Bukefalos 28 år!

07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som en del av er redan sett på FB så var olyckan framme igår och Divan galopperar nu på de gröna ängarna :cry:

Var i stallet igår kväll, anmälde till årets första tävlingar (kom med också), och skulle motionera henne. Hade tänkt tömköra men såg att lilla ridhuset var helt tomt så valde att löslongera lite istället så hon skulle få bralla och rulla lite osv det de inte kan göra i hagen just nu.
Hon var lite busig 2 varv sådär med lite pip och bock. Sen jobbade jag henne i vänster varv med övergångar på röstkommando trav/galopp och sen bytte vi till höger och gjorde samma sak och sen skulle vi byta igen och när hon vänder så smäller det till och hästen hoppar på 3 ben. Visste i samma sekund som jag såg det att det var kört.
Tog bort henne 1,5tim senare på stallplan.
Jag tror jag dör. Vad ska jag göra nu?
Så ofattbart.

Kan inte annat än skicka massor av :heart till dig, har nog inte riktigt tagit in det, Divan liksom?! :heartheart:heart
 
@Jfrelin Jag typ skrek rakt ut när jag såg på fejan igår, känns helt ofattbart och som jag gråtit för er skull :(. Hästarna här i tråden får ju en speciell plats för en när vi följts åt under så många år och vet hur oerhört mycket de betyder för sin ägare. Kändes dessutom som om ni var på väg mot nåt riktigt bra i år så fin som hon såg ut. Lider så med dig och kommer pussa extra på mina hästar framöver, livet är så skört och alla drömmar kan verkligen försvinna på en sekund :(.
 
Hästarna i denna tråd betyder verkligen mkt för en. Känns som man känt dem så länge även fast man bara träffat fåtalet av dem. All styrka till dig Jenny!
 
@Jfrelin Så ofattbart sorgligt :cry: Jag smygläser ju här ibland fast jag inte har nån 07a och ni har varit så inspirerande att följa. Tänk vad otroligt snabbt det kan gå, så svårt att ta in :cry:
Vad du ska göra nu, först sörja och ta hand om dig själv, sen tänka på framtiden. Kramar :heart
 
@Jfrelin

Karln sa ngt om ”Så tråkigt med JFrelins häst.”
Tänkte ”vad fasen har hon halkat och sträckt sig typ”.
Sen fick jag veta. Så himla sorgligt! Din fina, fina Divis!
Och vem fan har sån otur? Du är verkligen inte värd den skiten - igen dessutom! Så himla sorgligt, orättvist och bara bläää!
Blev tårar här också igår. Du vet var jag finns om du vill prata eller ngt.
Kramar i stora högar från oss båda!❤️
 
Tack alla fina vänner :love:

Är såklart helt förkrossad och i chock.
Förutom att mista sin bästa vän så är det alla drömmar och hopp som försvinner. Vi var ju så nära vårt mål at man nästan kunde ta på det. I fredags testade jag att rida in på diagonalen och göra halvpiruett tillbaks och hon fattade så fint vad hon skulle göra och idag har jag ingen Divan mer :cry:

Veterinären var dessutom helt jävla dum i huvudet. Ska berätta hela storyn i veckan när jag orkar.
 
Tack alla fina vänner :love:

Är såklart helt förkrossad och i chock.
Förutom att mista sin bästa vän så är det alla drömmar och hopp som försvinner. Vi var ju så nära vårt mål at man nästan kunde ta på det. I fredags testade jag att rida in på diagonalen och göra halvpiruett tillbaks och hon fattade så fint vad hon skulle göra och idag har jag ingen Divan mer :cry:

Veterinären var dessutom helt jävla dum i huvudet. Ska berätta hela storyn i veckan när jag orkar.

Det går rätt in i hjärtat, precis så kändes det med Amazing, hela jag bara försvann, nu har det gått 4 år och jag börjar känna att jag fixar det och har tom sug efter ny häst igen och då var vi ju inte i närheten av er karriär! :heart
 
Har haft hjärtat i halsgropen under eftermiddagen då Barb haft en kolikkänning. Gav henne lunch när jag skulle rida Burb, hon stod och åt när jag gick till ridhuset och när jag kom tillbaka ca 45 minuter senare var lunchen lämnad och jag kunde inte se henne i hagen. Fick fullständig panik och trodde hon rymt, kastade av Burb grejerna i stallet och for ut. Hittade henne liggandes i ett hörn av hagen och hon var tydligt påverkad. Fick in henne i stallet och hon bet mot magen. Promenerade i trekvart och longerade tio minuter i ridhuset sen verkade hon vara mer sig själv och började leta mat igen. Ingen aning om vart detta kom ifrån :(.
 
Har haft hjärtat i halsgropen under eftermiddagen då Barb haft en kolikkänning. Gav henne lunch när jag skulle rida Burb, hon stod och åt när jag gick till ridhuset och när jag kom tillbaka ca 45 minuter senare var lunchen lämnad och jag kunde inte se henne i hagen. Fick fullständig panik och trodde hon rymt, kastade av Burb grejerna i stallet och for ut. Hittade henne liggandes i ett hörn av hagen och hon var tydligt påverkad. Fick in henne i stallet och hon bet mot magen. Promenerade i trekvart och longerade tio minuter i ridhuset sen verkade hon vara mer sig själv och började leta mat igen. Ingen aning om vart detta kom ifrån :(.
Heddan fick en kolikkänning efter att jag ridit. Hon brukar alltid vilja dricka efter att jag ridit men denna gång hade jag glömt att fylla hinkarna. Hon har vattenkopp men föredrar hink. Hon kom in o började äta direkt. Jag höll på att packa hö när jag plötsligt hörde att hon la sig ner. Flemade o tittade på magen. Man blir ju helt kall inombords. Longerade några vändor i samråd med veterinär. Sen släppte det på henne också efter några timmar. Jag tror att det hängde ihop med att hon inte drack efter motion.
Är ju så svårt att avgöra men det är det enda jag kan se var annorlunda. Nu är de där hinkarna alltid påfyllda o peppar peppar har det inte hänt igen hittills iaf.
Hoppas att det bara var en engångs grej för er!
 
Men kära du @Jfrelin . Att läsa detta är helt ofattbart :cry: Fina Divan. Hon har ju funnits med här från början och det är något speciellt med hästar och personer som vi får följa under så lång tid. Många kramar :heart
 
Heddan fick en kolikkänning efter att jag ridit. Hon brukar alltid vilja dricka efter att jag ridit men denna gång hade jag glömt att fylla hinkarna. Hon har vattenkopp men föredrar hink. Hon kom in o började äta direkt. Jag höll på att packa hö när jag plötsligt hörde att hon la sig ner. Flemade o tittade på magen. Man blir ju helt kall inombords. Longerade några vändor i samråd med veterinär. Sen släppte det på henne också efter några timmar. Jag tror att det hängde ihop med att hon inte drack efter motion.
Är ju så svårt att avgöra men det är det enda jag kan se var annorlunda. Nu är de där hinkarna alltid påfyllda o peppar peppar har det inte hänt igen hittills iaf.
Hoppas att det bara var en engångs grej för er!

Ja jag hoppas att detta bara är en engångsföreteelse. Vatten hade de ute men det måste varit tallkvistarna de haft i veckan som stökat till det. Det är det enda som inte varit helt som vanligt. Mest rädd blir jag för att det finns så många teorier om att magproblem kan ha relation till fång (eller alltså, a l l t kan leda till fång känns det som...) och att det ska lösa ut. Men än är hon iskall om hovarna så finns *peppar peppar* inga tecken på det heller.
 
@Jfrelin Så oändligt tråkigt för dig, Divan var ju en av mina favoriter pga sitt tydliga sätt att tala om vad hon tyckte om saker och ting. Du har kämpat och kämpat och aldrig gett upp med henne och ni var ett sånt team...R.I.P fina Divan.:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
453
Senast: tott
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 211
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
974
· Visningar
63 501
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 843
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp