Bukefalos 28 år!

Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Kanske är en konstig fråga, men inom kor så kan man beställa könssroterad sperma för semin. Man kan alltså beställa sperma som ger...
Svar
9
· Visningar
2 293
Senast: Flippeti
·
Avel Hej! Jag sitter och funderar på om det kommer att finnas några morganhingstar på semin 2012, någon som känner till något om detta? :)
2 3
Svar
42
· Visningar
6 550
Senast: Amk
·
Avel Hejsan! Jag är ny på detta forum. Har letat och letat efter info om denne Nordsvenske hingst som är pappa åt min systers nyinköpte...
Svar
5
· Visningar
1 707
Senast: mammaBerg
·
Avel Hur stor får skillnaden vara mellan hingst och sto vid betäckning? Min hingst på 5 år ska betäcka ett mindre sto är tanken. Problemet är...
Svar
5
· Visningar
1 839
Senast: Nafayette
·
Avel Nej, det är ju genetiskt omöjligt. I min ras har det uppdagats att en hingst, som finns med i stamtavlan på närmare 500 hästar...
2
Svar
34
· Visningar
4 039
Senast: dee79
·
Avel Funderingar kring hingstval, naturligtvis är det mycket som avgör hur man väljer hingst till sitt sto, men vad väger tyngst enligt dig...
Svar
18
· Visningar
1 899
Senast: Tagliabue
·
Avel Någon av er som :laugh:har en egen Numero Uno avkomma eller erfarenhet av någon?
Svar
0
· Visningar
899
Senast: Karoliten
·
B
Avel Hej! Jag vill betäcka mitt varmblodssto med Sir Oldenburg. Jag hittar inte hans semin priser på någon hemsida. Vet någon vad hans...
Svar
2
· Visningar
3 733
Senast: Masse
·
B
Avel Hej! Letar efter en dressyrhingst (halvblod) som har lite tjuren Ferdinand i sig och som nedärver detta till sina avkommor...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 297
Senast: Solis
·
Avel Den årliga tråden. :)Hur går det med betäckningar/smineringar av era avelsston i år? Vad har ni valt för hingst? Själv går det inget...
42 43 44
Svar
875
· Visningar
79 883
Senast: wrangler
·
S
Avel Jag har en shettis på 101cm som jag undrar om man kan betäcka med en russhingst på 120cm? Det går väl och fölis anpassar sig i magen...
2
Svar
23
· Visningar
3 502
Avel Nu är det flera som har konstaterade dräktigheter (själv väntar jag på fölning fortfarande :p), så nu är det dags för en lista med...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 129
Senast: Camaro
·
M
Avel ....med konstig rubrik. Min fråga är; Jag ska betäcka mitt sto i vår och på gården finns två stall varav det ena innehåller en hingst...
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Mariaauto
·
Avel Om man kan franska inser man att det bör stavas Cor de la Bruyère (Hornet från heden ) men den stavningen ser man nästan aldrig.
Svar
15
· Visningar
1 822
Senast: gylle
·
Avel hur räknar man ut hästen blup poäng? :) Finns ju väldigt många staplar med poäng gångartspoäng, hopppoäng osv. Men skulle vilja ha hjälp...
Svar
11
· Visningar
1 533
Senast: ranunkel
·
Avel Jag har en ny häst som är helt underbar. Har haft ett föl e Ludwigs champion, klass 1. Stoet har inga egna prestationer, tanken är...
Svar
19
· Visningar
2 508
Senast: Görel
·
Avel Finns det något sätt att räkna ut på ett ungefär hur stort ens föl kommer bli. Köpte ett auktionsföl i somras. Hon är i dag 7...
Svar
7
· Visningar
5 728
Senast: Masse
·
Avel Om jag skulle vilja ha fram en häst som såg ut som Friesern men isabellfärgad. Jag vet att det inte går att "renavla" isabellfärgen, men...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 677
Senast: Spirit
·
Avel Hej! Jag har precis skaffat en foderhäst, en valack född 2006 e. Santino 1099 ue. Zansibar 567. Har letat efter information om hans...
Svar
9
· Visningar
1 415
Senast: Kverulanten
·
Avel Först vill jag bara säga att jag är inte ute efter att få kommentarer som: Du borde inte avla på icke godkänd hingst mm. Vill bara ha...
2
Svar
20
· Visningar
3 782
Senast: lycka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp