Zucculli e. Cantos

mydia

Trådstartare
Jag vet ju att det sitter en del folk här som vet en hel del om de olika förbunden ute i Europa,bruksprovsresultat och hingstarna där. Jag är själv inte så insatt i detta och undrar om någon här vet något om en ung hingst, godkänd i KWPN som heter Zucculli, e.Cantos u.Utrillo.
Hingsten är på långt håll släkt med mitt sto på mödernet, hans mormor heter Jakasia e.Pilot u.Magnolia och är född i sverige hos uppfödaren till mitt sto. Skulle vara roligt att veta hur han presterade på sitt bruksprov, vem som äger honom och om han skall ut och tävla. Vore även roligt om någon visste något om hans mamma, mormor t ex om dessa är visade eller själva har presterat något, kanske är de enbart i avelsboxen ? Vad har dessa ston lämnat för några andra avkommor.
Vore kul om någon visste något.
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Hittar ingen sådan (Zuculli) hingst vare sig på nätet eller i KWPNs databas.
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Oj sorry:o stavade visst fel, men han finns inte i KWPNs databas ändå.
Skriv till KWPN och fråga om stona ifall du inte får något svar:)
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Jag tycker att det ör konstigt att man inte kan hitta något men jag vet att han gjorde ett godkänt bruksprov 2006 tror jag-är osäker på årtalet det kan ha varit förra året också. Har bara hittat en bild på honom när han löshoppar på en sida om Cantos, du vet en sådan där sida man kan se olika avkommor till hingsten på. Hans mamma är e. Kigali (hoppas att stavningen stämmer) vet du något om honom.
Man får väl försöka skriva och fråga det är bara det där med språket, det var väll typ hundra år sedan jag skrev något på engelska ;)
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Hittade det här;

Zucculli (Zinder) f.2004 (04.11374) e. Cantos u. Utrillo (f.01) ue. Kigali uu. Jakacia (f.91, regnr 04912125 i Sverige) uue. Pilot uuu. Magnolia 19104 (f.83) uuue. Utrillo 432 uuuu. Premona 13075 uuuue. Romeo xx – Corso.
r6Kd1K4ASEViNEV2.jpg


Zucculli kom 4:a i ”Champion selection” 2007 och togs ut till ”Performance test”. Men jag hittar inte om han sedan gjorde något bruksprov.

En annan släkting, Copilot, en valack f. 1998 e. Capilenz u. Jakacia ue. Pilot – Utrillo:

copilotz.jpg
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Hittade lite mer info, tyvärr på holländska, hoppas någon är snäll och översätter åt dig:


31-01-2007
Zucculli (Cantos) naar 3e bezichtiging
Arie Hamoen noemde Zucculli (Cantos x Kigali) een 'zeer compleet springpaard' en verwees de hengst met plezier naar de 3e bezichtiging die a.s. zaterdag in Den Bosch plaatsvindt. Een prachtig resultaat voor fokker G. Scheper te Ruinen en de huidige eigenaar HBC Stal.

05-02-2007
Scandic en Cantos succesvol met nakomelingen op hengstenkeuring!
Twee fraaie en bijzonder goed springende zonen van Cantos zijn aangewezen voor het verrichtingsonderzoek. Catalogusnummer 32 Zacantos S. (Cantos x Epilot), gefokt door A.E.J.M. Schellings te Ootmarsum en in eigendom van E. Schep te Tull en ’t Waal en nummer 33 Zucculli (Cantos x Kigali), gefokt door G. Scheper te Ruinen en in eigendom van de HBC Stal. Zucculli wist tevens mee te doen aan de kampioenskeuring waar hij met de 4e plaats beslist niet werd overgewaardeerd. Beide hengsten krijgen de kans zich in Ermelo te gaan bewijzen.

14-03-2007
Aangewezen Cantos en Scandic aangeleverd in Ermelo.
De HBC Stal heeft vandaag maar liefst vier jonge hengsten aangeleverd in Ermelo. Zucculli (Cantos x Kigali), gefokt door G. Scheper te Ruinen en in eigendom van de HBC Stal presenteerde zich onder het zadel met veel macht en ruimte in de bewegingen.
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Tack så mycket men nu måste man bara hitta någon som kan holländska. Det kan ju faktiskt vara som du skriver att Zucculli aldrig visades på bruksprov och att det är därför man inte kan hitta så mycket om honom. Det var roligt med bilderna, roligt med de fina huvudena de har alla de där hästarna även mitt sto och hennes avkommor,nu menar jag ju inte att ett vackert huvud är det viktigaste på en häst. Mitt stos mamma och Magnolia, Zuccullis mormorsmor är halvkusiner (vet inte vad man kallar det i hästvärlden). Deras mödrar var halvsystrar båda var undan stoet Premiär e. Corso. Finns det någon sida i Holland typ den som ASVH eller något liknande där man kan gå in och titta på dessa hästar om de varit ute och tävlat eller leta efter eventuella halvsyskon :idea:
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Hittade en text från 2005.
A very attractive son Zucculli (dam sire Kigali) is competing now the 70 days stallion test in Ermelo. Zucculli became 4th in the champion ring during the KWPN stallion show in Den Bosch last February.
Och detta, nr 33, http://www.kwpn.nl/html/uitslagen/2007/hkdenbosch/docs/afstammingsinformatie.pdf
Vet inte vad uitslagen betyder, antingen utslagen eller nåt annat.
Eftersom han inte finns i databasen är han inte godkänd i KWPN i alla fall.

Så enda sättet är nog att skriva till KWPN. De brukar vara bra att ha att göra med:)
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Magnolias avk hittar du här. Och som sagt det enklaste sättet är nog att skriva till KWPN. Och du, de är faktiskt inte heller så bra på engelska bara du gör dig förstådd. Skriv enkelt och glöm inte hästarnas reg.nr.
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Tack igen du har nog rätt man får nog skriva till förbundet och höra sig för. Magnolia känner jag till men tack ändå,Jag har träffat henne vid ett par tillfällen och sett par av hennes avkommor bla den e. Pilot.
Men det vore roligt att veta vad som blivit av dem som finns i Holland.
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Lite mer info:

Copilot Z

born in 1998/ stallion by Centauer/ Pilot

Rider: Valdemaras Zukauskas (LTU)

Placings 2004:

Rastede 2004: 6th place in the qualification for the National Young Horses Championship in Warendorf (score 8,7)
 
Sv: Zucculli e. Cantos

Det är nog bara att sätta sig ner och plita ihop något på engelska,lite ringrostig är man ju men de kanske inte heller är så uppsmorda, vi ska nog kunna förstå varandra på något sätt men det vore lättare om de hade haft någon sida där man själv kunde gå in och leta. Troligtvis är det väll så att Zucculli aldrig blev godkänd, det är nog därför man inte kan hitta något om honom men det kunde ju vara roligt att se vad det blev av honom. Tack för all hjälp, trillar ni på något kan ni väl skriva en rad. Jag skall ta mig samman och skicka en förfrågan om de här hästarna så får vi se om det kommer något svar,skall ta tag i detta till helgen när man kan sitta i lugn och ro. Skriver en rad om jag får veta något.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ju fortfarande inte lyckats bestämma mig för vilken hingst jag ska betäcka mitt sto med i år, och nu är det bara 14 dagar kvar...
Svar
9
· Visningar
1 729
Senast: sorbifolia
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 452
Senast: Görel
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 512
Relationer Inte ofta nu för tiden som jag är på Buke, men nu behöver jag verkligen ha lite hjälp och ventilera lite här. I juli flyttade vi...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 304
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp