Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Tänker införskaffa hinkhållare som man fäster på väggen och det är som en ringformad bygel man sätter ner hinken i.... Hinken rymmer...
2
Svar
25
· Visningar
4 283
Senast: mahlmt
·
Anläggning Sitter och funderar över vad just själva plasten kostar när man tillverkar 1 hösilgebal.... Någon som vill hjälpa mej med detta...
Svar
17
· Visningar
6 142
Senast: Skogsola
·
Anläggning har just flyttat till en ny stad och funderar på att starta ett eget stall, med boxuthyrning. måste förståss hitta en gård för detta...
Svar
9
· Visningar
4 177
Senast: vinkelina
·
F
Anläggning Ngn här som renoverat en hästgård? Är lite nyfiken på tid, kostnad osv. Funderar på att renovera vår gamla föräldragård (finns redan...
Svar
9
· Visningar
5 206
Senast: Frajda
·
S
Anläggning Står inför ett svårt val. Vet inte vad jag ska välja för stall inför hösten. Har en äldre valack som helst inte flyttar men ändå skulle...
Svar
7
· Visningar
1 229
Senast: Superbiddi
·
Anläggning Håller på med ritningarna till vårt nya stall (6 boxar), och har fastnat på detta med gödselstacken och utforsling av gödsel. Här kommer...
2
Svar
37
· Visningar
4 875
Senast: Strajder
·
V
Anläggning Hej alla! Vi har hittat ett mysigt litet torp där det ingår ca 4000 kvm mark. Jag har idag min häst på lösdrift och tänker fortsätta...
2
Svar
21
· Visningar
4 938
Senast: yvona
·
W
Anläggning Är nyfiken på om detta sorts ridhus existerar i sverige, dvs ett s k öppet ridhus som har tak men inga täckande väggar, har sett några...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 339
Senast: Witzippa
·
P
Anläggning Hejsan.. Idag har jag planat till vinterhagen nu när pållen är bortrest på sommarbete men kommit fram till att jag behöver fylla på med...
Svar
2
· Visningar
1 916
Senast: Isis2
·
Anläggning Håller på att måla om i mitt stall här hemma. Känns så skönt och börjar bli så ljust... Före: Grund färg: En färdig...
2
Svar
22
· Visningar
3 336
Senast: jemeni
·
M
Anläggning Hej Jag ska köpa en varmvattenberedare.Jag har ett stall med 12 hästar så jag undrar om någon kan tipsa mig hur stor beredare jag...
Svar
3
· Visningar
1 085
Senast: hästig
·
Anläggning Jag måste ha någon enkel och stadig mur runt gödselplattan. Utan mur är det lite knepigt att tömma plattan med traktorskopa utan att...
Svar
16
· Visningar
9 249
Senast: Pooh
·
Anläggning Vi har fått ett problem på nacken. Vi bor på en större villatomt och har hästarna på baksidan i skogen. Nu har våran granne fått för sig...
2
Svar
26
· Visningar
5 536
Senast: _Eva_
·
F
Anläggning Sitter här i sommarvärmen och funderar över hösten :grin: Ni som fodrar hö ute i hagen på Hösten/vintern, hur har ni löst det? Vår hage...
2
Svar
35
· Visningar
8 647
Senast: Rebecka83
·
Anläggning på ett hektar åkermark, hur mycket hö får man ut? tror dom fick 73 balar ensilage (stora) förra året, men hur mycket hö blir det?
Svar
5
· Visningar
1 314
Senast: poff
·
C
Anläggning hur får ni ut vatten till ert sommarbete? Jag sitter lite i klistret, vår nuvarande sommarhage ligger väldigt avskillt. närmsta hus...
Svar
11
· Visningar
1 970
Senast: bigganl
·
Anläggning Allt eftersom ridhästarna försvinner från gården och inriktningen blir mer och mer på avel så känner jag att vi vill ha en lösdrift. Vi...
2
Svar
38
· Visningar
13 753
Senast: Nina 3
·
W
Anläggning Hej på Er alla! Någon här som vet vart man kan köpa nya eller helst begagnade speglar till ridhus? Och för er som nyligen/tidigare...
Svar
1
· Visningar
1 303
Senast: Kinvaras
·
A
Anläggning Jag har ett inackorderingsstall med ett par inhyrda, varav en av dem nu har bett mig om hjälp med hans häst. Han åker endast ut till...
Svar
13
· Visningar
1 773
Senast: Trollungen
·
M
Anläggning Hej Jag undrar om någon vill och kan kommma med lite förslag till mig:) Jag har ett nyöppnat inacoderingstall på 12 hästar, skulle...
Svar
2
· Visningar
1 526
Senast: maria--
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp