05'ornas tråd nr 10!

Sv: 05'ornas tråd nr 10!

jisses!!! :eek: 179! är ju HUR stort som helst! Själv vill jag inte ha en häst ens över 165 :p

Min nollfemma är därmed 85 centimeter lägre än din hehehe
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Musse är på bra humör efter det fina vädret igår och hälsar att du är förlåten!;):D

anni001: Nej då han är bara stor när han börjar krångla och stegra sig, eller inte vill gå åt samma håll som jag, när man ska komma upp, eller hoppa av, när han inte vill ha på sig grimma/träns, när jag inte når upp att borsta ordentligt på ryggen utan pall....:angel:;)
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

elin och musse ute på promenad :angel:

a406_horse.jpg


haha jag känner iaf igen det där när man ska sätta på grimman och hästen står med huvudet 4 meter upp i luften.. "KOOOM NEEEER!!!" men wille är ju bara runt 170.. hur göra du? tar stegen?

3431801.jpg
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Hahahaha:rofl:

Precis sådär känns det ibland!

Nu är han oftast snäll, dock blir han rätt odräglig när han inte jobbar så vi försöker undvika viloperioder:angel:
Tricket är att i början ha ett stall med lite för lågt i tak:angel: Första månaderna jag hade honom stod vi i ett gamalt stall med dålig takhöjd. När han körde upp huvudet så tog det stopp...:o Dock blev det värre när vi flyttade till ett stall med normal takhöjd och han insåg hur långt han faktiskt kunde lyfta huvudet. Där hängde jag och dinglade med en hand runt hans näsan och en i örat, typ...

Pall har jag alltid när jag sitter upp, det skulle nog gå även utan, men min kiropraktor skulle döda mig... Ryggen klarar inte av sådan akrobatik, sen är jag av den åsikten att pall alltid bör användas för att skona häst, sadel och ryttare!

Sen är Musse av naturen en väldigt kaxig pålle som kräver MYCKET stimulans. Han har nog diverse bokstavs sjukdomar skulle jag tro, lite för smart för sitt eget bästa som jag brukar säga:D Så han behöver en tydlig ledare samt mycket aktivering. Det har inte varit lätt detta året kan jag säga:crazy:

Men sen kommer de där stunderna när man sitter högt däruppe med hans gigantiska galopp och bara flinar som ett fån:love:
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

jag på mina 165 är nöjd över att jag är gammal gymnast när det är dax att hoppa upp utan pall. jag gör det väldigt sällan men när det händer så är jag glad att jag vart en riktig gummisnodd en gång i tiden... det jobbiga blir bara... när dumskallen får för sig att gå iväg innan man hunnit hoppa upp (vilket han gör ofta :devil:) så man står och hoppar på ett ben med andra benet i navelhöjd...


stora hästar är fantastiska att rida.. när jag letade häst så skulle jag eg ha en runt 165, men så åkte jag och provred en häst på 170 och då sa en kompis till mig "när man väl suttit på en häst över 170, då vill man inte ha annat" och jag förstår verkligen va hon mena. den hästen var iof sjukligt maffig också och kändes ung som att han va två meter högre än wille, men nu skulle det kännas jätte konstigt att rida något mindre.. som att sitta på en raggsocka :D
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Tack! Ja visst är hon söt?! :love:

Märks inte alls att jag älskar henne va? :angel:
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Savanna går ju med föl men jag va bara tvungen å prova sitta upp igen efter nästan 8 månaders vila... Tog fölis som nu e 4 månader gammal och lät henne springa i padocken under tiden jag red kanske 5 min å min UNDERBARA lilla häst :love: Hon e gudomlig. Hon ligger LÅÅÅÅÅNGT efter eftersom hon haft föl mm mm.. så hon e riden kanske max 40-50 gånger å hon e så jävla snäll så de e helt sjukt =) Älskar denna häst så de e helt sjukt..:bow:

här e 2 bilder på henne när vi red.. kolla dock inte på min sitts å så.. som sagt vi e lite ringrostiga =)

31679591.jpg


31679593.jpg


Här e en bonus bild på fölis som för övrigt e såld redan =) Hon lämnar mamma i mitten av nov. Tingades tidigt tackvare hennes UNDERBARA gångarter å underbara psyke.. Hoppas nästa föl blir lika underbar som denna tjeja för mamma Savanna e dräktig igen =)

31679594.jpg


Bonus bild på Savannas blivande fölis (föds maj 2011) pappa Lindenhofs Apache :love:
31113562.jpg
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

oooh, :D:D fin pappis det blev då :D:D


Hehhe , hyr en ponny nu 1 år, Nova född -05. Maxad c/liten D och typ ja e lite kär i henne. blir svårt när hon ska tbx.
En ja känner har typ en 2-åring på 180 O.o
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

(Knapplån)

Hej! Får jag vara med? Jag är, sen igår, lycklig ägare till 05an Igloo. Vi ska börja med att lära känna varann, men så småningom är planen lite av varje; dressyr, hoppning och förhoppningsvis någon debutantfälttävlan.
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

kl.

Ikväll har jag hopptränat med Cesar. Och han har blivit en liten kaxbulle, typiskt 5-årstrots. Han är superpositiv och fin att hoppa, men det blev ju lite jobbigt för man får ju inte bara springa! och då fick han för sej att han skulle börja hoppa på stället och sparka bakut, så matte fick jobba på hårt med honom ikväll. Kom tillsammans med tränaren fram till att jag ska prova med ett par små snälla sporrar. Överöstes med komplimanger från hopptränaren dock, så nog är man stolt allt! :D :love: haha nu ska vi bara komma över detta 5 års trotset så kommer det nog bli kanon :)
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Tack! Idag ska jag rida Igloo för första gången sedan han kom i fredags. Jag får sällskap av en hagkompis, och det känns bra.
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Nu har Valencia varit med på sin första Ted Nätterqvist-träning! Och hon har skött sig superbra =) Mycket galoppjobb på små volter samt en bana blev det på lördagen. Och idag var det ännu en bana med snäva volter så dom verkligen fick jobba. Hon kändes lite trött i musklerna sen gårdagen. Men hoppade ändå snällt och med bra tryck i sig. Avslutade också där med en bana på ca 90cm.
Så nu är både valencia och jag möra i kroppen ;) Men Väldigt nöjd över hur bra hon utvecklas!
 

Liknande trådar

Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: tanten
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 949
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 805
Senast: Happimess
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 353
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp