Bukefalos 28 år!

07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vad det inte fungerade på träningen igår:(..
Men på plus så åkte jag inte hem och kände mig ledsen och moloken:up:..
Dock känner jag mig fundersam till att starta i april som var tänkt samtidigt som jag liksom behöver komma ut för det skapar lite extra jävlaranamma hos mig..
Troligtvis så var det obra att inte gå på två dagar..
Hoppas vårt tjafs igår ger något positivt idag..
 
Jag är så besviken just nu! Stallet har varit stängt hela våren av rädsla för kvarka och skit som går i området. Det öppnade äntligen förra veckan och jag skulle få åka och tävla på söndag. Nu har dock minst två hästar fått hög feber och jag måste stanna hemma :( Det är inte kvarka och det kanske är det man borde fokusera på och vara tacksam över, men det känns som att vi ALDRIG kommer att komma igång den här säsongen... Så irriterande när det inte är vi som är sjuka utan alla andra i stallet :(

Som svar på shoppingsnacket så har jag första tävlingen till ära dessutom inhandlat en glittrande Charles Owen som jag väldigt gärna ville inviga på söndag!
 
@Dressyrtanten Förstår verkligen din frustration, men jag är ändå avis på att du åtminstone kan rida och träna:p.

Mina pålls vägrar bli friska. Så nu får de vila april ut utan att jag gör nåt med dom så hoppas jag att skiten ger sig. Tävlingsmässigt är det inte hela världen, finns ganska mycket tävlingar även under sensommar och höst. Mest besviken på att jag troligast inte kommer kunna rida Salty Cup. Kanske sista omgången i juli om jag har tur typ.

Lite roligare är att vita ponnyn jag ridit lite och hennes ryttare har gjort jättestora framsteg tillsammans senaste månaden. Det är oförskämt tillfredställande att se hur jag faktiskt klarar av att utveckla ett ekipage från marken:D.
 
@Dressyrtanten jag har stor förståelse för din frustration, men jag håller med @Fiorano du får iaf rida... ;)

Jämför med mig om du vill må lite bättre. Jag har varit förkyld (vi snackar sängliggande med noll ork och feber) i princip hela tiden sedan mitten på september (japp, det är över ett halvår), förutom totalt fem veckor. Tre av de veckorna kunde jag nästan inte röra mig, då jag stukade foten kraftigt...

Så sedan mitten av september har jag ridit totalt 55 pass, vilket ger ett snitt på nästan åtta pass per månad... :rofl:
 
Jag försökte mig på en dressyrträning idag. Hade noll ork, blev andfådd av att ta in Ariel från hagen och yr av att kratsa hovarna...

Tränaren var införstådd, så vi jobbade nästan enbart i skritt. Men jag blir så :arghh: på att jag hela tiden ska göra det för svårt för mig själv och aldrig blir nöjd. :cry: Ariel jobbade på kanonbra, men jag rider som en kratta. :banghead:

Fokus var att få igång bakbenen, med hjälp av tagen bakdel och skänkelvikning. Ariel :love: och jag :down:
 
Idag har vi varit hos veterinären för återbesök. Jag var väldigt nervös och sov inte många timmar i natt. På något sätt har jag tänkt att det skulle gå åt fanders men samtidigt så har jag ju känt att bakbenen har vaknat och att han blivit stabilare på så många sätt.

Veterinären var supernöjd. Allt var "Super" (hon är tyska), Han var snyggare och starkare i kroppen sa hon och nu började han ta i med bakbenen. Han var inte alls det minsta halt på böjprov eller så heller, vilket han var lite förra gången som en pytteliten sekundärhälta... Så vi ska träna som vanligt (med fler bommar på marken och ev lite upphöjt) och sen återbesök om 2-3 månader, vilket passar bra för då ska vi kolla tänderna igen ändå...

Så jag antar att jag ska börja leta sadel på riktigt nu,...
 
Borde man veta vem det är? :o
Jag vet vem han är genom att jag är intresserad av miljöträning och Anna Blomberg som kanske är mer känd i Sverige har samma metoder.

Vi behöver vinna tillbaka förtroendet för varandra, jag och C. det har varit lite si och så med det på sistone
 
Jag har fått erbjudande om att åka på träning på söndag, ett pass dressyr och ett pass markarbete/hoppning. Så sugen, speciellt som de kommer med lastbil (O_o) och hämtar upp Ariel (jag kör bil efter då man bara ryms tre i hytten). Men frågan är om det är någon mening att slösa pengar på träning när jag inte är i form. :crazy:
 
Jag red årets första dressyrträning UTOMHUS i går! :love: Härligt, även om Skrullan blev lite väl glad i galoppen och la in turboväxeln....

Jag råkade även trilla av innan lektionen började, höll på att hänga ifrån mig skrittäcket på staketet då hon helt plötsligt fick syn på nåt osynligt monster och slängde sig åt sidan. Så nu har jag skitont i nacken och kan inte vända huvudet åt höger.... Har bookat in mig hos kiropraktorn, hoppast han kan fixa mig! :p
 
Idag red jag barbacka och repeterade övningarna från igår. Tyckte det blev lite bättre, dels kunde jag inverka med skänklarna mer och dels fick jag en tydligare känsla för vad Ariel gör. :) Så just nu känner jag mig helt euforisk och längtar till nästa träning. :D
 
@polly p Tack! Vi är dock inte alltid så synkade, även om det blir bättre.
I måndags var vi på terrängträning för första gången. TJOHOO! Sa Rutan och galopperade fort fort. Åt typ fel håll. Eh...
Emellanåt slappnade hon av, och då gick det att rida på hinder och få riktigt trevliga språng. Sen rätt var det var så stressade hon upp sig och då blev hon som blockerad och bara sprang. Många volter och halter blev det... Jag har inte lyckats lista ut vad det är som triggar henne. (Eller kanske rättare sagt, vad som får henne att slappna av, för det triggade var liksom default-läget). Om jag tar i henne stressar hon upp sig. Å andra sidan behöver jag inte ta i henne om hon inte drar iväg.

Hinderna i sig är iaf inga problem, det är (som vanligt) vägen dit. Vi tragglar vidare, mycket travhoppning tänker jag mig. Hon är lugnare nu, går att sitta upp utan att hon försöker dra iväg och bli livrädd för vad man nu försöker sitta upp från. Mer lik den häst som jag provred. Idag red vi ut och i morgon är det för första gången dressyrträning för sällan-tränaren.
 
@Marvin Låter som min irländare det där. Full fart spar tid eller nåt sånt känns det som hon tänker. Hon blev iaf bättre när man red mycket. Men är fortfarande (nu 25 år gammal) full fart på.
 
@Marvin det kommer bli bra när ni lär känna varandra. Hon kanske triggas av andra hästar? Divan är superlugn när vi hoppar själva men på hoppträning är hon helt annorlunda.

*kl*
Divan var en riktig diamant idag. Kändes så himla bra. Synd att ingen filmade. Traven kändes amazing. Så härligt.
Jag har typ sträckt mig i höften på vänster sida så det gjorde svinont att rida men härdade ut eftersom hon kändes så fin.
 
Har köpt gurkmeja idag eftersom det ska vara bra antiinflammatoriskt. Men tja. Dom verkar tro att jag försöker ge dom arsenik blandat med cyanid. Vet inte riktigt hur jag ska få det i dom. Indra kommer säkert gå att lura med en massa betfor (ikväll provade jag bara med havre) men Barb är inte så förtjust i betfor heller.
 
Har köpt gurkmeja idag eftersom det ska vara bra antiinflammatoriskt. Men tja. Dom verkar tro att jag försöker ge dom arsenik blandat med cyanid. Vet inte riktigt hur jag ska få det i dom. Indra kommer säkert gå att lura med en massa betfor (ikväll provade jag bara med havre) men Barb är inte så förtjust i betfor heller.
Tror jag blandade det i äppelmos första omgångarna? Bara så min ponny skulle vänja sig... Mos på tub var billigast...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
993
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 784
Senast: Johannna1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 332
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 278
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp