Bukefalos 28 år!

07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

2013-05-03125056_zpsae4c31b0.jpg


Hästarna avmaskade och släppta i sin lilla "vårhage" med lite lagom gräs så de hinner vänja sig innan stora sommarhagen. Så glada de blev över ny hage och i alla fall lite gräs :D
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

jag undrar hur det har gått för Vouge? :(

Ikväll ska Divan och jag träna och imorgon är det tävling.

Trevlig fredag allihopa och hoppas ni har lika fint väder som vi har i Sthlm just nu.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Ja jag undrar också hur det har gått. Håller verkligen tummarna för att det gått bra!

Vi har också underbart vår väder och hästarna går nakna. Får se hur mycket man får att borsta sen:D

Härlig bild sassiball!
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Härligt med gräs och glada hästar! :)

Vår fina kille gjorde sin tävlingsdebut för några veckor sedan och han skötte sig helt strålande. Han gick två LB1.or och i första klassen gjorde han ett fint travprogram men sedan blev det pannkaka i galoppen vilket faktiskt piloten får ta på sig. I andra klassen gjorde han en helt strålande insats vilket resulterade i nästan 65 % så det är vi verkligen mer än nöjda med. Helt underbart att ha en häst som trots sin ringa erfarenhet bara går in i två helt nya ridhus och gör det man ber om utan att titta på något. :)

Nu är han såld och åker till sitt nya hem på söndag, det känns faktiskt lite vemodigt för det är verkligen en supertrevlig häst att arbeta med och vi tycker väldigt mycket om honom. Men samtidigt så är vi glada för den nya ägaren som får en så fin och sund häst som hon garanterat kommer ha mycket roligt med framöver.

DSC_0903_zpse617b7f3.jpg


DSC_0870_zps40416c23.jpg
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Och jag tränade dressyr igår, började ta oss an LA:3 och jag måste säga att jag föredrog den gamla varianten :angel: har pillat med samling och längning samt lärt honom galopp-halt nu i alla fall. Kändes som om det var så dags, vi ska tävla torsdag till lördag nästa vecka :D får se hur det går och mest ta det som miljöträning, är högst överens med båda tränarna om att det är miljöträning han främst behöver. Träna på att tävla helt enkelt. För hemma går han som klockan i alla grenar och förbättrar sig för var dag när styrkan och bärigheten kommer.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Vi har underbart vårväder här också, men eftersom hagen är hälften leråker så får herrn inte gå naken för det. Jag känner inte att jag har tid att borsta mera än jag rider just nu, inte förens pågående tentaperiod är över i alla fall :angel:
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Gillade också gamla A3 mer men jag tycker denna är okej men man saknar ju ett mer "unghästinriktat" LA program med lite schysstare vägar och linjer.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Precis, nu finns det inget bra program i LA att introducera yngre förmågor i. LA:1 är på kort bana, LA:3 är snirkligt och kräver plötsligt samlad galopp och LA:4 börjar bli för nära MSV C för att kunna ses som en trevlig introduktion.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

DET GICK BRA, HON ÄR HEMMA IGEN! :love:

Frakturen hade börjat läka fint och Vet ansåg att det var närmast ett mirakel och var jättepositiv! :)
Det är givetvis en superlång väg tillbaka men ändå!

Så nu är det återbesök om 6 veckor igen och då har Vet bestämt att är hon fräsch nog för sommarbete så släpps hon som vildhäst (nä, men nästan ;)) from Juni - September och får bygga upp sig själv i stora hagar! :love:

Annars, är 13 Juni hennes sista dag på jorden....


Tack alla som höll tummarna, det hjälpte uppenbarligen! :D
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

kl

Precis avslutat ett ridpass. Plockade upp henne i formen några få korta stunder. Halleluja vad fin hon är :love: den balansen i galoppen och hur långt inunder bakbena kommer :d Känns som en miljon. Längtar till jag kan börja rida med högre krav och lite mer "riktig ridning" lite längre stunder inte bara låg unghästform och långsidasnettigenom.

Bild från terrängträning i onsdags, inga actionbilder tyvärr, men i alla fall...min häst är längst till vänster på väg att doppa tassarna ^^

RebeckaHajjerna1stMay_zps383fb3fd.jpg
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Ja! Gullig du är! :)

I alla fall 6 veckor kvar, och nu får hon dessutom ha hela sin vanliga grushage (som varit uppdelad så att hon har haft en 3-del :() och vi får tömköra, om än i skritt och inga volter, lite mer vardag helt enkelt! ;)
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Sassiball, jag tränar för en ung tjej som heter Amanda Dietrich. Tycker hon är superduktig och blir riktigt peppad varje gång :D
Hon håller till på Hallands Equestrian Center med sina hästar. Min jobbarkompis rider också för henne så det är därigenom jag fått kontakten.

Hon har själv unghästar så det känns om om det är rätt nivå för oss :)
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Hahaha ja vad elakt av mig! :p:banghead:;)

Jag var hemma runt 19 igår och la mig direkt, jag var verkligen helt död efter dagens alla spänningsmoment! :nailbiting::)

Btw, är det bara jag som hatar alla nya smilies? :cool:
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Jaha där ser man! Så skönt när man hittar en tränare där man känner att man får den hjälp man vill ha :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
186
· Visningar
14 549
Svar
1 213
· Visningar
66 024
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
451
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp