Bukefalos 28 år!

-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Nu äntligen har jag klarat av att kliva upp ur sängen.
Vilka helvetesveckor jag haft... virusinfektion, bakterueinfektion, öroninflammation, hostat så jag kräks och nu även hostat sönder bröstkorgen.. men jag lever och idag har jag klättrat upp på djuren o ridit igen efter 2 veckors vila.

I morse fick jag rida ut hästarna i hagen för de var så kollosalt mycket snö som kommit under natten :eek:
Men de gick de med och dessutom var de alldeles perfekt pudersnö att busa runt i sen när jag red:love:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Vad mysigt det lät :laugh: Ja, inte med sjukdomen då förstås. Har typ 20 meter från stall till hage så måste komma ena galna mängder för att det skulle "behövas" :angel:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Här var det inte mkt till liv... :p

Försöker skaka liv i tråden så får vi se om de är nån som hakar på eller om den läggs ner igen.

Jag har gjort årsdebut med lilla gulan o de resulterade i en gul rosett i 110 sen ett nerslag i 120 ... bara för att jag red som en påse skit.
Visst, hästen var lite trött o förmodligen kissnödig men om jag bara fokuserat o inte ändrat planen så hade han nog gått felfritt ändå..

Men vi tar nya tag om 2 veckor..velar lite på klasser bara men förmodligen 110, 120 då oxå..ev en 115 ena dagen..

Calle har skuttat småhinder en gång men han fattade inte vad vi gjorde.. han tog bara ett lite högre galoppsprång över.. kanske blir mer liv i luckan längre fram då han förstår att de är hinder han får hoppa ;)
Ska in till ridhuset med honom om ett par timmar men de var sadelprovning där hela dagen så vet inte om jag får ta fram nått hinder..
de visar sig.
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Kul med årsdebut! Jag längtar såååå efter vår debut, men vi tränade för första gången på 2 månader i onsdags så det får nog vänta lite till.. :cool:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Nä det går verkligen på halvfart i tråden... Lite trist, men jag hoppas att du och alla andra fortsätter att uppdatera här lite då och då, vi har ju följts åt ett tag nu och det skulle vara roligt att veta hur det går och vad som händer.
Härligt att höra att Calle är på gång igen!

Jag är dålig på att uppdatera eftersom det fortfarande inte händer något, jag är sjukt less på allt. Jag är snart beredd att ge upp, det finns inte en sadelj*vel som passar på hästen. Jag kommer nu att gå över till att leta en hoppsadel istället då jag har fått höra att de ska vara lättare att passa in, det återstår att se... Min motivation är i botten och tanken på att sälja har dykt upp fler än en gång, men jag får ju inget för en häst som inte har gjort något och inte kan ha någon sadel. OND cirkel.
Dessutom så tycker jag ju hemskt mycket om henne.

Men nu ska vi snart flytta till ett nytt stall som ligger väldigt nära mig, så jag hoppas på en nytändning. Men varje gång som jag känner att motivationen och viljan finns där så blir jag begravd i skolarbete, som mycket effektivt släcker min gnista igen. Men snart är det bara 1 år kvar på utbildning, härda ut!

Men men, vi prommenerar och tömkör. Pållan gjorde ett superpass på töm för inte så längesedan och jag log ett dygn efter det :D. Jag kanske ska satsa på att köra in henne istället, för selen ligger ju där i alla fall.
Rida barbacka har jag testat några gånger, men trots att hon har världens härligaste rygg att sitta på så föredrar jag sadel, hon är ju duktig på att bocka ibland ;)

Vi hittar på saker på vårat eget vis, här är vi ute och hoppar bank i skogen
DSC05093.jpg

DSC05087.jpg

DSC05094.jpg
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

vad jobbigt att du inte hittar någon sadel.
Förstår att motivationen sjunker... härda ut för nu är de vår o livet blir underbart igen ;)

Själv jobbar jag som timvikarie inom hemtjänsten o de varierar väldigt mkt.. oftast halvtid o lite mer ändå.
Pluggar om hästens beteendebiologi, 10 p.
Samt försöker hålla 3 hästar i tävlingsform.(Q Calle och en kompis häst som ska säljas).
Behöver jag säga att jag har alldeles för mkt att göra?

Men just nu är de så roligt så jag lever på de.

I helgen var de tävling igen .. Q fick gå mot klockan i både 115 och 110 o visade där sin orutin på omhoppningar.
i 115 smet han förbi sista hindret 2 ggr när jag bad honom hoppa de lite snett så då var vi uteslutna.. men före de var han superfin.
i 110 kom vi för nära på ett räcke o de petade han men fin ändå.
Sen red jag en 120 A0 där jag bara lotsade honom runt för o få ett bra avslut på helgen o den nollade han enkelt.

Nu är de lite tävlingsuppehåll då de är dåligt på tävlingsutbudet i april.
Ev får han gå en 120 i mitten av april..måste bara kolla av underlaget på den klubben. annars tränar vi vidare inför utomhus i maj :) Då förhoppningsvis med både Calle o Q.
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Här är en till som är dålig på att skriva på grund av låååg motivation. Det blir väl sätt så med konstant sömnbrist. Har iallafall fått tummen ur och hittat ett par jättebra medryttare, så det känns skönt!
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Kul med årsdebut! Jag längtar såååå efter vår debut, men vi tränade för första gången på 2 månader i onsdags så det får nog vänta lite till.. :cool:

På söndag smäller det.. Årsdebut för vår del, men vad vi ska göra där vet jag inte riktigt efter gårdagens hoppträning.. Min häst var då ta mig tusan inte klok på en fläck!! :eek::eek:
Han är ju lite knäpp när något tar emot, tex. träningsvärk. Jag hoppas innerligt att det var därför han var som han var igår & att det som oftast, går bättre på bortaplanen än hemma. :crazy:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Ja jag ska försöka hålla ut, bara att det blir ljusare ute gör att det känns lättare. Jag jobbar också extra bortsett från heltidsstudierna, men har inte några hästar i tävlingskondis ;)

Har du någon speciell tanke med kursen du läser? Låter intressant.

Jag har nu beställt en ny sadelgjord (en HOPPgjord ;)), dyr som attans men fick den till under halva priset genom att beställa från ebay i usa. :devil: om den inte fungerar! Så efter att ha klämt och känt på den i ett års tid, så ska en Eric le tixerant-gjord få flytta hem till mig. Hoppas att pålle gillar den!
Jag får den dock inte förän till sommaren, en kompis i usa ska ta med den hit när han kommer och hälsar på nästa gång.

Så fram tills dess så tragglar vi vidare och letar hoppsadel istället för dressyrsadel. Jag får väl lära mig att hoppa kanske :angel:

Tips på hoppsadel?


kort anläggningsyta, breda vidder, relativ rak (tror jag), rundade bossor (tror jag)
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Skönt med medryttare! Du som har blivit mamma får ju "lov" att vara lite omotiverad till ridningen...
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Skönt med medryttare! Du som har blivit mamma får ju "lov" att vara lite omotiverad till ridningen...

Jag skulle ju inte bli sådär omotiverad bara för att jag blev mamma, men.. ;)

En riktig skitvecka har passerat. Först blev jag jätteförkyld, och när det började släppa blev sonen det istället och har varit ordentligt febrig. Såå, inte mestadels vila för kusarna. Medisarna red måndag och torsdag, förhoppningsvis kan jag rasta av dem idag för nu är H åtminstone feberfri.
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

*kl*

Nu var det längesen jag skrev här..
Vill inte riktigt gå in på detaljer, men bl.a pga en ryggskada hos mig så bor Sixten numera i Västerås.
Iallafall så är hon där på prov, och förhoppningsvis så stannar hon där tills augusti nästa år.

Hon har varit där drygt en vecka, lever rövare, blir allmänt bortskämd och får en chans att komma igång med träning/tävling och allt som hör till.
Följer nog den här tråden i det tysta (om hon inte kommer tillbaka tidigare dvs), kanske uppdaterar lite då och då :)

20110320027_redigerad-1.jpg
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Tävlingen i söndags gick bra! :) Jag red som en kratta på halvuppvärmd häst i 110'n men Chino bjöd till och skötte sig utmärkt så dubbelnolla och 9:e placering blev det där. I 120'n gjorde vi en klart mycket bättre runda med en jämn galopp och bra avsprång. Dessvärre petade vi två hinder, varav ett pet var mitt fel & ett får Chino ta på sig då han tittade till på en väldigt parallel oxer o droppade ett framben.. Men på det hela taget är jag supernöjd med årsdebuten & vet att det kommer bli ännu bättre när utesäsongen kommer igång.. :banana:
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Aw :D

Det blir nog inte så mycket av det tysta trots allt..
Jag fick ett samtal i förrgår, hon vantrivs - luftsnappar konstant (de senaste 2 åren har jag sett henne göra det max tio gånger) och sparkar mot fodervärden.
Senast hon visade dessa beteenden var i mitt gamla stall, så ska försöka få hem henne så snart som möjligt.
Tur iallafall att fodervärden är vansinnigt trevlig och har förståelse för att det inte är så lätt att bara pang bom ordna fram transport och medhjälpare (eftersom det är en bit).

Hur länge hon stannar beror på hur hon mår, och vad jag hittar för lämpligt folk..
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Eländes elände :( Men alltså, hur trasig är du i ryggen?! Blir ju lite orolig!
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

lånar egen knapp

Har glömt att lovprisa mina medryttare ännu en gång! Åh, så skönt det är att ha dem!
 
Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Äsch, det löser sig :p
Vet inte riktigt vad det är för fel (inte läkarna heller), började med en illa avramling för snart 6 år sedan, sedan dess får jag lätt ont i.. ländryggen ;)
I vintras vurpade och hade jag mig på blank is, blev översprungen av en häst och var sängliggandes en hel helg efter att ha tagit upp reklamen på golvet.. och jag är 22 :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 110
Senast: Stereo
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 611
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp