07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag känner lite utifrån hur det utvecklat sig ang dreven på sociala media att det varit totalt kontraproduktivt att utvisa journalister och en (tydligen?) oberoende fotograf ? Det har bara gett mer bränsle på elden , och det borde man nästan känner jag, ha insett när man agerar så ? :confused:
Fast han var ju inte oberoende, man ser på filmen att han var en del av Filmteamet. Men jag är inte säker på hur det funkar nu med vem som har rättigheter till vilka ytor, det var troligen rättigheter sålda till den yta de står på och då får inga proffs verka där, om de tjänar pengar på bilderna de tar...
 
@mackan Du skriver ju att det är kontraproduktivt att utvisa journalister pga dreven och att det ger mer bränsle på elden. Om det inte ska tolkas som att du tycker att det vore bättre att Epona fick vara kvar på plats och fortsätta film får du nog allt vara tydligare.

Nja jag tänker nog mer att du kanske missat vad som skrivits och bekräftats ang "kontroversen" i media , därav undringen ?
 
Fast han var ju inte oberoende, man ser på filmen att han var en del av Filmteamet. Men jag är inte säker på hur det funkar nu med vem som har rättigheter till vilka ytor, det var troligen rättigheter sålda till den yta de står på och då får inga proffs verka där, om de tjänar pengar på bilderna de tar...

Oj ? Jag har ingen aning om hur det detalj rapportmässigt nu ter sig timme för timme rapportmässigt osv ?
Eller vad är din fråga /reflektion ? :confused:
 
Fast han var ju inte oberoende, man ser på filmen att han var en del av Filmteamet. Men jag är inte säker på hur det funkar nu med vem som har rättigheter till vilka ytor, det var troligen rättigheter sålda till den yta de står på och då får inga proffs verka där, om de tjänar pengar på bilderna de tar...

Ja alltså han har ju gjort egna filmreportage som lagts ut på Epona och dom använder alla hans bilder så oberoende från Epona är han ju inte även om han kanske inte jobbar PÅ Epona.
 
Jag har semester nu och har varit en vecka i F-bo och groomat åt förra veckans uthängda ryttare. Jag som alltid fotar mkt tyckte de kändes jobbigt att fota i år. Folk vände sig ofta och kollade. Om någon vill se bilder så finns de en del på Instakonto charlottej1975foto.
Jag kommer vara hästledig i 5 veckor.:nailbiting: Harry får helledigt 2 veckor och kommer ridas de andra 3.
Duktiga Elle blev dräktig på första försöket även detta år. Hingsten blev samma som förra året, Sankt Erik 2. Årets föl är så fint så de blir ett helsyskon till.:heart
 
Jag har semester nu och har varit en vecka i F-bo och groomat åt förra veckans uthängda ryttare. Jag som alltid fotar mkt tyckte de kändes jobbigt att fota i år. Folk vände sig ofta och kollade..

...och en från "vårt" hus blev ifrågasatt (eller ja, hon kände sig konfronterad och lite påhoppad) när hon fotade. Det kom fram folk och frågade vilka hon jobbade för, och hon jobbar inte för någon utan är en vanlig fotointresserad privatperson. Detta var igår - så kändes som en följd av Epona-grejen. Vi förklarade för henne imorse vad som hänt och då förstod hon situationen bättre (hon var inte på plats vid händelsen och hade helt missat det).
 
...och en från "vårt" hus blev ifrågasatt (eller ja, hon kände sig konfronterad och lite påhoppad) när hon fotade. Det kom fram folk och frågade vilka hon jobbade för, och hon jobbar inte för någon utan är en vanlig fotointresserad privatperson. Detta var igår - så kändes som en följd av Epona-grejen. Vi förklarade för henne imorse vad som hänt och då förstod hon situationen bättre (hon var inte på plats vid händelsen och hade helt missat det).
Jag la ner att fota runt framridningen. Kändes mest som man stressade ryttarna. Men på läktaren fotade jag runt 2000 bilder.:D
 
Nu
... Det kom fram folk och frågade vilka hon jobbade för, och hon jobbar inte för någon utan är en vanlig fotointresserad privatperson.

Är det verkligen så illa att man som ryttare måste acceptera att bli fotad av personer man inte känner om man vill tävla?
 
Nu


Är det verkligen så illa att man som ryttare måste acceptera att bli fotad av personer man inte känner om man vill tävla?

Det var inte ryttare som frågade utan personal.
Men nej jag tycker väl att man som ryttare ska kunna säga ifrån att man inte vill bli fotad.

Samtidigt är det väl inte helt oväntat att folk kommer ta bilder på en tävling av detta mått -vad deras syfte än må vara.
 
Igår träffade jag Bruce :love:
De har haft ganska långt tävlingsuppehåll men debuterade 2* i Köpenhamn (CIC2*). Bra dressyr, några bommar ner i hoppningen men felfria på hinder i terrängen så det räckte till kvalresultat (MER). Så nu är de klara för SM som också går i CIC2*, på Segersjö. De är även klara för start i lång 2* som är klassen som krävs för EM-kval. :banana:

 
Är det verkligen så illa att man som ryttare måste acceptera att bli fotad av personer man inte känner om man vill tävla?

Ja skulle jag svara på det. Sen tycker väl inte jag att det är så illa. Det tråkiga ligger det sensationslystna att vilja ta dåliga bilder, men jag tycker inte att det är en anledning att förbjuda folk att fota.
 
Ja skulle jag svara på det. Sen tycker väl inte jag att det är så illa. Det tråkiga ligger det sensationslystna att vilja ta dåliga bilder, men jag tycker inte att det är en anledning att förbjuda folk att fota.

Ja jag håller med, det godkänner man när man anmäler till tävling. Men jag vette fan om det gäller det här med att vilja ta dåliga bilder för att hänga ut folk, det var ju liksom inte tanken med det man godkänner O_o
 
Det tråkiga ligger det sensationslystna att vilja ta dåliga bilder, men jag tycker inte att det är en anledning att förbjuda folk att fota.

Men är det inte lika tänk, fast åt andra hållet, då om någon fotar och bara lägger ut det som ser toppen ut?
Det kan ju faktiskt se tip top ut på foto utan att hästen går bra alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 130
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 593
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 495
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 941
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp