Bukefalos 28 år!

-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

*delvis kl*

Vad ouppdaterad tråden är :eek: Men några är ju kvar sen jag följde tråden :bump:

Tiger är numera 156 cm stor connemarahäst och har släpat runt sin matte på en 90 cm P&J. I maj ska vi rida 90-fälttävlan hemma tänkte vi, det som vi tränat för i typ 5.5 år nu :angel:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Ja här är de ouppdaterat värre.
Hos mig är de inte så bra just nu.
Q kom in halt från hagen för 2 veckor sen. trodde på sträckning men de ger inte med sig, så klinik på fredag.
Calle känns egentligen jättefin o musklar sig bra men ibland undrar jag ändå om allt står rätt till.. kommer vara nojjig över hans ben hela livet nu.

Har ingen erfarenhet från såna skador sen tidigare så vet inte vad som är normalt o vad som inte är.
Ibland blir han lite gallig i båda fram o de har jag sett som en reaktion på att han blivit lite ansträngd i kotorna men de går alltid bort när man rör på honom o när han tar de lite lugnare ett par dagar.
Samtidigt känns de som jag måste utmana kotorna lite för att dom ska bli starkare... eller tänker jag fel då?

Ska diskutera med veterinären på fredag, även om de inte är hon som kollat calle tidigare så kan man diskutera generellt.
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

*kl*

Nu är transporten hämtad, imorgon bitti åker vi och hämtar hem min lilla gris :laugh:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Tjoho! Gör ett försök och uppdaterar vår gamla tråd! :angel:

Hur går det för er? Är ni hela och friska? Har ni kvar era 04or?

Senast jag skrev så var jag ju lite låg, då jag aldrig hittade en sadel som passade. Jag fick hem min älskade sadelgjord från usa och den var precis så bra som jag hoppades på! :love: Jag hittade även en hoppsadel som passade på pållans rygg. Dessvärre så stod hon installad hela förra sommaren pga förgiftning på sommarbetet och fick till följd av det inte vistas i solen.

Men nu är vi på gång och rider, sadelgjorden ligger där jag lägger den och till följd av det så ligger även sadeln stilla (sadelgjorden har dragit fram allt innan) och pållan verkar nöjd och glad.

Så vi får väl vara hoppekipage istället, till mattes stora förskräckt, vi ser i alla fall ut som så, i vår fina utrustning ;)

3.png
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 243
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 108
Senast: Stereo
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 611
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp