Bukefalos 28 år!

07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Ha haha ja men det är ju på TÄVLING som du sett! Där får det ju bli som det blir, men på träning så övar vi som jag sa. Men vad jag menade är att Lilla Svarta aldrig far iväg efter hinder eller har större galopp efter vilket gör att man får bättre tid på sig till nästa hinder. Din verkar har större galopp o då blir det ju mer stressigt till nästa?

Sen kan det ju aldrig vara fel att rida på framåt såklart, det vet ju vi!;)
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Äh du försöker bara verka märkvärdig genom att framföra att du minsann behärskar två ridtekniker, en hemmateknik och en tävlingsteknik :p ;)
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

*kl*

Nu har häst varit i terrängen för första gången på ett år, det var roligt :D han var spänd när vi gick ut på banan men taggade ner när jag började med att traska igenom vattnet innan vi ens börjat trava. Får han ta sig an något litet så går det alltid mycket bättre att jobba honom sen. Tog det i alla fall väldigt lugnt och hoppade lite olika hinder samt grav, upphopp och nedhopp och vattnet. Avslutade med en liten bana och då lossnade det riktigt bra och han kunde börja hoppa i en större galopp. Släpper jag på honom under uppvärmningen så är risken alltför stor att han tar bettet och rusar åt fel håll, men idag var det faktiskt inte några direkta tendenser till det (fastän allt var på ett stort fält).

Liten bildbomd från oss som annars sällan fastnar på bild;

DSC_2174_zpsfc740cab.jpg


DSC_2169_zps2c0b88ea.jpg

Grav med lejon :D

DSC_2151_zpse7e55beb.jpg


DSC_2152_zps3dcad3d6.jpg


DSC_2096_zpsa92880e5.jpg
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Åh, så duktig! Härliga bilder, nu vill jag också ut och träna! Jag älskar grav-bilden!

Var ute i det fantastiska vädret och galopperade med kompisen och dressyrhästen, vi hade lika kul alla fyra! Chatsi visade dressyrhästen hur man hoppar diken. :up:

Kul att Chatsi har tagit sig rejält sedan sist vi var ute ihop (i vintras nån gång). Då behövde hon lite draghjälp ute i skogen, men det behövdes minsann inte idag! :angel: När jag bad om det satte hon upp maxtempo så att dressyrhästen fick jobba lite för att hänga med.

Jag har alltid tyckt att det går så fort när jag rider med dem, men nu var det den andra tjejen som tyckte det gick fort. :)

Sen fick hästarna gå ut utan täcke och passade på att rulla sig i leran allt vad de kunde...
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Vilka härliga bilder! Ni ser så fina ut :)


Kl
Idag blev det en tur ut i skogen. Vid ett möte med hemska cyklister tvärvände herr fegis och jag slog i ena tummen i halsen. Aj! Resten av turen uppförde han sig som tur var bra. Trotts lastbilar, motorcyklar och motorsågar :)
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

mmmm så var det....:D

Undret: Din häst är verkligen jättefin! Var var du o tränade? såna små söta hinder!
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Tack så mycket allihopa!

Vi var i Hajjerna :) små söta hinder är deras specialitet :D men de hade ett fält fullt med lite större varianter också, de spar jag till nästa gång när han förhoppningsvis slappnat av lite. En bra bana för att komma igång med gröna hästar.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Vad härligt det ser ut. Blir nästan sugen på att börja hoppa själv igen :D

*kl*

Ingen vila för Divan idag utan idag var det backintervallträning på schemat. Superhärligt väder och lite yster häst :D

Imorgon blir det vila. Sen är det bara fokus på att stärka bakkärran ännu mer och bli mer befäst i den högre formen. Tävlingsdjävulen har vaknat och nu siktar vi på 65% och uppåt den 6 juni.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Var på Hajjerna i onsdags! Supertrevligt!!! Träffa så härliga människor ^^
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Nej det är ingen QE, men dom verkar ha endel skalle gemensamt ;)

Du behöver ju inte lämna bort hästen helt. Ingen tränare hoppar ju ändå varje dag, har du någon i närheten kan du ju anlita för enskilda pass. Mkt billigare och lika bra enligt mig om det nu är nåt specifikt man behöver hjälp med som tex hoppningen.
Och med senaste tiden i bakhuvudet så undrar jag om det är så jäkla bra att lämna bort skötseln helt och hållet, jag fick ju ta hem en krubbitare...:grin:


*kl

Red en sväng i ridhuset idag trots det fina vädret. Jag hade tänkt åka sent till stallet eftersom folk är där tidigt på helgerna, men alla verkade ha tänkt samma som mig. Var proppfullt överallt så ridhuset fick det bli. Och nu har jag insett att något kortbaneprogram blir nog inte aktuellt för vår del, jag har stora problem att ro runt galoppen på 20x60 :o
 
Senast ändrad:
Sv: 07'ornas tråd del 13

Jag träffade inte en själ, var bara jag och hästen samt fotografen/sambon som var där :D men mycket trevligt ställe.


Och tack allesammans, jag är ju partisk och tycker inte att han är så pjåkig. Särskilt inte om man betänker att vi har betäckt ett sto en gång och fick precis det vi ville ha. Lika bra att lägga karriären som uppfödare på hyllan när man är på topp :angel:
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Nu är jag lite fjantig men gud så härligt det var att se dig le ihop med din häst! :p:p Du brukar skriva så "raka" texter utan några smilies så jag har uppfattat ert förhållande som ganska "kallt", men vilket fint team ni är nu när vi fick lite actionbilder och värme! :D:o:D
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Och som jag brukar, efterlyser följande hästar:

Pix? Heter han så? :nailbiting:;)

Lancelot! (Fjollelott :d)

Och vart har hmmm, den vackra gula tagit vägen? Har jag missat något så säg, men har inte varit bilder på henne på länge! SAKNAS!!


Och dessutom, vet att det fanns en ENOOOOOORM fux för några trådar sen, vart tog han vägen?
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Och just det, blir ingen betäckning för oss i år då hon (om hon finns kvar) skall utnyttja sitt sommarlov till att bygga upp sig själv igen!

Lite tråkigt, jag hade som sagt GÄRNA betäckt med Canterbury :love: men det kanske vi kan ta nästa år istället, han finns ju kvar, snyggingen! ;)

Och som sagt, ingen mamma inget föl! :)
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Lancelot kom jag också att tänka på häromdagen! Den var så himla käck och hoppade läckert. Extra kul tyckte jag var att den var hälften travare och blev så lyckad:). Den stora fuxen var säkert Sommarminnes? Han dök upp på en film i slutet av förra tråden:).

*kl*

Har dressyrat med ponny idag för första gången på en vecka. Tokans superpigg var hon och for iväg ett par gånger:D. Men hon kändes så himla fin även om formen blev lite ostadig för att hon larvade omkring en aning och hmm, jag är lite dålig på att korrigera henne då för jag tycker hon är så kul när hon blir så pigg:o:D. Red lite programdelar ur L:A3 så gott jag kunde på kort bana. Och det finns rätt mycket att träna på...

943337_10200483215874827_1245086463_n.jpg
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Fina ni är!

Jag red också igenom LA:3 på kort bana igårkväll, det går det också ;)

Målade några bommar och en grind igår jag och dottern, blev så fint så, det skulle bli rött och vitt, men blev visst någon nyans av rosa på ett par ställen O_o.
 
Sv: 07'ornas tråd del 13

Glömde gratta till fina % på förra sidan! roligt med trevlig kommentar från domaren också.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
263
· Visningar
21 546
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
2 445
Senast: sthu
·
Svar
1 610
· Visningar
86 962
Senast: pepp
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
495
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp