Bukefalos 28 år!

04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Piraja

Trådstartare
OK!...Den förra är låst...här kommer den nya:D
Lilly080215_4.jpg

Lilly ser hoppfullt mot framtiden. Ohalt...tömkörs för tillfället. Om någon månad kanske jag törs börjar rida damen igen...
 
Sv: 04:ornas tråd!

Åh vad skönt :) och vilken sötnos. Ser ut som en Filur :D

Själv har jag precis varit på banken och ansökt om lån så jag kan köpa min häst :banana: Lägger 1/3 av kostnaden själv så lånet blir plutte. Snart är jag hästägare! Första gången jag betalar en häst själv, sjukt skönt! Det ska firas med en liten skogstur senare har jag bestämt :)
 
Sv: 04:ornas tråd!

Åh, är det 04:an du ska köpa? Kul :)

Tiger har lite ordning på datum fram i sommar: vetkoll o tandkoll 2 juni, ridklass på lokal connemarautställning 12 juli i Åstorp och ridklass (med troligtvis 2 nätter borta pga avståndet) på connemarariksen 25-27 juli.

Längtar till sommaren :)
 
Sv: 04:ornas tråd!

Jajjemen :) Har mailat lite med ägaren också (som jag egentligen inte gillar, väldigt skum att prata med) så alla papper ska vara iordning till köpet. Ska ta över försäkringen också. Så himla roligt!! Det blir också den första riktiga ridhästen jag har, gick från gammal b-ponny till nordsvensk med föl :angel:

Längtar också till sommaren :) mmm....
stegring1.jpg

Lite FÄRG i tillvaron.
 
Sv: 04:ornas tråd!

Jaha då börjar vi om från början då , tråden hade onekligen blivit väldigt lång.

Calle är i full gång o busigare än nånsin. Träning för honom i helgen, hopptränng.
Q har vilat lite fö rhan har varit lite snuvig men är på vä gigång igen.
Idag kom han in från hagen med blod i munnen och jovisst, en tand på sniskan.
Tog en närmare titt i hans mun o de var både 1 och 2 tänder som är på väg underifrån plus "hingsttänder" i underkäken. heter dom hingsttänder..när de blir vid lanen ..?!
Han fick ridas en sväng o verkade inte allt för irriterad över sina nya tänder utan vid gott mod.

Nästa helg ska han debutera på tävlingsbanan , LB1 får han springa runt.
 
Sv: 04:ornas tråd!

Vad roligt med debut :)

Vi sket i skogsturen (förutom en skogspromenad efteråt) och tränade på presenning idag! Alla bilder finns på gnägg, men han var kooooolugn :D :love:

CIMG0542.jpg
 
Sv: 04:ornas tråd!

Å ridklass på lokal connemarautställning 12 juli i Åstorp och ridklass (med troligtvis 2 nätter borta pga avståndet) på connemarariksen 25-27 juli.

Längtar till sommaren :)


Ja vad kul! Då ska jag titta på dig :D Vårt stall ligger 100m från tävlingsbanan om ens det.
Hejja hejja!!

-kl-
Idag har jag kört min lilla Lasse alldelles själv. Han gick kanon framför vagnen och tränaren åkte bredvid mig på sätet. Endast skritt än så länge och inom fyra väggar i manegen, men det kändes UNDERBART! :banana:
 
Sv: 04:ornas tråd!

Skönt med en ny tråd, den andra vart verkligen lång. Fast denna lär väl bli lika lång om ett tag, eller? :smirk:

*kl*

Peia var på hoppträning igår och visade vad hon ville och inte ville. Bitchigheten släppte vart efter och tillslut
satt jag på världens finaste! Runda fina språng och hon hoppade faktiskt kombination för första gången i sitt liv!
Dock fick jag order ifrån tränaren att sporrar ska på och markarbetet ska bli hårdare för att hoppningen ska bli bättre
och bitchigheten ska minskas..

Så idag var det markarbete, mjukgörande travarbete. SPORRARNA GJORDE UNDERVERK! :love:
Hon var verkligen helt underbar idag, mjukare än såhär har hon aldrig varit, min pärla!
Låg i form och jag kände verkligen hur ryggen och bakbenen arbetades, så idag är hon rysligt dyr!!!
 
Sv: 04:ornas tråd!

Delvis *kl*

Hur gör du när du ska tävla sitter du ner i traven? Jag har inte vågat sitta ner på min lilla än.

Red ut på vår första "långtur" i dag och i början var han jättepigg, for iväg i en bockserie osv, men i slutet så var han jättetrött så då var det bäst att hoppa av och traska sista biten..:p
 
Sv: 04:ornas tråd!

Oh, hjälp då vågar jag inte :p

Vad kul med körningen! Vår tränare skrittade bara lite i början sedan har vi i princip bara travat/gjort lite övergångar. Första gången jag körde (har aldrig kört innan :eek:) var i ridhuset och jag tyckte det avr jättehemskt! Det kändes som att det gick jättefort! Ända tills jag kom på att jag kan ju kolla takten genom att tänka att jag sitter på o rider lätt, då kändes det mkt bättre :D Ute var inte alls lika hemskt för matte :)
 
Sv: 04:ornas tråd!

Jag kommer rida fram under lättridning men sen sitta ner i programmet. handlar om 5 minuter , de tycker jag han ska klara.
har provat att sitta ner på honom o de har han inte brytt sej nånting om.

Giinne: vad kul att de går så bra :D
 
Sv: 04:ornas tråd!

tänkte slänga in en fråga!
Har inte hoppat min uppsuttet än(förruom nåt skutt i skogen sådär). Inte tänkt att bli någon hopphäst, men jag tycker det är nyttigt att hoppa och startar gärna lite lättare klasser. Men hur ska jag gå till väga med att hoppa första gången? Bara ett kryss? Inga bommar o tjoffs framför? Trav? Galopp? Rätta henne eller bara låte henne testa sig fram?
 
Sv: 04:ornas tråd!

Är också intresserad av svar! Min är bara löshoppad pyttelite, och jag har inte hoppat in en häst "ordentligt" förr. Hoppade in min nordsvensk utan att veta om det :o Typ styra och blunda...

Min ska inte heller bli hopphäst men det är kul att variera med, på LÅGA höjder :D Stockar i skogen hoppar han gärna när vi promenerar.
 
Sv: 04:ornas tråd!

Jag skulle lägga upp ett lite räcke eller kryss med en travbom framför. Hjälpbommar är bra för att få in rätt avsprångspunkt, blir alltså hjälp för unghästen.

Men fortsättningen på inhoppningen tar jag gärna tips om också :bow: Att hoppa ensamma hinder är en sak, men när man vill börja lägga ihop och utveckla det hela, har jag ingen aning hur jag ska göra. Med min kallis så har jag använt mej mycket av hjälpbommar i trav och nu har vi börjat galopphoppa och använder galoppbommar då med, samt hinder som är lätta att få bra språng på (stigsprång).
 
Sv: 04:ornas tråd!

*kl*

Tar väl och presenterar Akilles, nu när tråden "börjat om från början".

Akilles af Pan
2004
e: Akribori ue: Briar

Akilles ägs av Stuteri Petter Pan, och jag har äran att låna honom studietiden ut för senare köp! Han har inte gjort så mycket än, hos uppfödaren är han löshoppad, tömkörd, longerad och insutten. Så nu, här uppe i Umeå, har inridningen kickat igång på allvar!

Ett par bilder:

18555500.jpg


18700105.jpg
 
Sv: 04:ornas tråd!

Oj vad fina era -04 är... Blir lite avis på er som kommit så långt med era kusar :)

Jag har en -04 hemma på prov, fast jag är 99% säker på att jag skall köpa honom. Han är ee:Irco Marco, ue:Alpen Furst. Mamman är 50% connermara, så han är 25% connemara, 75%hbl.
Han är så himla lugn & klok, han gör alltid sitt bästa... Han var otränad när jag fick hem honom. Han hade bara blivit riden nån/några gång detta år. Så han orkar inte riktigt galoppera. Men med träning så kommer det. Longerade honom & han hade fin & trevlig galopp iaf :)
Ägaren har hoppat lite 3 serier med honom & galopperat men det får vi ta om ett tag. Han flyttar bra för skänkel & är väldigt mjuk att jobba i dressyren, det lilla jag har prövat på iaf :)
Roligt med en sådan samarbetsvillig & orädd kille!
Slänger med ett kort på Lille Man!
ffff.JPG

jddd.JPG
 
Sv: 04:ornas tråd!

Vad lik han var min lilla som oxå är efter Akribori, dock ser han större ut. Min lillkille är bara ca 159 cm, hoppas dock att han växer lite till..

Slänger in en bild så du får se.

15314917.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 926
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 130
Senast: Sasse
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp