Bukefalos 28 år!

07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Fiorano Perfekt ju! Hoppas du filmar imorgon och vill lägga upp så man kan se sen.

*kl*
Har fått mina stövlar jag beställde i december. Blev ett par DeNiro så nu överger jag Cavallo efter 25 år. Nu ska de bara ridas in.
Har även fått mina superfina sporrskydd från @sommarminne i crocolack :love:
Har tränat 2 ggr denna vecka. I måndags red jag markarbete och Divan var jättefin. Synd att det inte finns tävlingar i det. Hade varit vår grej helt klart :p

Idag har jag tränat för M och det var ett pass där allt bara flöt på. Ett byte åt vart håll (de bästa han sett oss göra), travskolor där hon flög fram, lite ökningar och så var vi klara. Hon var som en dröm så red bara 20min ingen idé att nöta något när allt var så bra.
 
@Jfrelin Låter som en alldeles underbar träning! Börjar bli dags för tävling snart för er?

Är väldigt nöjd med kvällens träning också. Jobbade lite tempoväxlingar i galoppen och övergångar till skritt och gjorde några byten. Vissa rena och vissa bytte hon bara bak (!) för att glömma fram och sen byta tillbaka bak igen. Men det känns ändå som en bra utveckling att hon blivit mer reaktiv bak och att vi inte bara hamnar i läget att hon är efter bak. Bäst känsla idag gav ändå skolorna! Men. Alltså skampåle på mina alldeles för långa tyglar. Måste säga åt Jeanna imorgon att hon måste tjata på mig om de där tyglarna. Det ser för jligt ut på filmerna och det stör verkligen helhetsintrycket otroligt mycket. Får se om jag ens vill redigera film och lägga ut :p. Får se om det ser bättre ut imorgon haha.

27858372_10213591812381547_8648907583317515490_n.jpg
 
@Jfrelin Låter som en alldeles underbar träning! Börjar bli dags för tävling snart för er?

Är väldigt nöjd med kvällens träning också. Jobbade lite tempoväxlingar i galoppen och övergångar till skritt och gjorde några byten. Vissa rena och vissa bytte hon bara bak (!) för att glömma fram och sen byta tillbaka bak igen. Men det känns ändå som en bra utveckling att hon blivit mer reaktiv bak och att vi inte bara hamnar i läget att hon är efter bak. Bäst känsla idag gav ändå skolorna! Men. Alltså skampåle på mina alldeles för långa tyglar. Måste säga åt Jeanna imorgon att hon måste tjata på mig om de där tyglarna. Det ser för jligt ut på filmerna och det stör verkligen helhetsintrycket otroligt mycket. Får se om jag ens vill redigera film och lägga ut :p. Får se om det ser bättre ut imorgon haha.

27858372_10213591812381547_8648907583317515490_n.jpg

Jag har det motsatta problemet, vill gärna korta upp för mkt (ffa i galoppen), mig har det hjälpt mkt att ha ribbor på tyglarna, så märker jag direkt om jag har kortat upp för mkt.

Till tränset som Ariel ska få har jag beställt ribbor endast på insidan, så ser det snyggt ut med slät tygel och jag får ändå mitt hjälpmedel. :)
 
@Habina Jag har stoppar på tyglarna och det hjälper inte ;). Grejen är att jag måste få in framåttänket med handen-det är den springande punkten för mig.

Jag är än mer nöjd med dagens träning än igår :D!! Började med att just säga åt Jeanna att hon måste vara på mig om tyglarna. Vilken skillnad det gjorde, det var som om Jeanna då tog tag i träningen på ett annat sätt och satte betydligt mer krav i ridningen överlag på mig. Så idag har både jagg och ponny fått jobba för det :p. Fokus låg på enkla bytena och att få ihop ridningen i alla momenten. Red linjerna från nya MsvC1 och alltså jag skäms över att jag tycker vägen är svår med ponny :o. Avslutade med skolor och ja jävlar att jag tycker de känns lätta (!) att rida nu-särskilt slutorna. Trodde a l d r i g att jag skulle säga det :D! Barb var så trött efter passet men samtidigt så himla nöjd. Fan vad jag älskar den ponnyn :love:!

Lite enkla byten (som ska bli mycket bättre)
https://www.instagram.com/p/BfD7bq1BrNH/?taken-by=mysdressyr

Avslutande slutor
https://www.instagram.com/p/BfEQqFfhEm7/?taken-by=mysdressyr
 
Idag fick jag en idé om att fota Rut i snön, så jag lockade med mig sambon till att fota. Han är annars väldigt intelligent, men det verkar vara svårt att få honom att klä på sig ordentligt. Tycker att han borde ha lärt sig vid det här laget, men han hade inte ens en ordentlig jacka och tunna handskar. Var rädd att han skulle frysa ihjäl, så jag kan inte påstå att hästen är så genomriden, vilket syns på filmen. :o:angel: Men blev ändå några fina bilder på min lilla Rutis! :love: Slänger in filmen också, var länge sedan vi blev filmade och jag hittar massor med saker att jobba med!
IMG_1079.JPG


 
@Fiorano Grattis till nytt jobb och rolig fynd-träning :love:

Vi var dubbelnolla i 120 igår! :banana:
Inga hjärnsläpp, inga konstiga beslut, helt OK tryck i galoppen och inga tappade och långa tyglar eller stigbyglar. :angel: På tal om tyglar så hade jag en knut på mina igår. Vinnande koncept it seems.
Vi blev nedpetade utanför placering av näst sista ekipaget.. Jag är så nöjd med både mig själv och häst. :heart
771A6799.jpg
- Yes, den ena bootsen ligger kvar på framhoppningen. Men här är jag fortfarande lyckligt omedveten om det ;)
 
@spinxx Stort Grattis, va kul!
@Marvin Fina ni är!
@Fiorano Kul att de gick så bra och va bra att du sa till. Hon ser jättefin ut.

Harry är som ett popcorn just nu. Höll på att tappa honom när jag tömkörde i dag när han drog en så jäkla brall. Rastade honom ordentligt och tyckte han verkade avspänd och trött. När jag går ur ridhuset sätter han ner huvudet mellan frambenen och piper iväg i ännu en brall.:wtf:
:turd:
Beställde ett träns från PS i december. Sjukt mkt strul och fick helt plötsligt nu i feb en faktura på ett annat träns.:confused::confused: Sen kom tränset som jag behöll för det var så pass bra pris. Inte bestämt mig för om jag gillat det eller inte.
IMG_0472.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 482
Senast: Tilly_85
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 340
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
64 904
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 137
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp