Bukefalos 28 år!

04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

kl

Jag får väl slänga in min 04a här i tråden också.. Även om jag får skämmas med att säga att jag inte har tagit några bilder sen i julas...:angel:

Men iallafall, här kommer några gamla.. Som endel av er säkert sett 1000 ggr.. Lovar att komma med nya.. Snart!

Från julshowen:D:
17091464.jpg


Från en Hunter under Saddle-klass 2007:
13693770.jpg


MUMS:d:love:
9366339.jpg
 
Sv: 04:ornas tråd!

Knapp

Idag kom det en ny häst till stallet :) Så vi har stuvat om lite hagarna och numera går min norsvensk och arab ihop, det känns skönt. Så slapp nordisen det bitchiga stoet han hållt sällskap. Så nu är de 2 ston, 2 valacker och en unghingst ihop. Får väl snart stuva om igen då hingsten blir könsmogen :p

Anyway, som jag trodde har det sprungits massor i hagen hela dagen :D Har stått klistrad vid fönstret och kikat på dem showandes omkring där ute. Har tyvärr helt missat att fota/filma... Men som jag förutspådde så behövdes ingen ridning idag :p
Tränade bara lite på att gå över presenning, klappa honom med den och skänkelvikning från marken, kort och gott. :)
 
Sv: 04:ornas tråd!

Jag blir lite avis på dig som kommit så långt redan. Men samtidigt så är det en sporre för en annan att ta tag i ridningen som legat nere så länge.

Idag har jag haft en rolig tur i skogen med min überpigga lilla häst. Hon har starka åsikter. Sist jag red så hade jag ett annat träns, (hennes var tygellöst sedan löshoppningen), och på det ett annat bett, ett tredelat smalt med lösa ringar. Det gick inte att rida henne. Hon bara tjafsade eller knäppte av. Med sitt vanliga tvådelade med fasta ringar så gick det att rida henne fram till bettet idag. Likadant är det med sadlar. Hon bockar om den ligger fel eller glider fram.
 
Sv: 04:ornas tråd!

Jag har inte sett dina foton förut.

Jättefin häst, ser trevligt och städat ut.

Är det i Grevagårdens ridhus eller i Skaras?
 
Sv: 04:ornas tråd!

Tack :) Japp, det är i greva under quarter SM 2007, och min lille kille är en quarter född 2004 :D
 
Sv: 04:ornas tråd!

Fast ingen mening med att stressa heller ju. Men tar allting i sin egna takt :) Lycka till med din!
 
Sv: 04:ornas tråd!

Får man lov att haka på denna tråden kanske? :) Har en tinkervalack född 04
 
Sv: 04:ornas tråd!

Fast ingen mening med att stressa heller ju. Men tar allting i sin egna takt :) Lycka till med din!

Mina mål har ju blivit lite uppskjutna pga mitt jobb, icke passande sadel, och en opererad hovböld.

Red barbacka hela sommaren. Hittade sadel först i höstas...
 
Sv: 04:ornas tråd!

Fast ingen mening med att stressa heller ju. Men tar allting i sin egna takt :) Lycka till med din!
Helt rätt...;)
Mina mål har ju blivit lite uppskjutna pga mitt jobb, icke passande sadel, och en opererad hovböld.

Red barbacka hela sommaren. Hittade sadel först i höstas...
Jag har också haft en hel del mål men efter vargtänderna plockades i höstas har ju allt stått stilla och jag har mer andan i halsen av rädsla att hästen ska vara halt igen:o... Hon fick ju ett par hältor till, korta, gick bort över dagen så jag trodde det var slutet...men så tog vi bort skorna och sen dess har hon inte haltat...så jag håller tummarna för att hon ska hålla nu för tömkörning under våren och uppsittning någon gång ibland...:crazy:
 
Sv: 04:ornas tråd!

Då tar jag mod till mig också. Har ett halvblodssto född -04.

En pigg, glad och envis dam, som jag ägt i strax över ett år nu. Det var inte meningen att det skulle bli en unghäst egentligen. Jag är ju snart 50 år, och ville ha en "färdig". Men när jag träffade min tjej, så fanns det ingen tvekan...

Nu har vi i allafall kommit så långt att jag rider ut på henne i skogen, med en äldre ponny som "draghjälp". Har gjort detta en 5-6 gånger nu. Hon är tömkörd sen innan så hon kan alla röstkommandon.

I fokus är nu att bygga upp hennes muskler så att hon kan bära en ryttare, och inte minst bygga förtroende. Även mitt till henne, jag är så illa rädd att bli avslängd, tror jag ska gå sönder då...

Lydnad är också ett kapitel, hon gillar inte att gå från gården utan sin kompis. Det är en av anledningarna till att jag har promenader på schemat.

I morgon får vi besök av en tränare som ska kika på tömkörningen, ska bli kul!
 
Sv: 04:ornas tråd!

Hej allihopa!!

Kikat runt i den här tråden sedan jag köpte min -04 för två månader sedan. Tycker nu att det är dags att joina er med en liten presentation av min prinsesse!

Qalamity f-04 164 cm(3-års test)

E: Qalle
UE: Leuthen I

Se hela hennes stam här :http://www.blup.se/horses/165783-qalamity-swb

Som sagt haft henne i två månader och blir bara kärare och kärare för varje dag. Hon är bra i utbildningsfas för sin ålder, positiv till arbete, en riktig pärla helt enkelt :love:

Hennes stam till trots så har jag tänkt att använda henne till dressyrhäst. Hon har riktig bra gångarter med fint påskjut bakifrån, galoppen är jättefin:d

Jag och min mor tog oss an mission impossible idag och försökte ta lite fina bilder i ruskvädretl. Gick sisådär, det där med proffsfotograf får jag nog lägga på hyllan.

http://i258.photobucket.com/albums/hh269/qalamity/Qalamity034-1.jpg

http://i258.photobucket.com/albums/hh269/qalamity/Qalamity019.jpg

http://i258.photobucket.com/albums/hh269/qalamity/Qalamity008.jpg

http://i258.photobucket.com/albums/hh269/qalamity/Qalamity018.jpg

Ser fram emot att fortsätta skriva om vår utveckling i denna tråd! Ha det bra allihopa!
 
Sv: 04:ornas tråd!

Gud så söt! Verkligen glimten i ögat!
Kul med alla nya 04or! Ni får se till att skriva mycket för detta är den bästa tråden på hela buke :banana:

-kl-
Igår var Lasse på träningstävling i dressyr. Första gången han var hemifrån :love: (lilla hjärtat) Och första gången i nytt ridhus. Han var spänd, men inte dum. Och på framridningen brände han all ork på 5 minuter :angel: Så jag fick mest skritta :D

Programmet gjorde han så duktigt så! Helt själv i ett nytt ridhus, så han gjorde en liten gnägg mitt i programmet -hihi-
Lite ostadig i formen och lite allmänt flaxig mot vad han brukar vara, men det skyller vi på oerfarenhet och brist på ork.
Jag är mer än nöjd med dagen! Fick 176p i LC2. Är väl runt 63%.

Tyvärr inga bilder, då alla var så fokuserade på lilla Lasse :D

Imorgon är det banhoppningsträning på egen nivå i hemma-ridhuset så vi ska kika ner där och se vad vi kan göra ;)
 
Sv: 04:ornas tråd!

Vad kul med en ny 04a tråd ;)

Här är mitt nyfördärv!

Quite Expensive, belgisksporthäst. ca 167 , men växer ;)

Hon är pigg å glad, supersnäll, väldigt bra psyke. Lite sprallig, men det är ju klart ;) possetiv till allt arbete, har jättelätt för sig i hoppningen. väldigt charmig =)

Det vi jobbar på nu är att komma ner i en lägre form så hon kan börja använda ryggen, Sen balansen, vändande hjälper, övergångar.

Våra mål i år är att såsmåningom komma ut på lite tävlingar å se världen, payandjumps å kannske några lokala i sommar.

Har bara haft tjejen i dryga en månad, så vi lär kännavarandra å jobbar lite smått. Bygga muskler å ätauppsig har/är prio ett nu =)


mer bilder på http://www.pixbox.se/alb712727 =)
 
Sv: 04:ornas tråd!

Här kommer en liten presentation av min kille då!

Han är en Tinkervalack född -04 som sagt. Importerad från Irland med okänd härstamning.

Snäll och go på alla sätt och vis, inga problem med varesig tandläkare, hovslagare, veterinär eller att pyssla med. Helt underbar i all hantering! :)

I ridningen är han positiv och framåt, vill alltid försöka förstå vad det är man vill och vara till lags. Lite sprallig och fjantig emellanåt! Mycket löshoppad med superfin hoppteknik och bra kapacitet (trots att han är en tinker :p ) samt tränar dressyr för tränare varannan vecka.

Vi jobbar mycket med formen och sådär nu för tillfället. Och i veckan som var gav vi oss på att hoppa uppsuttet för första gången och det gick rätt bra. Fick höja en del dock då han bara sprang rakt igenom när det var för lågt.. (Vadå hoppa? Det där? :p )

Newton.jpg


000_1240.jpg


Datumet stämmer givetvis inte :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 04:ornas tråd!

Hej hopp alla!

Har en liten fundering... Jag antar att det har med hans uppfostran att göra, men min lillkille är totalt obusig. Känns nästan konstigt :D Har försökt löslongera honom och han bara glor på mig. En gång fick vi upp farten liten och det kom ett bocksprång, men han stannar nästan direkt och har ingen egen fart.
Försökte löshoppa idag och han kravlade sig över ett litet kryss tre gånger utan större entusiasm och stannade två-tre galoppsprång efter hindret :p

Bara att skita i det? Han är ju pigg att rida så han verkar mest tycka att longering/löslongering är fullkomligt idiotiskt... och det är ju inget man måste göra heller. Bara lite kul variation tycker jag! (Har ju inga inspänningar eller så)

Så istället för den misslyckade löshoppningen kravlade jag mig upp på honom barbacka med grimma och grimskaft... Och han är en sån ängel! Red i båda varven, på volter, ställde i hörnen, flyttade ut från spåret på volterna. Red lite öppnor och fick till några steg bra skänkelvikning. Med grimma :D Ingen höjdardressyr men otroligt lyhörd!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 235
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 221
Senast: Sasse
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
584
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp