08:0rna del 9

Jag var i ridhuset idag, svårlastad foderhäst jag skaffat mig.. Men de gick bättre hem i alla fall x)

Tränade mest dressyr och en liten studs bara för att göra det kul. Något litet hinder med och hon blev super taggad, kul i alla fall :)

Ska hoppträna för tränare på måndag så de blir spännande ^^
 
Gjorde helgens sista runda idag genom att gå direkt in i 110 och believe it or not men jag satte 3:e nollan! Jag är helt förundrad över hur jag tuffat till mig! Senast i torsdags tänkte jag att jag vågar ALDRIG hoppa högre än 1 meter o nu känns det lågt...:grin:

Film på sista rundan:
 
GRATTIS Novali!!! Jätteroligt att det går så bra för er nu. Hoppas att det håller i sig.

Senast i torsdags tänkte jag att jag vågar ALDRIG hoppa högre än 1 meter o nu känns det lågt...:grin:
Hi-hi, det är något mysko med hinder - hur de verkar ändra storlek i förhållande till kvadraten på avståndet. När man rider mot dem så blir de jättehöga, :nailbiting: men så fort man hoppat över så krymper de igen till halva storleken. :confused: :D
 
Jättebra gjort @Novali01 ! Kul att ni är igång igen!

Själv har jag anmält mej till dressyrtävling, bäst att passa på innan jag ångrar mej eller hästen går sönder... :o Hade tänkt starta med någon P&R men vad sjutton, programmet är ju samma så lika bra att köra Lokal direkt. Jag får väl utgå från första resultatet och sen tävla mot mej själv. Det blir nog bra. :D
 
GRATTIS Novali!!! Jätteroligt att det går så bra för er nu. Hoppas att det håller i sig.


Hi-hi, det är något mysko med hinder - hur de verkar ändra storlek i förhållande till kvadraten på avståndet. När man rider mot dem så blir de jättehöga, :nailbiting: men så fort man hoppat över så krymper de igen till halva storleken. :confused: :D

Allra högst är de när man går banan :nailbiting:
 
@Gabby_Ossi Ja HUR kan de växa så???:crazy: För att inte tala om bredden på oxrarna....:arghh:. Så jag gör numera som så att jag totalt ignorerar alla bakbommar! De finns inte för mig utan alla hinder är räcken....:bump:en del ngt bredare räcken än andra!:D
 
Gjorde helgens sista runda idag genom att gå direkt in i 110 och believe it or not men jag satte 3:e nollan! Jag är helt förundrad över hur jag tuffat till mig! Senast i torsdags tänkte jag att jag vågar ALDRIG hoppa högre än 1 meter o nu känns det lågt...:grin:

Film på sista rundan:

Fy fasen vad högt :nailbiting:
Men fina är ni! ;):laugh:
 
Träningen igår gick väl sådär. Hon var mer lättlastad vilket jag är lycklig över, men väl inne i ridhuset var det mycket nytt som störde och hon var väldigt väldigt spänd. Tränaren guidade oss bra i alla fall och vi hoppade en liten hinderserie tillslut. Inte en riktig bana men det räckte för henne, eftersom hon stressade av sig all energi och orkade inte speciellt mycket. Blev en hel del skritt pauser, men de va toppen ändå :)

Tog en lugn tur på skogen idag och hon verkade ha super duper mkt energi, så jag körde ju inte slut på henne i alla fall :)
 
Får väl uppdatera vad som händer med min häst med :) I helgen var det tävling, medryttaren red CR 90 felfritt men tyvärr blev det ett stopp i 1 m på lördagen.

På söndagen red min tränare som tävlade henne förra året och lyckades rida till en 5:e plats i reg 1.10 :) jag är så stolt över min häst verkligen, en riktigt pärla :love:
 
@Gabby_Ossi Ja HUR kan de växa så???:crazy: För att inte tala om bredden på oxrarna....:arghh:. Så jag gör numera som så att jag totalt ignorerar alla bakbommar! De finns inte för mig utan alla hinder är räcken....:bump:en del ngt bredare räcken än andra!:D
Jag tycker det är så himla skönt med Åke nu, alla språng är ju liksom 30 cm lägre än vad de var med Mons! :p
Dels är han 10 cm högre och dels så överhoppar han sig inte 20 cm i vartenda språng... :D
 
@LenaH Näe inte så konstigt alls för i din ålder har gravitationen gjort att dina ögon kommit längre ned och då ser du inte över 130 cm....:laugh::devil::laugh:
 
Är alldeles för inaktiv i den här tråden känner jag. Racét lever och frodas, och blir bara finare och finare. Vi hopptränar var vecka och vi försöker väl få ihop nån dressyrträning i månaden med.
Herr Gul har äntlingen börjat plocka upp ryggen i hoppningen vilket resulterar i att den här värdelösa piloten blir katapultad ur sadeln. :banghead:
Tänkte visa en film på eländet ;) (Inte nog med att han hoppar mer än vad jag klarar, av någon anledning sitter jag med handbromsen i och fastnar i innerhanden i svängarna) Nåja, det ska nog rådas bot på till slut.. Tillägg: Trillade av efter sista språnget, men det fastnade tyvärr inte på film.

20150310_161132.jpg
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 920
Senast: jemeni
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 157
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 061
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp