Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Tittar och dreglar över alla andra års-trådar. Men hittar ingen tråd om våra fina 10:or. De är visserligen unga ännu, men lite börjar...
Svar
0
· Visningar
655
Senast: KrullTroll
·
Träning Har nyss skaffat mig en valack, som jag nu tänkte börja skola i lite hoppning. Han har bara stått hos tidigare ägaren nu i 1 års tid...
Svar
0
· Visningar
999
Senast: Casse
·
Träning Hej! Jag tänkte fråga er andra om ni skulle kunna hjälpa mig, Det är så jag älskar verkligen att hoppa och har tävlat upp till 70cm på...
Svar
0
· Visningar
793
Träning Jag red in min treåring i Mars, redan i slutet av maj kunde vi utan problematik rida ut en kort runda själva runt stallet i alla...
Svar
0
· Visningar
935
Träning Jobbar med en rätt grön häst som fort blir uttråkad, lite lat och gärna hittar på egna grejer, min fantasi har sina begränsningar så jag...
Svar
0
· Visningar
693
Träning Tips på övningar? Körhäst som pga sin höga rumpa och ståtliga hållning självmant sänker och stummar ländryggen, är i början av...
Svar
0
· Visningar
597
Träning Hej! Behöver lite tips på hur jag ska göra för att få min unghäst att bli starkare i galoppen. Hästen är galopperad med ryttare ungefär...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: Jen84
·
Träning Alltså inte när ni själva rider utan instruktions DVD typ. Vilka kan ni rekommendera? På engelska eller svenska och som finns på dvd att...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Caramba
·
Träning Jag har nyligen köpt en unghäst (shire) som precis blivit klar med inridningen, och lättare utbildning inom Nh, men han är inte...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: Pottery
·
Träning Jag har en grym liten unghäst som hade varit helt perfekt för mig för nästan 20 år sedan, på den tiden då jag hade mer ridkänsla och...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: moiran
·
Träning Någon som gjort ridbana direkt på nerklippt vall? Vad har ni isf lagt på?
Svar
0
· Visningar
482
Senast: Sylle12345
·
P
Träning Någon som kan den lite mer än jag? När man ska ha höjning, så står det står i instruktionerna 1/3, 2/3 och full. Men när jag trycker på...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: prallan
·
Träning Vem är det som rider in shetlandsponnys och finns det något stall där man kan sätta dem på inridning?
Svar
0
· Visningar
592
Träning Hej! Jag har en varmblods valack som precis fyllt sju år som jag har haft i en månad nu. Mina mål är att bygga upp hans muskler så han...
Svar
0
· Visningar
456
Träning Hej, ska starta en GDT som ska bestå av 3 varv alltså kort tölt, trav,skritt galopp och ökad tölt eller trav plus en extra sträcka rätta...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Solhäst
·
Träning Hej, jag funderar på att bygga eget hindermaterial. Så som "sockerbitar" och liknande. Någon som har tips vad man kan bygga? Lägg bild...
Svar
0
· Visningar
498
Träning Jag behöver köpa en ny tömkörningspiska och vill ha en lätt med längre snöre/snärt. Har kikat lite på carbon/teleskop men undrar lite...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Corax
·
Träning Jag har klickertränat med min häst i snart ett år, då har det mest varit som förstärkelse när han har gjort något rätt vid hantering och...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Cs218
·
Träning Jag behöver tips på ridövningar! Främst dressyr och markarbete, både uppvärmning och "huvudövning".🙂
Svar
0
· Visningar
608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp