Bukefalos 28 år!

07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sorbifolia ja men självklart kan det hända . Jag tycker ändå att F-bo bilderna faktiskt inte illustrerar det utan något helt annat, även filmsnuttarna därifrån .

Sen är vi alla överrens om att JÅ's krusad är helt bindgalen dvs metoderna hon använder att argumentera sin sak, samt bilden hon har generellt ang mycket annat .

Fast vi pratar väl inte bara om Falsterbo bilderna? Jag tycker dom är hemska, men tex den sista ryttaren även om hästen är i djupaste laget så VAR är det extrema våldet och slitet och dragandet?? Hon sitter mjukt och still och rör sig knappt i sadeln. Men slutsatsen är att det måste ha varit våld inblandat för att få hästen så rund och tja det är väl där jämförelsen med sin egen häst kommer in....
 
JÅ hylla Equipage chefsredaktör för sitt beslut, men tittar man på den film som lagts ut på den senares Facebook så rids hennes häst liknande med den unghästfilm JÅ lagt ut som förskräcklig på sin facebooksida.

Vems häst? Och var ser du det?
 
@fio nej vi pratar inte bara om f-bilderna? Däremot måste de ju med som en aspekt i det hela för precis allt går ju inte att ursäkta ?
 
Väldigt många gör ju det runt debatten generellt det är ju det som ger JÅ ved på sin eld .

Det tycker jag inte utan dom ger sig mer på sättet JÅ för sin debatt, sen att JÅ tolkar det som att många ursäktar brutal ridning är ju hennes tolkning (och din).
 
Det tycker jag inte utan dom ger sig mer på sättet JÅ för sin debatt, sen att JÅ tolkar det som att många ursäktar brutal ridning är ju hennes tolkning (och din).

Går ju exakt till på det viset som @Jfrelin nämnde härovan

@LenaH de hatar inte. De har bara åsikter...... och alla vi som ifrågasätter gör det bara för att vi rider så vi skadar våra hästar så vi känner oss bara träffade.


Enl de själva när man kommenterar hatet.
 
@fio haha ! Jag har kritiserat henne deluxe av anledningen du nämner och fått rejält med skit av henne och sekten för det !
 
@fio haha ! Jag har kritiserat henne deluxe av anledningen du nämner och fått rejält med skit av henne och sekten för det !

Det är ju det hennes taktik går ut på! Som tex det hon postade om den sista ryttaren

"
What makes you most upset;
the outline of the horse in the video or me posting it?
If your answer is me posting it you are most likely in need of some additional studies in the biomechanics of the horse as well as the complex mind of the horse as a prey animal. "


Man måste inte gilla hästens outline bara för att man blir jäkligt trött på sättet som hon hänger ut ryttarna! Det är liksom inte bara svart eller vitt.
 
Nu står Barb nere på Holmtebo och ska förhoppningsvis blir dräktig med Darcy! Diagnosen av Cosima på Brunmåla var att hovbenen båda fram är lite inflammerade och att hon behöver minst tre månaders vila. Känner att jag vill ge henne än mer vila eftersom reaktionerna finns kvar nu efter 6 veckors vila redan. Kommer försöka sätta igång lätt framåt oktober ändå så att hon kan få gå lite lätt arbete under vintern och hålla kroppen lite i trim.
19225170_10211853861773868_4144817648045633114_n.jpg


Hälsade förstås på Mr McDreamy där nere och han verkar så himla trevlig! Tävlar fullt med ponnyryttare och går FEI-klasser, betäcker dessutom och är hur cool som helst. Han är slutmätt på 139 cm, men han är utan tvekan större än Barbie haha. Känns verkligen som helt rätt hingsval och jag hoppas innerligt att hon blir dräktig nu och att jag får ett litet skimmelföl vid midsommar nästa år :love:!
19959367_10211865751951115_3141027179587621097_n.jpg


19904924_10211865755111194_6546812402353631824_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: tott
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 203
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
63 323
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 822
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp