Bukefalos 28 år!

07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marvin grattis ! Äntligen ;)

Det går ju mycket kvarka tydligen i Skåne och hur olika stall hanterar det osv är ju konstaterat tydligen varierande . Det viktiga är väl att det mottagande stallet ffa är noga med karantän dvs även ditt stall när hästen nu äntligen anländer ...
 
Alltså är det fler som har samma problem som jag? Att man är typ funktionsnedsatt när man ska göra grejer när man rider.

Idag red jag jättefina slutor i vänster galopp, går över till höger och det var fruktansvärt. Mitt höger ben är typ 1 m från hästen så självklart är hästen helt rak. Hon har ju liksom inget att runda sig runt. Tänker "jag måste lägga till höger skänkeln" men INGENTING händer med benet. Det är som om det är amputerat.
I trav går det hur bra som helst men i galopp..... känns som om hjärnan är helt efterbliven.

Hoppas Paulinda kan hjälpa mig imorgon :p

Men det positiva är att jag rider diagonalslutor i galopp, eller ja försöker iallafall.

@Marvin ÄNTLIGEN! Hurra!
 
Alltså är det fler som har samma problem som jag? Att man är typ funktionsnedsatt när man ska göra grejer när man rider.

Idag red jag jättefina slutor i vänster galopp, går över till höger och det var fruktansvärt. Mitt höger ben är typ 1 m från hästen så självklart är hästen helt rak. Hon har ju liksom inget att runda sig runt. Tänker "jag måste lägga till höger skänkeln" men INGENTING händer med benet. Det är som om det är amputerat.
I trav går det hur bra som helst men i galopp..... känns som om hjärnan är helt efterbliven.

Hoppas Paulinda kan hjälpa mig imorgon :p

Men det positiva är att jag rider diagonalslutor i galopp, eller ja försöker iallafall.

@Marvin ÄNTLIGEN! Hurra!

Jodå. Min kropp brukar dock variera sig med vad som muppar. Plus att jag av någon anledning aldrig får ihop höger och vänster på hästryggen. Värst är tränare som pratar om inner och ytter... Min vardagstränare har lärt sig att hon måste säga båda. ;)
 
Nu är lilla Grand Prix hemma igen, känns så himla bra :D Var o hälsade på henne för ett tag sedan och kände bara att jag vill hämta hem henne på en gång.

Hon har haft det toppenbra hos fodervärden, hon är mycket väl omhändertagen. Var lite spänd igår kväll i stallet, de båda andra hästarna stod och åt hö medan hon stod som en staty i boxen och undrade vad det var frågan om.

Men det uppstod en väldigt konstig situation när jag skulle hämta hem henne. Fodervärden sa att hon hade köpt en ny grimma, "nej men det hade du inte behövt" sa jag, vad snällt! "Det här är väl hennes gamla?" sa hon och räckte fram något ludet från typ tidigt 90-tal. Nej den har jag aldrig sett förr sa jag och beskrev hur hennes grimma hade sett ut, nästan ny. Den var puts väck, nåja bara en grimma spelar ingen roll.
Sen undrade jag var hennes täcken var. Ni vet den där känslan när man tror att man har ett gemensamt minne och ska börja prata om det och man ser personen framför sig få större och större ögon och hakan trilla längre och längre ner... jag började nästan tvivla på mig själv där ett tag. Fodervärden hade aldrig hört talas om eller sett dessa täcken, är det inte märkligt? Hon ringde tom sin kompis som var med när de hämtade henne och inte heller hon hade sett de här täckena. Hur kan man helt glömma det på bara 6 månader? :rofl:

Nåväl, hemma läste jag i kontraktet att det står att det följde med två täcken. Jag hittade ett par bilder som jag messade över till henne för att se om hon kanske lättare kom ihåg då om hon fick se ett par bilder.

Alltså jag bryr mig inte mycket om en enkel grimma och ett par gamla täcken, men just känslan av att liksom inte bli trodd på kändes konstig. :confused: Jag blev så otroligt förvånad! Men hon kände nog samma sak tror jag.
Hästen är i alla fall i fin form och det är det som är det viktiga , är ändå jättenöjd med fodervärden som har tagit hand om min häst.

Nu ska jag försöka få tag i en dressyrtränare och testa ett par lektioner, tänkte testa någon ny den här gången.
 
Men vad knepigt med täckena @sassiball..

Angående ostyriga kroppsdelar så har jag en bland annat högerhand som borde bakbindas vid ridning:crazy:..
Vilket ruskväder här är..Frågan om pållan ska få komma till ridhuset idag. Måste ändå upp och hämta dottern som haft ungdomsledarkurs.
 
@Jfrelin jag har "alltid" haft problem med högeraxeln men sedan några veckor tillbaka är vänstern också knas, och benen vet jag inte ens hur det är meningen att de ska användas.

Är fett nervös inför idag, inte för träningen men för väglaget. Vi får se om vi kommer fram eller landar i något dike :(
 
Det där känner jag igen @sassiball När jag lånade ut min valack i två år var jag supernoga med att fota allt och ta med i kontraktet. Men jag fick tillbaka "likvärdiga" saker som inte var i närheten av det jag lämnade... Nu hade han inga dyra grejer, men jag undrar om jag fått något öht ifall jag inte kunde visa i kontraktet...
 
Jag har ridit! :banana: Nästan bara skritt, för jag är fortfarande väldigt förkyld. Men då foten kändes bra testade jag några meter trav och galopp, det kändes toppen! :laugh: Så nu ska jag bara slippa förkylningen... :meh:
 
@sassiball
Vad roligt att du fått hem GP igen! :) Men himla dåligt av fodervärden ang grejorna. Jag skulle bli riktigt sur om jag var du faktiskt... Lämnar man iväg hästen med saker så ska ju självklart sakerna med tillbaka igen! Tänk om det varit en dyr sadel som fodervärden "inte kom ihåg" att hen fått med sig? Nä, det låter i mina öron som att hen tog tillfället att få tag i lite bra prylar. Även om det nu inte var nåt dyrt osv. Om jag lånat en häst skulle jag ju hellre lämna tillbaka sakerna i bättre skick än när jag fick det, men det är ju jag det...


Vad tråkigt med mycket kvarka och förkylningar och sånt. Jag är glad att jag har hästen i eget så litet och isolerat stall. Ingen som åkt från stallet på hela vintern, skönt som tusan när sånt här är igång...

Här händer annars ingenting. Igår hade jag äntligen lite tid att mysa med pålle på kvällen (annars är det oftast en gnällig tvåbent på kvällarna så jag brukar mest bara kuta ut och ta in dem och kuta in igen). Men igår fick jag känna på en livlig fölis som verkade köra karate för fulla muggar! :love: Queenie går runt i sin egen lilla bubbla om dagarna och verkar trivas rätt bra med livet. :p Längtar tills vi kan börja komma igång igen! Två månader till beräknad fölning! :love:
 
@Habina ja jag ångrar att jag inte fotade allt först, det hade förenklat lite men men. Visst blir man förvånad!

@Maja_Kandi ja det är kul att hon är hemma. Äsch jag kan inte bli arg över grejerna, det kunde varit värre, nu är hästen välskött vilket är huvudsaken. Jag blev så himla paff bara att hon öht inte kom ihåg vad jag pratade om för grejer :confused: Jag är glömsk men uppenbarligen finns det de som är mer glömska än vad jag är.

Så kul med föl snart, kommer ihåg hur spännande jag tyckte det var!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp