Bukefalos 28 år!

Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Min kompis har ett freibergersto (en lätt kallblodsras som bl.a. används iden schweizika armen, ridhäst, som körhäst och lättare...
Svar
5
· Visningar
3 012
Senast: Lickety
·
Avel Någon som har erfarenhet av avkommor från vbl sto korsat med fullblodshingst, tänker på ridbarhet, hållbarhet o kapacitet? Bra stam på...
2
Svar
24
· Visningar
3 623
Senast: Mabuse
·
Avel Finns det någon som har erfarenhet av att låta nyligen avvanda föl stå två och två i box på nätterna? I så fall några frågor...
Svar
9
· Visningar
1 652
Senast: Mariaauto
·
Avel Något luddig fråga men någon kanske vet hur jag ska gå tillväga. Allt jag vet är att någongång innan 1986 har en connemarahingst betäckt...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: Calvaro
·
Avel De gör en drive med utskick till alla unghingstägare (antar jag) för att de vill få fler svenska hingstar visade på rådgivande...
2
Svar
36
· Visningar
4 497
Senast: Russin8
·
D
Avel Hej jag har ett lippizaner sto och nu vill jag betäcka henne. Jag funderar på Welshcob hingst, vad tycker ni om det?? Har någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 889
Senast: Cleese
·
A
  • Låst
Avel Berätta vad ni har för ston! Stam ålder mm. Vad ni har för framtida planer med dem, använda i aveln? Tävla? Berätta!
6 7 8
Svar
154
· Visningar
20 423
Senast: Görel
·
Avel Önskar lite åsikter i ämnet :). Jag har fått nys om ett spännade RZ-sto till salu, som jag funderar lite kring. Hon kommer ur ett bra...
2
Svar
31
· Visningar
4 473
Senast: Görel
·
Avel Hej jag funderar att betäcka med fullblodsarab eller angloarab vad har ni för erfarenhet av dessa hästar och vilka hingstar skulle ni ta...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: jennyjenny
·
Avel Vet att flera här lånat ut ston för avel eller lånat ut mage. Hur gör ni om stoet inte blir dräktigt? Vad skriver ni i kontraktet?
Svar
11
· Visningar
2 393
Senast: nira
·
Avel Har ett sto som jag är inne på att betäcka till nästa år. Har aldrig själv haft egen häst som betäckts innan så behöver veta så mkt som...
Svar
1
· Visningar
1 049
Senast: Emsan
·
Avel Hej! Jag ska köpta ett sto och har då planer på att betäcka henne nästa sommar. Min plan är att ta Tornesch men jag har lite...
Svar
2
· Visningar
1 535
Senast: KickiH
·
Avel En vän till mig har börjat funderat på hingst till sitt sto. Hon pratade om hingsten Orujo VII. Någon som känner till honom...
Svar
7
· Visningar
2 043
Senast: Minimia
·
Avel Har skrivit förut och bett om tips på hingstar till mitt sto, men nu är jag nere på 2 (eventuellt 3) aktuella hingstar, då jag bestämt...
Svar
5
· Visningar
1 738
Senast: Mabuse
·
Avel Jag söker lite hjälp angående registrering och hur detta kommer funka. Det är så att jag tänker ta en, idag, icke godkännd hingst på...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: Görel
·
V
Avel Försöker hitta resultat från Walt Diseys bruksprov i Tyskland, men har gått bet... Vill veta hans poäng/resultat, finns det någon som är...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: KickiH
·
Avel Mitt connemarasto har hovar med tunn sula och de trasar sig lätt och hon blir ömfotad, jag skulle vilja ta föl på henne, men är det...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 543
Senast: _Amazing_
·
Avel Är en hingst man inte ser avkommor till här uppe :banana:hos mig MEN i söndas så vann en Crusse avkomma hoppningen för 4 åringar på...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 501
L
Avel Någon som såg converter II i falsterbo eller live någon annanstans?Vad tycker ni om denne hingst?
Svar
7
· Visningar
2 607
Senast: Emsan
·
Avel Är det barnsjukdomar eller kommer Språngrulla att visa fel i statistiken framgent också? Lite olika uppgifter framkommer ju: somliga...
2
Svar
27
· Visningar
2 660
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp