Bukefalos 28 år!

07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har anmält mig och Barb till första tävlingen nu :D! Hade hoppats på FEI lagtävlansprogram, men de skulle tydligen inte ha det så det blev MsvB2 istället. Liten besviken att de bara har LB och LA första dagen så det blir bara en start. Hade hoppats på två dagar eftersom den tävlingsplatsen är tittig (de har bla en enormt stort blått domarpodie...) och det är det enda stället vi aldrig lyckats bli placerade :p. Misstänker att det kommer bli lite High Chaparall på banan för oss och gissar att ponnyn kommer vara himla glad att få komma ut igen! Kommer vara 11 månader sen hennes senaste start.
 
Nu har min stackars häst fått en reaktion på vaccinationen igen. Stallägaren ringde och sa att han var hängig när hon skulle fodra så det var ju bara att åka dit. Förhöjd temp och öm över halsen plus att han har svårt att ta ner huvudet. Fick sätt upp ett hönät för att underlätta för honom. Får hoppas det går över snabbt för det är inte kul att se honom ha ont.
 
Nu har min stackars häst fått en reaktion på vaccinationen igen. Stallägaren ringde och sa att han var hängig när hon skulle fodra så det var ju bara att åka dit. Förhöjd temp och öm över halsen plus att han har svårt att ta ner huvudet. Fick sätt upp ett hönät för att underlätta för honom. Får hoppas det går över snabbt för det är inte kul att se honom ha ont.
Vilken himla otur du har med detta? Kolla om det finns nåt annat vaccin på marknaden nästa år?
 
Idag fyller Divan 11år! Sjukt.
Vi firade med att rida lektion och hon kändes superfin. Traven i slutet var bara wow!
Träning på fredag igen. Har inte tränat mer än markarbete på ett tag så kul att se om tränarna tycker man går framåt eller inte :p
 
Idag fyller Divan 11år! Sjukt.
Vi firade med att rida lektion och hon kändes superfin. Traven i slutet var bara wow!
Träning på fredag igen. Har inte tränat mer än markarbete på ett tag så kul att se om tränarna tycker man går framåt eller inte :p

Och bytena ? :)
 

Tycker inte det händer mycket där men alla säger att de är bättre men har inte filmats på månader så jag vet inte. De är fortfarande för höga i kruppan det känner jag men hon landar hela tiden rent iallafall.
Jobbar på lättare front kvickare bakben. Måste få henne att fatta att hon får plats med bakbenen under sig och inte behöver hoppa. Hon kliver så jädra stort bak.
Vi kämpar på men det känns såklart jävligt jobbigt att det inte flyter än men alla tränarna är superpeppiga och säger att det kommer lösa sig. Får väl tro på dem :p
 
Vilken himla otur du har med detta? Kolla om det finns nåt annat vaccin på marknaden nästa år?
Ja, stackarn är ju känslig så det får bli så nästa år. Denna gång var det det kombinerade vaccinet han reagerade på och om jag inte missminner mig var det samma förra gången han reagerade så kraftigt. Förra året var han inte lika påverkad. Nu är han piggare iaf men har fortfarande en svullnad på halsen.
 
Som en del av er redan sett på FB så var olyckan framme igår och Divan galopperar nu på de gröna ängarna :cry:

Var i stallet igår kväll, anmälde till årets första tävlingar (kom med också), och skulle motionera henne. Hade tänkt tömköra men såg att lilla ridhuset var helt tomt så valde att löslongera lite istället så hon skulle få bralla och rulla lite osv det de inte kan göra i hagen just nu.
Hon var lite busig 2 varv sådär med lite pip och bock. Sen jobbade jag henne i vänster varv med övergångar på röstkommando trav/galopp och sen bytte vi till höger och gjorde samma sak och sen skulle vi byta igen och när hon vänder så smäller det till och hästen hoppar på 3 ben. Visste i samma sekund som jag såg det att det var kört.
Tog bort henne 1,5tim senare på stallplan.
Jag tror jag dör. Vad ska jag göra nu?
Så ofattbart.
 
Som en del av er redan sett på FB så var olyckan framme igår och Divan galopperar nu på de gröna ängarna :cry:

Var i stallet igår kväll, anmälde till årets första tävlingar (kom med också), och skulle motionera henne. Hade tänkt tömköra men såg att lilla ridhuset var helt tomt så valde att löslongera lite istället så hon skulle få bralla och rulla lite osv det de inte kan göra i hagen just nu.
Hon var lite busig 2 varv sådär med lite pip och bock. Sen jobbade jag henne i vänster varv med övergångar på röstkommando trav/galopp och sen bytte vi till höger och gjorde samma sak och sen skulle vi byta igen och när hon vänder så smäller det till och hästen hoppar på 3 ben. Visste i samma sekund som jag såg det att det var kört.
Tog bort henne 1,5tim senare på stallplan.
Jag tror jag dör. Vad ska jag göra nu?
Så ofattbart.
Jag börjar gråta varje gång jag tänker på dig och Divan. En sådan mardröm, så fel och så orättvist. Hela livet i spillror. :cry::cry::cry:
 
Jag har precis som Hedwig gråtit så många tårar för er @Jfrelin. Det är så oerhört orättvist, nu när det släppt lite i ridningen. Jag var så glad när jag såg att vi anmält till samma tävling.

I allt elände är jag ändå glad att ni hann med den där godkända MsvB-klassen.

Vad du ska göra nu? Träna med JP kanske? Och du har minst ett ridtillfälle på min stora bruna att genomföra. När du vill och orkar. KRAM!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Tilly_85
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 318
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
64 627
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp