Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag är nu inne på att mura mellanväggar i nya stallet, och försöker hitta någon firma som säljer lösa galler och fronter. Dom flesta...
2
Svar
29
· Visningar
4 324
Senast: n33Lu
·
Anläggning Jag ska snart ta hem mina två herrar: 9mån och 4år. Vi har för tillfället bara lösdrift att tillgå (nyköpt gård med renoveringsbehov...
2
Svar
25
· Visningar
3 109
Senast: Sar
·
E
Anläggning Har ett kallstall som nu när det är minusgrader ute även håller minusgrader inomhus (delvis pga gläntande fönster för frisk...
Svar
17
· Visningar
4 737
Senast: Rie
·
Anläggning Det är inget jag planerar att göra i dagsläget, men jag funderar ändå lite. Finns det någon som köpt en gård som kostat lite "för...
Svar
11
· Visningar
2 454
M
Anläggning Har lite funderingar... Stall för 8-10 hästar ska det vara. Främst islandshästar men kanske någon annan också. 1. Är det bäst att ha...
Svar
2
· Visningar
1 469
Senast: Immer
·
M
Anläggning Jag håller på att kolla runt på stallplatser till hyffsade priser. Har hittat två som är lika bra, men behöver hjälp med vilken som...
Svar
15
· Visningar
1 317
Senast: Bison
·
S
Anläggning Är på g att köpa gård.Marken är idag odlingsmark. Skulle behöva så in några ha för bete. När sår jag lämpligen? Något tips på bra...
Svar
6
· Visningar
1 440
Senast: Strajder
·
Anläggning Har nu fått lite platsbrist i mitt nuvarande stall så skulle behöva införskaffa fler boxar och har då funderat på två uteboxar. Jag har...
Svar
14
· Visningar
2 276
Senast: Ayarab
·
W
Anläggning Hej! Nu har jag kört helt fast i mitt hagplanerande :confused: Så då finns det ju ingen bättre lösning än att fråga alla er erfarna...
Svar
7
· Visningar
3 288
Senast: LillaMy
·
Anläggning Ni som har lösdrift, vad använder ni som ligghall/ skydd? Någon som har sådana "tält" ? Vad ger ni grovfodret i?
2
Svar
36
· Visningar
16 977
Anläggning Äntligen har jag fått stopp på matmissbruket i min hage :D Idag var jag upp till min "svägerska" och botaniserade på hennes loge. Där...
Svar
11
· Visningar
1 504
M
Anläggning Hej jag sitter och planerar vårens stora ridbanebyggnad, jag har gått igenom marknaden och funderar på alla möjliga material. Paddex...
Svar
15
· Visningar
7 283
Senast: zzz
·
W
Anläggning Hej.. Jag är i behov av goda råd, då jag måste bygga en tillfällig box i kallstall, där pållen ska stå i endast 3-4 månader dvs fram...
Svar
11
· Visningar
2 136
W
Anläggning Vad gillar ni bäst.. Box 3,5 x 3,5 m eller 3 x 4 m alltså fyrkantiga el avlånga Vad tycker ni är för och nackdelar
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: Jempa
·
Anläggning Ok, jag vet att man normalt inte stängslar på vintern...men det är lite panik och jag måste ordna hagar :crazy: Planen var inte att...
Svar
13
· Visningar
3 932
Senast: sorbisen
·
Anläggning Har sökt information i tre dagar nu. Sökt och läst här, på jordbruksverket, på länsstyrelsen m fl. Men jag får inte riktigt kläm på det...
Svar
6
· Visningar
1 361
H
Anläggning hej alla jag skulle vilja höra eran funderingar och tips ideer och önskemål på en ridanläggning. vi tänkte bygga ett ridhus med stall...
Svar
12
· Visningar
1 706
Senast: Nora
·
Anläggning Min häst som stått i boxvila sedan september har nyligen blivit friskförklarad och har börjat vara ute i boxhage. Hon får dock inte stå...
Svar
7
· Visningar
1 694
Senast: Strajder
·
Anläggning Hej kära bukefalister! Är såhär att vi börjar fundera på att bygga om vårat stall då den bakre väggen är fuktskadad och lutningen på...
Svar
7
· Visningar
2 867
Senast: nexxa
·
Anläggning ...läste en tråd på hästmänniska om radions vara eller inte vara i stallet. Som den tråden ser ut är det många som har just radio i...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 299
Senast: cämela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp