hade ju gärna varit ensam om den :angel:
 
Sv: Zorro

Det låter trevligt det är möjligtvis inte så att du sitter inne med någon information som du kan dela med oss andra nyfikna.
Man vill ju veta både det positiva och negativa med en hingst. En del hingsägare är ju inte så glada i att dela med sig om det som är mindre bra hos hingstarna och sådant kan också vara viktigt att veta eftersom det kan vara just en svaghet på ens egna sto också. Det kommer väll mer information när bruksprovet drar igång för jag förmodar att Zorro måste visas upp på något sätt. Är ju också nyfiken om resultatet från hans bruksprov.
 
Sv: Zorro

Förutom att hingsten är snygg har jag inte tittat så mycket på honom då jag ju har en släkting,men morfar är ju jätte känd för oss som är lite äldre och brukade se WC hoppning på tv,hans tävlingsnamn var ju ett annat och vem kommmer inte ihåg den flygande vita hästen :love:
Han är renodlad hoppehingst,har riktigt dåliga poäng på rörelser :eek:,har många meriterade avkommer.
Min har gått S nivå internationellt,så även hennes 2 bröder och mamma.

Hade jag haft en obesläktad dam så hade jag mer än gärna använt honom.
 
Sv: Zorro

Det låter ju intressant kanske kan det vara så att Zorros mamma också är ute och tävlar? Hette inte den vite hingsten San patrignano mister när han tävlades,har för mig att jag läste det på eklundas sida. Tycker det är synd att det inte finns någon bild på Zorro när han är uppställd så att man riktigt kan se hur han ser ut men kanske det kommer när han är på plats här.
 
Sv: Zorro

"kl"

Fin häst! Också svag för färgen och pappan.

Gillar annars Diabeau men denna ser ju ut att ha bättre mun, i alla fall på filmen som ligger på Eklundas sida. Intressant att veta om det är så?

Gillar för övrigt Sir Oldenburg också. Den borde väl även kunna lämna hopphästar?

Beröm till stationen som ser till att få hit intressanta hingstar!
 
Sv: Zorro

Rent stammässigt så är väl Sir Oldenburg "egentligen" en hopphingst tror jag!?

är lite sugen på att ta honom till mitt Cortus-Ceylon sto.. och inte bara pga färgen (han svart med bläs och 4 vita och hon svart med bläs och 4 vita :angel:) utan för att det hade varit väldigt intressant blod att blanda.

håller med dig om beröm till stationen! använde en av "deras" hingstar 2009, Canturano och jag är otroligt nöjd med allt när det gäller skick etc :bow:
 
Sv: Zorro

Rent stammässigt så är väl Sir Oldenburg "egentligen" en hopphingst tror jag!?

är lite sugen på att ta honom till mitt Cortus-Ceylon sto.. och inte bara pga färgen (han svart med bläs och 4 vita och hon svart med bläs och 4 vita :angel:) utan för att det hade varit väldigt intressant blod att blanda.

håller med dig om beröm till stationen! använde en av "deras" hingstar 2009, Canturano och jag är otroligt nöjd med allt när det gäller skick etc :bow:

Fasiken också... Helt plötsligt fick jag en till hingst på listan. Sir Oldenburg känns nästan lite för bra för att var sann. ;) Är det någon som vet vad han lämnar för temperament?
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 025
Senast: iNHALE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 097
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp