Bukefalos 28 år!

-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Har försökt hålla igång och tänkte verkligen komma någonstans den här vintern när vi nu äntligen har en sadel som passar.
Och hur gick det då...
Hela hösten överhopad med jobb o så trött att jag somnade på soffan medan ungarna kollade Bompa. Sen 2 veckors ledigt och då blir först alla sjuka och sen får vi blåis på allt vad väg heter. Att gå de 500 m ner till ridhuset är inte att tänka på så det får bli hagträning för min -04:a vilket innebär stå stilla i lååånga perioder för att sen raca järnet med blandade bocksprång.
Att hon inte är halt är ett under.

Nu efter ett par dagars plusgrader och blåst så börjar vägen så sakteliga titta fram så kanske det kan bli lite träning innan tävlingssäsongen kommer igång igen :(
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Hej!

Jag är ny i denna tråd & kommer kanske inte vara den mest aktiva heller men lite vill jag vara med om det går bra.. ;)

Jag har en -04:a efter Etrusco-Carat som jag tävlar hoppning med.
Vi har under senhösten, vintern ridit o tränat lite lite på halvfart pga olika orsaker men det har ändå känts att det hänt mkt i ridningen. I december fick jag för mig att byta sadel (den gamla låg bra på hästen men jag hamnade lite i framvikt i landningarna). Veckan innan jul köpte jag en Butet som jag älskar och som min häst tycker mindre bra om (jag kommer ju åt honom bättre nu ;)). Sen hann vi knappt börja rida in den förrän vi fick in en streptokockbacill i stallet (som liknar kvarka men det är inte det) & min häst blev stående med feber i 14 dagar, därefter fick han penicillin så nu är han på bättringsväg.. Vi har precis börjat skritta lite och kommer sätta igång ytterst försiktigt sen hoppas vi på en härlig vår och en lyckad tävlingssäsong. :bump::banana::bump::banana::bump:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Jaa, det gick ju bra det där med igångsättningen... NOT!
Bara ett par timmar efter att jag skrivit här kom ett samtal från stallägaren som talade om att min häst sparkat på sig i hagen och troligen behöver sys..
Nu hade veterinären så mkt akutare fall före att hon inte kunde komma ut förrän efter ca 4 timmar o då såg såret så pass bra ut att hon inte behövde komma. (det hade ändå varit för sent att sy, dessutom syr man inte så ofta i karleden) Så nu är Chino ordinerad boxvila och korta promenader ett tag till då.. :crazy:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Trist :crazy: Men någon gång ska man ju ha tur också, så kanske såret läker snabbt och fint :idea:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Välkommen :laugh:
Trist att din häst skadade sig, håller tummarna att det inte är så farligt.

Grimman: Jag har nog missat dig tidigare i tråden, vad har du för häst? Stam?

Bilder är alltid roligt också :angel: (jag tycker förövrigt att resten av folket i den här tråden borde uppdatera med lite bilder också :bump:)
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

En kompis var och hälsade på och fotade lite härom dagen, så jag bjuder på några nya bilder på Flamman

DSC_0026.jpg


Vilar huvudet på fölets rumpa när hon diar.. Lite less tro?
DSC_0108.jpg


Fin
DSC_0082.jpg
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Har tyvärr inga färska bilder att dela med mig av.. Men det var roligt att se Flamman, så fin hon ser ut! Menar du att ni har sådär lite snö?! :eek:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Hej igen!

Jag har inte haft tiden att skriva något här på länge. Är hästledig idag så jag hinner med att uppdatera lite :)

Windy har fått hålla igång hela vintern nu när vi har haft möjlighet. Vi ska stå kvar i stallet med ridhus februari ut och sen flyttar vi tillbaka till gamla stallet och då får hon vila några veckor.

Det går väl lite upp och ner för oss. Hade ett par pass förra veckan där hon var riktigt rolig att rida och i måndags hade hon noll framåtbjudning och ville inte vara duktig alls :grin:

Här är några bilder från när vi var på hoppkurs i mellandagarna:

165515_474347458314_582068314_5889585_5856719_n.jpg


163744_474348128314_582068314_5889610_723362_n.jpg


167646_474348168314_582068314_5889612_3135586_n.jpg


68208_474348458314_582068314_5889624_6141725_n.jpg
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Trist :crazy: Men någon gång ska man ju ha tur också, så kanske såret läker snabbt och fint :idea:

Ja o tur var nog precis vad vi hade för såret läker superfint och vi har återigen börjat sätta igång så smått.. :)

Jag har tyvärr inga färska bilder men jag kanske kan försöka lägga in några från i somras.
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Lite bilder från tävling i Augusti 2010.
Som jag längtar till utesäsongen.. :)

Klass5110cm261-1.jpg


Klass5110cm256.jpg


Klass6120cm301.jpg
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Åh, så läcker häst :love: Fantastiskt fin färg.

..och jag längtar efter att komma igång ordentligt med min 04:a, men det går i snigelfart med en baby i huset som kräver sin tid. Jag blir så frustrerad när jag rider dessutom, eftersom jag på något undermedvetet plan försöker rida där jag vill vara och inte där vi är. Borde istället tänka på hur mycket framåt det trots allt går med tanke på hur lite jobb jag kan lägga ner på honom just nu..
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

här går det oxå långsamt.
Carl var på gång ordentligt men då passade jag på att dra på mig en virusinfektion som hittills har betytt 1 vecka i säng.

Idag fick jag även diagnosen bakteriinfektion i ögonen..
jag är sååå less på att vara sjuk, ha ont o inte få sova som jag vill.

Hästarna står i hagen o kan för sitt liv inte begripa vart deras ryttare tog vägen..hon visar sig inte ens i stallet :(
Calle roar sig med att skutta omkring i hagen hela dagen.. riva hagar, trampa sig med broddarna, tugga på Q och även dra i den elastiska tråden vi har vid grinden.
Med tanke på all snö så leder inte strömmen.. så calle tar tag i grindtråden o drar allt han kan..sen står han o tittar när den vajjar omkring. När den slutar vajja.. så gör han om de hela.
Ganska roande o titta på faktiskt .
Den hästen kan inte gå sysslolös.. han hittar på hyss direkt :love:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Tack tack.
Jag har ju lyxen att ha mina häst inhyrd på fullservice så trots att jag oxå har barn (iofs 2,5 år nu) så har jag hela tiden hunnit med min häst o ridningen, även om det har inneburit lite pusslande. Men jag håller med dig om att det var svårt i början när man ville mer än man kunde.
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Låter exakt som Akilles! Han är makalös på att hitta på elände, och vore nog rätt kul att titta på om han inte var min häst och det inte var mina hagar han rev :cool:

Fy vad tråkigt att vara sjuk. Hoppas du kryar på dig snart!
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Fullservice låter superskönt, även om jag många gånger tackar min lyckliga stjärna att jag har hästarna på gården! Om än det innebär ridning sena kvällar många gånger så slipper jag åka iväg någonstans :)
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Det kan jag tänka mig är himla skönt, men jag har bara 5 min. (högst) bilväg till stallet så det är helt okej att åka den lilla biten.. ;)

Btw så började jag galoppera lite smått på Chino i helgen och såret går inte upp så nu är det nog bara att köra på.. :bow:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Ja DÅ förstår jag att du inte klagar på resvägen! :D

Härligt hörrö, att få sätta igång :laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 110
Senast: Stereo
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 611
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp