Bukefalos 28 år!

07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har shoppat handskar på eurohorse idag. Ska hitta ett riktigt fint schabrak till Ariel också, kan bara inte bestämma mig om det blir allround eller hopp.
 
Jag har shoppat handskar på eurohorse idag. Ska hitta ett riktigt fint schabrak till Ariel också, kan bara inte bestämma mig om det blir allround eller hopp.

Fanns det mycket fina saker? Jag åker dit på söndag och hoppas på att fynda lite :)
 
Fanns det mycket fina saker? Jag åker dit på söndag och hoppas på att fynda lite :)

Jag är fel person att svara på det... :o Har hittills bara sprungit runt och letat specifika saker åt kompisar samt köpt handskar... Idag blir min stora mässdag, så jag får återkomma. Har du tråkigt så postar jag massor på insta under #ellighs16 :p
 
Jag är fel person att svara på det... :o Har hittills bara sprungit runt och letat specifika saker åt kompisar samt köpt handskar... Idag blir min stora mässdag, så jag får återkomma. Har du tråkigt så postar jag massor på insta under #ellighs16 :p

Åh perfekt det hinner jag allt kika på under dagen :D
Nu ska mina hästar skos så nu är det dags att ge sig av :)
 
Åh, jag vill också gå på mässan! :down:

Behöver en ny hjälm, och EQ3-an skulle börja säljas där.

Åkte hem till min dressyrtränare med Rutan igår, och hon lastade sig själv både dit och hem. :banana:
Knöt fast hinken med müsli där framme, och då sprang hon in. :angel:
Praktiskt med matglada hästar! :D
 
Åh, jag vill också gå på mässan! :down:

Behöver en ny hjälm, och EQ3-an skulle börja säljas där.

Åkte hem till min dressyrtränare med Rutan igår, och hon lastade sig själv både dit och hem. :banana:
Knöt fast hinken med müsli där framme, och då sprang hon in. :angel:
Praktiskt med matglada hästar! :D

Jag kämpar med att inte köpa onödiga saker (som guldiga skydd) och då slutar det ju med att jag inget behöver. :down:
 
Då frökens täcke såg ut såhär idag och som ni ser har jag redan försökt med silvertejp. Som man säger, det som inte går att laga med silvertejp..... det är trasigt! Så i em blir det att helt legitimt shoppa på mässan.
12898233_10154062885094784_4071502739788586022_o.jpg


@Marvin Ett lila schabrak med Mulle på fick jag i födelsedagspresent häromveckan. :love:
 
Vi har haft utebane-premiär idag. Snäll liten häst. Hoppade bara till när han halkade till, det blir han lite rädd för. Fotade utsikten från banan ut över hagarna.
https://instagram.com/p/BDbMEtcjJmS/

Och apropå GHS-shopping så har jag bud på plats som köpt nytt pannband, och turkosa lindor och schabrak. Det är början på min samling av turkosa saker som jag tänker att C ska få...
https://instagram.com/p/BDX3Z-WjJvD/

I morgon har jag morgonfodringen. Halv sju normalt och i morgon betyder det halv sex i o m att vi flyttar fram klockan i natt.. Hu vad trött jag blir av att tänka på det!
 
Vi har haft utebane-premiär idag. Snäll liten häst. Hoppade bara till när han halkade till, det blir han lite rädd för. Fotade utsikten från banan ut över hagarna.
https://instagram.com/p/BDbMEtcjJmS/

Och apropå GHS-shopping så har jag bud på plats som köpt nytt pannband, och turkosa lindor och schabrak. Det är början på min samling av turkosa saker som jag tänker att C ska få...
https://instagram.com/p/BDX3Z-WjJvD/

I morgon har jag morgonfodringen. Halv sju normalt och i morgon betyder det halv sex i o m att vi flyttar fram klockan i natt.. Hu vad trött jag blir av att tänka på det!

Åh, det där pannbandet kikade jag på till min treåring. Men han ska få bli lite äldre först. Däremot fick han en nummerbricka med turkosa stenar. :love:

Ariel har jag shoppat minst till, bara hjälmöverdrag och röda örhängen till mig. Får se om jag hittar något mer imorgon, har fortfarande inte hunnit igenom hela mässan. :o
 
Det enda som jag shoppade idag på GHS var ett par Pikeur Lucinda vita ridbyxor, samma som jag beställde från Stablestore (som jag för övrigt kanske kommer få tillbaks lite pengar ifrån)
Sen har jag prövat hjälmar till förbannelse.
Hade tänkt mig en Charles Owen men har så litet huvud att hjälmen ser gigantisk ut. Prövade sen allt annat som fanns. Den som satt bäst var en KASK för 9000kr men det vägrar jag betala. Samshield med lilla skalet är okej, kostar 3200kr. Blir nog CO ändå....
Annars såg jag typ inget jag ville ha förutom eventuellt något schabrak från Anky och från Schokemöhler.
Jag hann runt mässan flera varv på 2 tim så fattar inte hur du inte lyckads komma runt @Habina :p
 
@Amanda_F visst är det underbart med utebana premiär :)
Vi hade vår förra veckan och det är verkligen helt ljuvligt att kunna trimma ute till fågelsång och med luft och natur runtom efter vinter inom ridhusväggar .
 
Det enda som jag shoppade idag på GHS var ett par Pikeur Lucinda vita ridbyxor, samma som jag beställde från Stablestore (som jag för övrigt kanske kommer få tillbaks lite pengar ifrån)
Sen har jag prövat hjälmar till förbannelse.
Hade tänkt mig en Charles Owen men har så litet huvud att hjälmen ser gigantisk ut. Prövade sen allt annat som fanns. Den som satt bäst var en KASK för 9000kr men det vägrar jag betala. Samshield med lilla skalet är okej, kostar 3200kr. Blir nog CO ändå....
Annars såg jag typ inget jag ville ha förutom eventuellt något schabrak från Anky och från Schokemöhler.
Jag hann runt mässan flera varv på 2 tim så fattar inte hur du inte lyckads komma runt @Habina :p
Har du provat onek? Jag har en sån som dock heter Gate House som är från England och lite billigare. Funkar trots att jag har litet huvud..
 
Det enda som jag shoppade idag på GHS var ett par Pikeur Lucinda vita ridbyxor, samma som jag beställde från Stablestore (som jag för övrigt kanske kommer få tillbaks lite pengar ifrån)
Sen har jag prövat hjälmar till förbannelse.
Hade tänkt mig en Charles Owen men har så litet huvud att hjälmen ser gigantisk ut. Prövade sen allt annat som fanns. Den som satt bäst var en KASK för 9000kr men det vägrar jag betala. Samshield med lilla skalet är okej, kostar 3200kr. Blir nog CO ändå....
Annars såg jag typ inget jag ville ha förutom eventuellt något schabrak från Anky och från Schokemöhler.
Jag hann runt mässan flera varv på 2 tim så fattar inte hur du inte lyckads komma runt @Habina :p

Jag STROSAR... Sedan kan jag lätt hamna i diskussion med säljare och så är det allt som ska läggas upp på insta. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
930
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 517
Senast: Johannna1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 207
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 120
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp