Bukefalos 28 år!

Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Om jag skulle vilja ha fram en häst som såg ut som Friesern men isabellfärgad. Jag vet att det inte går att "renavla" isabellfärgen, men...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 684
Senast: Spirit
·
Avel Hej! Jag har precis skaffat en foderhäst, en valack född 2006 e. Santino 1099 ue. Zansibar 567. Har letat efter information om hans...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Kverulanten
·
Avel Först vill jag bara säga att jag är inte ute efter att få kommentarer som: Du borde inte avla på icke godkänd hingst mm. Vill bara ha...
2
Svar
20
· Visningar
3 786
Senast: lycka
·
Avel Hej! :) Jag köpte för ett år sedan en häst som är imp. lettland och vill väldigt gärna hitta någon information om hennes pappa...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: Daredevil
·
Avel Gjorde ett pregna mare blodprov på mitt sto för en tid sedan som vissade negativt.. :( men är lite lur ändå tycker hon beter sig så...
Svar
10
· Visningar
1 806
Senast: glance
·
Avel Var inne på ASVH:s sida och såg på mitt sto BLUP att hon hade fått ett tillägg i höger spalten att hon var ett "selektionssto". Dock...
Svar
10
· Visningar
4 059
Senast: Lintrollet
·
Avel Nån som har en häst efter Casa Grande? Eller sett någon avkomma? Vill veta så mycket som möjligt om hans avkommor och även om han själv...
2
Svar
24
· Visningar
4 119
Senast: EmmaSofia
·
Avel Hej! Jag letar efter denna hingst då det stoet jag rider ska vara efter honom. Hon är ett Trakaner sto född 2008. Någon som vet vart...
Svar
9
· Visningar
1 175
S
Avel Jag läste i en gammal pennytidning att en tjej tyckte att shirehästar skulle nog aldrig kunna hoppa och att dom var klumpiga och inte...
2
Svar
26
· Visningar
8 028
Senast: Chaniwima
·
Avel Jag är av princip helt emot att betäcka ston som själva har eksem. Men trots att mina avelsston är eksemfria i de generationer jag...
Svar
13
· Visningar
1 843
Senast: Cornelia
·
Avel varför fölar ston för tidigt? Någon som vet vad instrumentet som man kontrollerar råmölken med heter???
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: theJohanna
·
Avel Är det helt omöjligt att få tag i sperma efter honom?
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: neve
·
Avel Vill veta allt om Mol. A M hans temprament och hans avkommor.
2
Svar
22
· Visningar
4 785
Senast: Linnda
·
Avel Så vilka hingstar kommer "reas" ut? Och vad finns det redan för billiga hingstar inför 2012 års sesong? Nu tänker jag på "hbl" hinstar.
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: Görel
·
Avel Ja, som rubriken lyder, när är det bäst att ta första fölet på sitt sto? Om tanken är att stoet mest ska vara fölsto, men även tränas...
Svar
8
· Visningar
1 918
Avel Kan man räkna ut ungefär mankhöjd och vikt som vuxen på en häst? Min unghingst på snart 8 månader är nu 141 cm i mankhöjd och väger...
Svar
0
· Visningar
922
Avel Skulle gärna vilja ha lite feedback ang. mitt sto. Har gjort en liten blänkare i annan tråd, men tänkte köra en egen. Bakgrund...
Svar
19
· Visningar
2 169
Senast: Miaa
·
S
  • Låst
Avel Homozygot/heterozygot - kan nån färgkombinationer? --------------------------------------------------------------------------------...
Svar
7
· Visningar
5 780
Senast: Görel
·
Avel Jag har fördelen att var insatt i både trav och ridsporten då min man håller på med travhästar. Vi satt igår och diskuteradelite...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: YW1966
·
Avel Om ni ska lämna iväg eran unghäst (eller äldre) till någon för utbildning vad har ni som uppfödare för krav/önskemål på personen som...
Svar
6
· Visningar
1 483
Senast: LucyShow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp