07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo fast hur många gör inte det liksom? Jag har flera i mitt flöde som sänder live på fb .

Fast å andra sidan så används de filmerna helt privat medan de som hänger ut ska lägga ut det offentligt. Tror väl det finns ett undantag när det gäller att man filmar för eget bruk på en tävling .. eller iallafall att dom inte bryr sig om det.
 
@Charlotte1975 Var det allmänt förbud då eller hur skilde de på folk som filmade ? :confused:

Jag är på en camping på Öland just nu med svinkass internetanslutning så mina inlägg laggar rejält :cool:
 
Enligt den stora ridsporttidningen som rapporterar från Falsterbo så var de som fick poliseskort från ett dansk mediebolag (ni kan gissa vilket). Privata får filma, men endast SVT får använda filmar från tävlingen i kommersielt syfte.
 
@sorbifolia såg det nu. Mao så kan ju privatpersonerna lägga ut "som vanligt" ? Eller riskerar "kampanjprivatpersonerna" om de "kampanjar" att det räknas som kommersiellt syfte ? Gissar knappast ...
 
Privatpersoner borde få lägga ut. Epona är ett registrerat mediebolag och alltså gäller andra bestämmelser.
Ja då blir det ju lite annorlunda . Fast det är ändå bemärkansvärt att de eskorterats ut, mig veterligen har det inte skett tidigare i Sverige, eller iaf inte med rubriker?
 
Ja då blir det ju lite annorlunda . Fast det är ändå bemärkansvärt att de eskorterats ut, mig veterligen har det inte skett tidigare i Sverige, eller iaf inte med rubriker?

Har inte mer detaljer än vad jag läst i media, men om de ombetts lämna och inte gjort det så är polisen nästa steg
 
  • Gilla
Reactions: fio
Vi har varit hos CvS på BM idag, alltså samma vanliga vet som snart är 07:ornas officiella vet :) hon tyckte att C såg bra ut och att det bara var att jobba vidare. Ingen hälta på något ben i alla fall. Tyvärr var han stel i rygg och bogar och behövde lite behandling så nu blir det ingen ridning på 10 dagar. Segt, men jag hinner fundera lite mer på sadlar. Ni som har Erreplus, hur känns den att rida i. Kommer ryttaren nära hästen som en Passier eller långt ifrån, som Prestige?
 
Ja då blir det ju lite annorlunda . Fast det är ändå bemärkansvärt att de eskorterats ut, mig veterligen har det inte skett tidigare i Sverige, eller iaf inte med rubriker?

Det har inte sänts från Falsterbo på flera år så det är nog pga det
 
Och så skriver en stor bloggare ett inlägg om att man kan väl diskutera problemen inom vår sport utan att dra igång hatiska drev.
Det missuppfattas och första svarsinlägg innehåller bild på ryttare som hånas för sin sits. På ett okonstruktivt elakt, drevsätt. Och det fortsätter. Med fler ryttare.
Var fan håller folk på med?
 
Och så skriver en stor bloggare ett inlägg om att man kan väl diskutera problemen inom vår sport utan att dra igång hatiska drev.
Det missuppfattas och första svarsinlägg innehåller bild på ryttare som hånas för sin sits. På ett okonstruktivt elakt, drevsätt. Och det fortsätter. Med fler ryttare.
Var fan håller folk på med?

Vilken bloggare?..jag läser inga bloggar.

Kollade igenom live filmerna som epona lagt upp och seriöst på dom ser jag inga som helst problem och ändå väller hatet fram..sen är det tydligt att det aldrig fotas hästar i bra form för då hör man inget kamerasmatter.
 
@Amanda_F jag rider i Erreplus.
Jag har ingen erf av Passier som jämförelse och Prestige har jag enbart erf av hoppsadel (Versailles) där man verkligen kom nära hästen .
Har inte behövt byta sadlar så mycket genom åren på mina hästar dvs lyckligt lottad eller hur man ska uttrycka det :D

Jag upplever att man sitter väldigt nära hästen i Erreplus . Däremot är det ju ingen flatback så beror ju på referensramarna s.a.s. De har ju dock valmöjlighet med singelkåpa osv . (Jag har inte det och tycker ändå känslan är att man sitter nära).

Bäst är ju om du provar helt enkelt :)
Du bor ju bra - Sadelfokus finns ju nära och kommer ut om du så önskar .
 
Det har inte sänts från Falsterbo på flera år så det är nog pga det

jag känner lite utifrån hur det utvecklat sig ang dreven på sociala media att det varit totalt kontraproduktivt att utvisa journalister och en (tydligen?) oberoende fotograf ? Det har bara gett mer bränsle på elden , och det borde man nästan känner jag, ha insett när man agerar så ? :confused:
 
@mackan Du skriver ju att det är kontraproduktivt att utvisa journalister pga dreven och att det ger mer bränsle på elden. Om det inte ska tolkas som att du tycker att det vore bättre att Epona fick vara kvar på plats och fortsätta film får du nog allt vara tydligare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 130
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 584
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 489
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 933
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp